וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחמט של זיזו: הניצחון הגדול של ריאל מדריד בשמינית הגמר

18.2.2016 / 6:53

הצרפתי צלח את המבחן הראשון כמאמן ריאל מדריד כשניצח בקרב המוחות את ספאלטי, שניסה לא פחות משלושה מערכים במהלך המשחק. וגם: העוצמה של רונאלדו, הרגע הגדול של חסה והאם דראקסלר סוף כל סוף מצא את עצמו?

מאמן ריאל מדריד, זינדין זידאן, עם השחקנים. AP
עמד באתגר. זידאן והשחקנים/AP

היה משהו אירוני כשרומא ספגה את שני השערים מול ריאל מדריד דווקא כאשר נהנתה מפרקי הזמן הטובים ביותר שלה בהתמודדות. בפועל, משמעות הדבר היא כי לוצ'אנו ספאלטי הפסיד בקרב המוחות לזינדין זידאן. עבור המאמן החדש של הבלאנקוס, היה זה המבחן האמיתי הראשון בקריירה מבחינת ההכנה הטקטית והמנטלית. ספאלטי הכין מספר הפתעות מעניינות, והציב את היריבה בפני אתגרים מרתקים. ריאל מדריד עמדה בהם, והבטיחה מעשית את מקומה ברבע הגמר, עם ניצחון ראשון על אדמת איטליה מאז 2004. הייתה זו גם נקמה מסוימת ברומא ובספאלטי שהדיחו את הספרדים בשמינית הגמר ב-2008.

מעלליו הטקטיים של ספאלטי מאז החליף על ספסל הג'אלורוסי את רודי גרסיה מרתקים למדי. הוא ניסה כבר חמישה מערכים שונים בשבעה המשחקים הראשונים בליגה, שיחק לעתים עם שלושה בלמים, תיפקד לעתים את מוחמד סלאח כחלוץ המרכזי, השתמש בדניאלה דה רוסי הן כקשר והן כבלם, ושינה ללא הפסקה את איוש המשימות בקישור. כעת, בקרב הקשה ביותר עד כה, הוא הלך על מערך שישי במספר, מעין רטרו שהזכיר את ימיו הגדולים בעונת 2007/08 במהלכה גבר על ריאל. אולי זה היה קו המחשבה שגרם למהלך. האיטלקי בחר להושיב את אדין דז'קו על הספסל בשיטת 0-6-4 שהביאה לו אז תהילה, כשהוא מציב את הארגנטיני החדש, דייגו פרוטי, כסוג של תשע מדומה.

הבחירה נראתה מעט מוזרה כי פרוטי היה מאז ומתמיד שחקן אגף, בדרך כלל קיצוני שמאלי. כך הוא הגיע לכותרות בסביליה אחרי שהתבגר בקבוצת המילואים שלה, וכך גם השתמשו בו בגנואה בשנתיים האחרונות. ספאלטי החליט להמציא את הגלגל מחדש ושילב את השחקן במרכז המגרש בהופעותיו הראשונות במדים האדומים. כעת הוא ייעד לו תפקיד אותו לא מילא ככל הנראה מעולם, דווקא במפגש מול הבלאנקוס.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. AP
אסור להשאירו לבד. רונאלדו עם החברים/AP

השער הכי אופייני של רונאלדו

התוכנית של ספאלטי הייתה להרדים את המשחק במחצית הראשונה. הוא ירש קבוצה שספגה 16 שערים בשלב הבתים, וחשש מתבוסה במקרה של קרב פתוח. לכן כל הקשרים שלו שיחקו בעמדות נסוגות, וסייעו למגנים לסגור את השטחים. מנגד, הנחה זידאן את חניכיו ללחוץ גבוה ככל הניתן, והדבר עבד. ריאל מדריד הרוויחה לא מעט כדורים בחלק המגרש של רומא ולא איפשרה לה לפתח התקפות מסודרות מעומק המגרש. היא לא הצליחה להפוך את הכדורים האלה להתקפות מסוכנות מול העורף המעובה, והמחצית הראשונה הסתיימה ללא בעיטות למסגרת משני הצדדים.

אחרי ההפסקה, החליט ספאלטי להעז יותר. הוא שיחרר את מיראלם פיאניץ' וראג'ה נאינגולן לנווט את ההתקפות בחלק המגרש של היריבה, ונדמה היה כי ההגנה של ריאל מדריד נתקלת בבעיות מול המהירות של מוחמד סלאח וסטפן אל שעראווי. אלא שהאורחת דווקא נהנתה מההתפתחות הזו. לתת לכריסטיאנו רונאלדו לרוץ ללא הפרעה מול אלסנדרו פלורנצי היה חלומו הוורוד של זיזו. ההבדל האיכותי בין הפורטוגלי לבין שחקני האגף מהעבר השני בא לידי ביטוי במלוא עוצמתו בשער המרהיב ששינה לחלוטין את ההתמודדות. הוא השכיב את פלורנצי בנגיעה גאונית אחת ושלח כדור מסובב לפינה הרחוקה בנגיעה השנייה. אין ביצוע שמאפיין יותר את רונאלדו, וזו בדיוק הסיבה בגללה אסור לתת לו לקבל את הכדור ללא הפרעה במצבים כאלה.

פלורנצי מתפתח לסמל החדש של רומא. היה מרגש לראות אותו לראשונה עם סרט הקפטן בליגת האלופות, בעוד דה רוסי ופרנצ'סקו טוטי נותרו על הספסל. הוא היורש האולטימטיבי שלהם. דיברנו על כך כבר אחרי שהבקיע את השער המטורף מחצי מגרש לרשת של ברצלונה בשלב הבתים. בתקופה האחרונה הוא רגיל לשחק כמגן ימני, ובכל זאת – זו לא העמדה הטבעית ביותר שלו, ואין לו כישורים לשמור על רונאלדו באחד על אחד ללא תמיכה. אין לו גם יכולת לסגור את רונאלדו כאשר הוא מגיע להגבהות אלכסניות, במהלך שכמעט הסתיים בשער השני של הספרדים. ספאלטי היה אמור להבין זאת, אך הימר יותר מדי ונענש.

עוד באותו נושא

ליגת האלופות: ריאל מדריד ניצחה 0:2 בחוץ את רומא

לכתבה המלאה
חסה חוגג שער עם שחקני ריאל מדריד. AP
נכנס ברגע הנכון. חסה חוגג שער בכורה באלופות/AP

חסה היה החילוף הנכון

התגובה הטקטית של המאמן המארח לא איחרה לבוא. הוא שלח למגרש את דז'קו, עבר למערך מוכר יותר של 1-2-3-4, והבוסני הוכיח שהיה ראוי להשתמש בו מלכתחילה. ההתקפות של רומא היו ממוקדות יותר, אבל הפכו מסוכנות יותר רק אחרי החילוף השני. למעשה, כאשר דה רוסי נכנס למגרש בדקה ה-77 הייתה זו רומא שהייתה יעילה יותר על כר הדשא. הכוכב הוותיק נכנס לחוליית ההגנה, הג'אלורוסי עברו לשחק עם שלושה בלמים, ופלורנצי שוחרר למרכז המגרש. זה כבר היה 3-4-3 – המערך השלישי של ספאלטי במשחק בודד. בשלב ראשון, ריאל מדריד לא הצליחה להבין מי אמור לשמור על פלורנצי, והקפטן החדש היה השחקן הבולט על הדשא. בזכותו אירגנה רומא את ההתקפות המסוכנות ביותר שלה, והוא גם זה שהוכשל ברחבה על ידי דני קרבחאל ללא תגובה ראויה של השופט. מבחינה זו, נעשה לרומאים עוול, אך מדוע היא לא שיחקה כך מוקדם יותר?

זידאן הגיב בחילוף מעניין משלו ושלח לדשא את חסה במקום חאמס רודריגס העייף. המטרה הייתה פשוטה – לשחק עם שני חלוצים טהורים מול השלישייה האחורית של רומא, בעוד לוקה דין הצרפתי ממוקם רחוק מדי מהשער. וזה עבד – חסה דהר מול דין והכריע את ההתמודדות באופן סופי, תוך שהוא הופך את הגומלין בברנבאו למשחק לפרוטוקול. אחוז ניצול ההזדמנויות של ריאל היה פנטסטי, והחלוץ המסופסל חגג שער ראשון בקריירה בליגת האלופות. האם יקבל צ'אנס להבקיע עוד בהמשך? השבחים שחילק זידאן לחסה אחרי שריקת הסיום מרמזים שהתשובה תהיה חיובית.

יוליאן דראקסלר שחקן וולפסבורג חוגג שער. AP
צמד מרהיב. דראקסלר/AP

דראקסלר מצא את עצמו?

ובינתיים, במשחק המקביל כבש יוליאן דראקסלר צמד נהדר בניצחונה של וולפסבורג על גנט בבלגיה. עד כה, העונה של הכוכב הצעיר במדי הזאבים הייתה מאכזבת באופן קיצוני. הוא נרכש משאלקה תמורת 36 מיליון יורו על מנת להחליף את קווין דה בראונה. הוא לא סיפק אפילו רבע מהתרומה של הבלגי. עם שער אחד ושלושה בישולים בלבד בבונדסליגה במשך כל הסיבוב הראשון, הוא היה אחראי במידה רבה לדעיכת סגנית האלופה שמתקשה מאוד להיאבק אפילו על מקום ברביעייה הראשונה ולא צפויה לשוב לליגת האלופות בעונה הבאה.

למעשה, אפילו שאלקה ללא דראקסלר משחקת טוב הרבה יותר, עם מקס מאייר הצעיר במשבצת שלו. עובדה זו הודגשה יותר מכל כאשר הזאבים הובסו לפני שבוע וחצי 3:0 בגלזנקירשן, ושימו לב לנתון מעניין – בסיבוב הראשון, במשחקו האחרון בקבוצתו הקודמת, הובס דראקסלר עם שאלקה 3:0 על ידי וולפסבורג. כלומר, התוצאה המצטברת במפגשים בין השתיים העונה עומדת על 3:3, אבל הכוכב היקר עצמו הושפל 6:0. על הכשרון הטבעי של דראקסלר אין עוררין, והוא נחשב עד לא מכבר לאחד השחקנים החשובים ביותר בנבחרת גרמניה העתידית. פציעות לא הועילו לו, והוא גם זקוק לקבוצה הנכונה כדי לבוא לידי ביטוי. קשיי ההתאקלמות בוולפסבורג רמזו כי עשה טעות כאשר חתם בה, אבל אולי המשחק המצוין בליגת האלופות ישנה את המומנטום ויחזיר את הבטחון העצמי שאבד. לקשר בן ה-22 יש שני שערי ליגה ב-2016, ומאזנו האישי בשנה החדשה הוכפל לארבעה. יש סיבה לאופטימיות זהירה, ויהיה מעניין לראות כיצד הוא מתפתח בשבועות הקרובים. בעוד שבוע וחצי מארחת וולפסבורג את באיירן מינכן – וזו תהיה במה נהדרת לבסס את התנופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully