וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השילוש הקדוש: פלורנצי הוא ממשיך דרכם של טוטי ודה רוסי ברומא

17.9.2015 / 13:30

הוא נולד ברומא, גדל בנוער, מעריץ את הקיסר ופגש את אשתו ביציעים. אלסנדרו פלורנצי ישחק בכל תפקיד ויעשה הכל למען המועדון. המאמנים מחמיאים והגולאסו מול בארסה היה רק הדובדבן

עריכת וידאו: מרום שפיצר

"השער של פלורנצי נכנס הישר להיסטוריה", אמר פרנצ'סקו טוטי. היה צריך לראות את פניו של הקפטן האגדי, המום ומאושר כאחד על הספסל, כדי להבין את עוצמת הרגשות ואת אהבתו לחברו הצעיר לרומא אחרי אחת הבעיטות המדהימות ביותר שנראו באולימפיקו. שלא יהיה ספק – אלסנדרו פלורנצי באמת התכוון להבקיע. "ראיתי את השוער מחוץ לשער והחלטתי לנסות. במקרה הגרוע ביותר הכדור היה יוצא החוצה", הוא סיפר. אבל הכדור היה מדויק להפליא, ומארק-אנדרה טר סטגן ספג שער שני ממחצית המגרש העונה, אחרי הטיל של מיקל סן חוסה מבילבאו בסופרקופה. טוטי התמוגג, וביציעים תפסה המצלמה את בנו כריסטיאן יוצא מגדרו. נדמה היה כי פלורנצי הפך לחלק ממשפחת המלוכה.

אלסנדרו פלורנצי, שחקן רומא. AP
יכול לעשות הכל באגף. פלורנצי/AP

האישה והסבתא ביציעים

טוב, זו אולי הגזמה, אבל פלורנצי הוא חלק בלתי נפרד ממשפחת רומא הגדולה, וכך גם כל משפחתו. כמה שחקנים יכולים לחבק את סבתא שלהם ביציע אחרי כיבוש שער, כפי שעשה הכוכב הצעיר בדיוק לפני שנה כאשר הבקיע באולימפיקו לרשת קליארי? את אישתו אילניה, איתה התחתן הקיץ בנוכחות כל שחקני הסגל, פגש פלורנצי כאוהד מן השורה ביציע הדרומי, כי גם היא אוהדת שרופה של הג'אלורוסי. לא יכול להיות שחקן מזוהה יותר עם המועדון, ולכן ההתפתחות המרשימה שלו מתקבלת בהתלהבות כה גדולה.

פלורנצי תמיד חלם לשחק אך ורק ברומא. כיליד עיר הנצח, הוא למד מהוריו לאהוב את הקבוצה, והתקבל לאקדמיה כאשר היה בן 11, בשנת 2002, חודשים ספורים אחרי הזכיה האחרונה באליפות. מבנה גופו הצנום גרם למאמנים להטיל ספק ביכולתו להפוך למקצוען, אבל ברונו קונטי, אגדה חיה של רומא, תמיד שמר עליו כי ראה בו פוטנציאל עצום. רומא היא קבוצה שבנויה על תשוקה, והתשוקה של אלסנדרו היתה חסרת מעצורים. הוא נלחם בשחקנים חזקים ממנו פיזית, הצטיין בנגיחות למרות שגובהו בסך הכל 1.73 מ', וקיבל עם הזמן את תפקיד הקפטן של הקבוצה הצעירה. ב-2011, עם הסרט על זרועו, הוא כבש 15 שערים והצעיד את חבריו לאליפות. במקביל, הוא קיבל לראשונה בחייו הזדמנות להתאמן עם הקבוצה הבוגרת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אלסנדרו פלורנצי, שחקן רומא. AP
מחבק את הסבתא ביציע. פלורנצי/AP

בכורה כמחליף של טוטי

את הופעתו הראשונה באולימפיקו לא ישכח פלורנצי לעולם. ב-22 במאי 2011 חזרה רומא מפיגור כדי לנצח את סמפדוריה 1:3. טוטי היה גיבור הערב עם שער ושני בישולים, והמאמן וינצ'נזו מונטלה רצה להעניק לו סטנדינג אוביישן. שלוש דקות לפני שריקת הסיום, השופט הרביעי הניף את הספרה 10, ופלורנצי בן ה-20 נכנס במקום האליל. כמה שחקנים זוכים להחליף את גיבורם האולטימטיבי בבכורה שלהם? אז עוד לא ידעו האוהדים שהייתה בכך סמליות לא מבוטלת, סוג של העברת שרביט.

לואיס אנריקה, שהגיע לרומא בקיץ 2011, לא חשב שפלורנצי בשל למאבקים בצמרת, והקשר הצעיר הושאל לקרוטונה מהליגה השנייה. פלורנצי לא התאכזב, וראה בכך הזדמנות להוכיח את עצמו, ויהי מה. כאשר מאמן קרוטונה לאונדרו מניקיני שאל את השחקן החדש אם הוא מסוגל לשחק בעמדת המגן כאשר הקבוצה נקלעה למשבר פציעות, השיב פלורנצי: "אתה יכול גם להגיד לי לעמוד בשער". באותם ימים הוא ראה את עצמו כקשר מרכזי, וססק פברגאס היה המודל שלו לחיקוי, אבל אילוצים גרמו לו להתנסות בתפקידים מגוונים. הוא היה נהדר בכולם. העונה בקרוטונה התבררה כהצלחה כבירה, והכוכב הצעיר הפציץ 11 שערים מכל הסוגים האפשריים – בימין, בשמאל, בראש, ואפילו במספרת.

שחקן רומא, פרנצ'סקו טוטי. GettyImages
מטפח יורש. טוטי/GettyImages

מקשר למגן

למזלו הרב של פלורנצי, הדריך זדנק זמאן באותה העונה את פסקארה בליגה השנייה, מה שנתן לו אפשרות לצפות מקרוב בביצועיו של הקשר/מגן. כאשר מונה למאמן רומא בקיץ 2012, ידע הצ'כי הוותיק, אשר קידם אינספור צעירים במהלך הקריירה, שהוא רוצה את פלורנצי בהרכב. לא כל ההימורים של זמאן הצליחו, ובסופו של דבר הוא פוטר בצעד שנוי במחלוקת כבר בפברואר, אבל פלורנצי התברר כבינגו באופן מיידי. כבר במחזור השני הוא הבקיע בנגיחה בניצחון 1:3 על אינטר בסן סירו, מבישול של מי אם לא טוטי. מאז, הוא הפך לחלק אינטגרלי מהמערך, גם אם עזיבתו של זמאן האטה מעט את התקדמותו בתחילת 2013.

בעידן רודי גרסיה כמאמן, מאז קיץ 2013, הפך פלורנצי בהדרגה לסוג של שחקן כלבו. הצרפתי גילה כי לחניכו יכולות רב גוניות, וניצל זאת כדי לסתום חורים במידת הצורך. אלסנדרו שיחק בכל עמדה אפשרית בקישור, בעיקר מימין, וגם כקיצוני ימני, תרם בעונת 2013/14 שישה שערים ותשעה בישולים בכל המסגרות, אך מעל הכל השקיע מאמץ עליון בכל רגע נתון. הסיבולת האדירה שלו הובילה את גרסיה להאמין שיהיה נכון יותר להשתמש בו כמגן ימני עם נטיות התקפיות מובהקות. הניסוי יצא לדרך במשחקים רבים בעונה שעברה והוכתר בהצלחה. המרץ האינסופי של פלורנצי אפילו איפשר לו לחטוף את הכדור במחצית המגרש שלו ולדהור לעבר שער היריבה בזמן פציעות במשחק מול גנואה כדי להבקיע בטיל לחיבורים, בעוד יתר השחקנים כבר נפלו מהרגליים. היה זה, ללא ספק, אחד השערים המרהיבים של העונה כולה.

אלסנדרו פלורנצי, שחקן רומא. AP
למד מאשלי קול. פלורנצי/AP

השילוש הקדוש

גרסיה לא מחמיץ הזדמנות לשבח את חניכו, שהאריך בתחילת השנה את חוזהו במועדון עד 2019, וצפוי להישאר בו לכל החיים. "פלורנצי הופך לסמל של רומא. הוא הלב והנשמה של הקבוצה, וידעתי זאת מאז הגעתי לקבוצה. הוא מסוגל לעשות הכל לאורך האגף, וכולנו גאים בו מאוד", אמר הצרפתי לפני מספר חודשים. השחקן מצידו, נותר תמיד צנוע ושקט. במשך העונה שעברה הוא הודה בעיקר לחבריו מהם למד באימונים. "אני אוהב להסתכל על פדריקו בלזארטי ואשלי קול, כי יש להם הרבה נסיון", הוא אמר. בלזארטי הנהדר כבר פרש בגלל פציעות, וקול האנגלי עזב אחרי שלא התאקלם במועדון, אבל פלורנצי ממשיך ליישם את החומר הנלמד.

את העונה הנוכחית הוא כבר פתח על תקן המגן הימני הקבוע, וזה ממש לא מפריע לו לתרום רבות מבחינה התקפית. נהפוך הוא – ניתן לומר שפלורנצי אפילו מסוכן יותר לשער בזכות דיוק הבעיטות ממרחק. שער כביר שלו הביא לרומא נקודה בוורונה במחזור הראשון, ואתמול, כפי שאמר טוטי בכבודו ובעצמו, הוא נכנס להיסטוריה עם מעשה האמנות הנדיר מול בארסה.

השער המופלא הזה מקבע את מעמדו של פלורנצי כמספר 3 מבחינת האוהדים ביציעי אולימפיקו. טוטי הוא יליד שנות ה-70', דניאלה דה רוסי מייצג את שנות ה-80', ופלורנצי מסמל את שנות ה-90'. זהו השילוש הקדוש, ולאיש אין ספק שסרט הקפטן יונח יום אחד על זרועו של האיש שחי ונושם רומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully