וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאזינס, בלאט ואלייז'ה מילסאפ: ראיון עם העיתונאי דייויד לוק

18.2.2016 / 10:00

"הגישה של קאזינס בעייתית", "העיתוי של פיטורי בלאט מוזר". דייויד לוק, מומחה אנליטי ובעל פודקאסט NBA פופולארי, מסביר כיצד פי?תח לגמרי לבד סטטיסטיקה מתקדמת נפוצה ומדבר על הנושאים החמים בליגה, כולל התייחסות מיוחדת לזר של מכבי תל אביב

one

בווידאו: הבכורה של אלייז'ה מילסאפ במכבי תל אביב

פגרת האולסטאר היא תמיד זמן טוב לסיכומים המחצית הראשונה של העונה. כשכל קבוצה שיחקה כבר כיובל משחקים, קשה לסלף את המציאות. פנינו לדייויד לוק עם ראיון קצר ורוחבי, שיעזור לאמוד את הטמפרטורה ברחבי הליגה.

לוק (46) הוא שדר הרדיו של משחקיה של יוטה. ככזה הוא מקבל את התואר אינסיידר שנותן לו גישה לחלק מהסודות הכמוסים ביותר של הליגה, בדגש על קבוצתו. איש מעולם לא ביקש מלוק לעשות פודקאסט על בסיס כמעט-יומי, שמפרק ומנתח את מצבם של הג'אז ביחס לליגה, אך לוק בחר לתעל את תשוקתו הרבה למדיום הזה, לשמחתם הרבה של כת המעריצים שיצר לעצמו. לאחרונה פתח לוק פודקאסט שמוקדש ל-NBA בכללותה שם הוא מראיין סקאוטים ואנשי צוות שונים מרחבי הליגה תחת שם בדוי, ונותן למאזינים הצצה מרתקת למה שמתרחש מאחורי הקלעים של עולם הכדורסל המקצועני. "לוקד און ג'אז" ו-"לוקד און NBA" הצליחו מעבר לכל שיעור, והם נמצאים בטופ של מצעדי הפודקאסטים בתחום הספורט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לו כבר עדת מעריצים. דייויד לוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוק משלב אמוציונאליות חסרת עכבות עם מוח אנליטי בעל אוריינטציה חזקה לצד הסטטיסטי של המשחק, מה שהוליד גם את הקטגוריה הסטטיסטית שהמציא, ה-PAAC, עליה נרחיב בהמשך. לצד שאלות כלליות על הליגה והג'אז, דאגנו להשחיל פנימה גם שאלות על הרכש הטרי של מכבי תל-אביב, אלייז'ה מילסאפ, ששיחק בג'אז במהלך שתי עונות והכיר את לוק באופן אישי. לפניכם תרגום מאנגלית למה שהיה ללוק לומר בהתכתבות עם וואלה! ספורט.

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

seperator

האם הרגשת שפיטוריו של דיוויד בלאט היו הדבר הנכון עבור הקאבס? מה לדעתך הוביל לתזמון של ההחלטה?

"אינני מעורה במה שקורה בתוך מה שקורה שם, ולכן זה בלתי-אפשרי עבורי לקבוע אם הפיטורים היו מוצדקים או לא. המאזן שלו (11:30 בעת הפיטורים, א.ל) כמובן רומז שהוא היה צריך להישאר. הבעיה שלי עם הפיטורים היא שאם הם (ההנהלה) לא האמינו בו הם היו צריכים לעשות את המהלך לפני תחילת העונה".

לדעתך, מה הדבר שאיש לא שם לב אליו בדרך שבה גולדן סטייט ווריירס דורסים את הליגה? כמה הם טובים מבחינה היסטורית?

"הם מהטובים ביותר בהיסטוריה – הם משחקים במהירות מדהימה".

כמה רחוקים סן אנטוניו, מה לקחת מהמפגש בין הקבוצות, שהסתיים בתבוסה לספרס?

"לא לקחתי הרבה מהמשחק אבל אני חושב שהפער בין השתיים בהחלט משמעותי".

האם לדעתך לדמרכוס קאזינס הגיע להיבחר לאולסטאר?

"לטעמי אולסטאר זה יותר ממספרים אישיים. המספרים של קאזינס לא מהעולם הזה וקבוצתו טובה יותר כשהוא על המגרש אז אולי אין טיעון אמיתי נגדו. לעומת זאת, באף עונה הוא לא הוביל את הקבוצה לניצחונות ואתה חייב לתהות אם הדבר קשור בגישה שלו. בהחלט יכול להיות שהארגון שסביבו פשוט לא מתפקד כראוי".

מה דעתך על פציעתו האחרונה של בלייק גריפין, ואיך היא משפיעה על התפיסה שלך לגביו?

"שוב, אני מנוע מלהגיב על נושאים שאני לא מכיר מבפנים. זה לא נראה טוב עבור הקליפרס".

דמרקוס קאזינס, סקרמנטו קינגס. AP
תוקע את הקינגס? קאזינס/AP

ספר לנו על "PAAC". הסבר כיצד עובדת הסטטיסטיקה המתקדמת שהמצאת, ומה מטרתה.

PAAC" הן ראשי תיבות של "יצירת נקודות מעל הממוצע" ( Players Points Above Average Created). זו סטטיסטיקה התקפית בלבד שמעריכה את התפוקה של כל שחקן בכל פוזשן במהלך המשחק, בהשוואה לשחקן הממוצע ב-NBA. הסטטיסטיקה מתגמלת יעילות ויכולת להשתמש בפוזשנים. זו סטטיסטיקה שמחושבת ממשחק למשחק. אני מאמין שהיא מראה את האפקט של כל שחקן בהתקפה. עד עתה היא מראה ערך עצום לשחקנים שמסוגלים לקחת הרבה זריקות מחוץ לקשת, ולשחקנים שמשיגים הרבה דאנקים. ביגמנים שמשתמשים במעט פוזשנים אבל מטביעים לא מעט וקולעים באחוז גבוה מהשדה מתגלים כבעלי ערך רב להתקפה".

מה אתה חושב שהג'אז יכולים ללמוד מהעונה הזו? כל הפציעות בוודאי פגעו אנושות במה שההנהלה קיוותה להשיג השנה, תוך שהן הגבילו את מה שניתן ללמוד ממנה. מה בכל זאת ניתן ללמוד מהחצי הראשון?

"אין כמעט שחקנים בליגה שמספקים תפוקה ראויה בפעם הראשונה שהם מבצעים תפקיד חדש ב-NBA. שחקן שנכנס לראשונה לרוטציה יתקשה, בדומה לשחקן שמוקפץ לחמישייה, או שחקן שהופך לכוכב הקבוצה. רודי גובר, רודני הוד, ראול נטו וטריי ליילס - כולם לוקחים על עצמם תפקידים שהם מעולם לא ביצעו. במצבים האלה תהליך ההתקדמות שלהם נעשה ברובו במהלך העונה. אנו רואים את גורדון הייוורד ודרק פייבורס משתפרים באופן טבעי עם הניסיון שנוסף להם. הסגל של הג'אז הוא הסגל השני הכי הפחות מנוסה בליגה".

אם היית מקבל ההחלטות בג'אז, את מי היית מנסה להשיג בשוק השחקנים החופשיים הקיץ, או איזה סוג של שחקן?

"אני חושב שהייתי מתחיל לחפש שחקנים ותיקים להוסיף לסגל. הייתי מתחיל לעשות החלטות קשות לגבי הגרעין של הקבוצה לשנים הבאות. יש מעט מאוד מקום לטעות בצעדים הבאים של התפתחות הקבוצה. הארגון תמיד נבנה על שחקנים בעלי אופי שמשחקים חזק. זה לא עתיד להשתנות.

עוד באותו נושא

ג'ורג' קארל: "כספי מבין את הפילוסופיה שלנו טוב מרוב השחקנים"

לכתבה המלאה
שחקן יוטה, גורדון הייוורד. AP
הולך ומשתפר. הייוורד/AP

ספר לנו קצת על אלייז'ה מילסאפ, איך הוא יכול לתרום למכבי תל אביב?

"אלייז'ה הוא אדם נפלא עם משפחה נהדרת. הוא מגיע ממשפחה ספורטיבית מאוד עם האחים פול (האולסטאר שמשחק באטלנטה הוקס) וג'ון. הספורט הראשון של אלייז'ה היה פוטבול אך כשאמו העבירה את המשפחה מדנבר ללואיזיאנה הוא בחר בכדורסל. הוא אדם חכם ומאוד מתחשב".

כיצד לדעתך היתרונות והחסרונות של מילסאפ יתורגמו למשחק האירופאי?

"הוא משחק חזק בטירוף. הוא שחקן הגנה נפלא. אני חושב עליו קצת בתור ההפך הגמור מהסטיגמה של השחקן האירופאי. הוא לא מוכשר מבחינה התקפית. הוא קשוח. הוא לוחם. הוא ילחץ את השחקן עם הכדור. הוא יילחם דרך החסימות. הוא ישנה את המשחק דרך ההגנה שלו. הוא לא שולט בכדור ואין קליעה טובה מבחוץ. הוא מאוד חזק ובזמן ששיחק בליגת הפיתוח (הדי-ליג) הראה שהוא מסוגל לעשות נקודות ולסיים בתוך הצבע. ב-NBA הוא לא הצליח במהלכים האלה. אני לא בטוח איך כל זה מתורגם למשחק האירופאי, אבל העובדה שהגובה הממוצע של שחקני הפנים נמוך יותר מאשר ב-NBA תעזור לו לסיים מהלכים בקרבת הסל".

אלייז'ה מילסאפ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ההפך הגמור מהסטיגמה של השחקן האירופאי. מילסאפ/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully