וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א - נס ציונה: דווין סמית' הפצוע לא בסגל, אמבקווה דרוך

14.2.2016 / 20:40

הפורוורד פצוע בברכו, ייתכן כי ייאלץ לעבור ניתוח. גם רנדל ובנדר לא ישחקו בחצי גמר הגביע (ב', 21:15, ע' 5). אמבקווה: "צריך להתעסק בעצמנו ולא ברעש מסביב". שון ג'יימס לא יוחתם

צילום ועריכה: קובי אליהו

העולה השנייה לגמר גביע המדינה לעונת 2015/16 תיקבע במשחק חצי הגמר השני מחר (שני) בין מכבי תל אביב לעירוני נס ציונה (21:15, שידור ישיר בספורט 5, שופטים: ספי שמש, ארז גוריון וליאור בייניש). שתי הקבוצות נפגשו שלוש פעמים העונה - כשהצהובים מנצחים בכל המקרים - 54:84 ברבע גמר גביע ווינר, 74:89 ביד אליהו בסיבוב הראשון בליגה, ו-63:86 בנס ציונה בסיבוב השני. נס ציונה רשמה ניצחון בודד על מכבי תל אביב בכל הזמנים, במפגש הראשון בין הקבוצות לפני למעלה משנתיים. מכבי תל אביב ונס ציונה לא נפגשו בגביע המדינה מעולם.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק לאחר ההדחה המאכזבת מאוד במסגרת היורוקאפ שחיסלה את העונה האירופית של הקבוצה כבר בפברואר לראשונה מזה שנים רבות. במכבי יודעים שאם המומנטום לא ישתנה, והקבוצה תאבד גם את גביע המדינה, העונה הזאת יכולה להחשב לגרועה בתולדות המועדון, הרבה לפני שהיא מתקרבת לשלבי ההכרעה בליגה. אם זה לא מספיק, במהלך ההפסד לניז'ני נובגורוד ביום רביעי נפצע הפורוורד בריאן רנדל והוא סובל מקרע קטן בשריר הירך האחורי, מה שישבית אותו מפעילות בשבועות הקרובים. בדומה לו, דווין סמית' שסובל מכאבים בברכו לא יתלבש, וייתכן כי יעבור ניתוח. גם דרגאן בנדר לא ייכלל בסגל. סילבן לנדסברג הסובל מפציעה בקרסול יתלבש וישחק. הצהובים מגיעים למפעל עם רצף של שש זכיות רצופות, והפעם האחרונה שהפסידו בפיינל פור הגביע היה בגמר עונת 2007/8. כ-2,500 אוהדים של הקבוצה יגיעו למשחק, כשאחת השאלות שעולות היא האם ימשיכו להשבית את העידוד כפי שעשו ביום רביעי.

"ההדחה מהיורוקאפ היא נחלת העבר, וכרגע אנחנו צריכים להתמקד במה שנמצא לפנינו", אמר טרבור אמבקווה. "עבדנו קשה, זה זמן מאתגר, יש לנו אפשרות לזכות בתואר חשוב שיכול לדחוף אותנו לעתיד חיובי יותר. אנחנו חייבים להיות יותר עקביים. הוכחנו כבר העונה שכשאנחנו משחקים ביחד, מפוקסים ועם הרבה אנרגיות, בדרך של מכבי, אנחנו מצליחים. לצערי לא עשינו את זה בצורה עקבית העונה כמו שהיינו צריכים, ואין לי ספק שאם נצליח לעשות מה שהמאמן מכוון אותנו אליו - נצליח יותר. ללא ספק זה עוזר לנו שאנחנו משחקים כאן בבית, צריך לשחק את המשחק שלנו, להסתכל רק על עצמנו ולא לחשוב על הרעש מסביב לקבוצה".

מי שלא יצטרף לסגל של מכבי תל אביב הוא שון ג'יימס, שהתאמן עם הקבוצה בשבועות האחרונים, אך הצהובים בחרו שלא להחתימו.

טבק ושחקניו/ברני ארדוב

אחרי רצף של תוצאות לא טובות, עירוני נס ציונה הצליחה לרשום בשבוע שעבר ניצחון ליגה חשוב על מכבי ראשון לציון, פתחה פער מהמקום האחרון, ומגיעה חיובית לחצי גמר הגביע. בנס ציונה יודעים שהם אנדרדוג מובהק נגד מכבי תל אביב, למרות התקופה הרעה של היריבה ממול, במיוחד לאור המפגש האחרון בין הקבוצות, בו פיגרו ב-30 נקודות כבר במחצית הראשונה. הקבוצה של עופר ברקוביץ' מגיעה למשחק ללא הפורוורד טל דן שסובל ממתיחה במפשעה וייעדר זה משחק שלישי ברציפות. מי שעשוי לערוך את הופעת הפרידה שלו מהקבוצה הוא דיימון סימפסון, שמחזיק באופציית יציאה בסוף החודש מהמדים הכתומים, וכבר עכשיו מחזיק בהצעות ממספר מועדונים. כ-2,000 כתומים יצבעו את יד אליהו במשחק ההיסטורי של נס ציונה, וינסו לדחוף את הקבוצה לסנסציה.

יחזקאל סקוורר אמר: "אנחנו מוכנים, כמובן שהאירוע הזה מרגש, יהיו אנרגיות שלא חווים יום יום בליגה. היו לנו כבר שלושה משחקים מול מכבי וזה לא נגמר הכי טוב עבורנו. אני חושב שאנחנו מוכנים ובאנרגיות טובות ושנבוא לעשות את המקסימום. אני לא חושב שיש דבר כזה זמן טוב לקבל את מכבי, הם מגיעים למשחקים כאלה הכי מוכנים, גם בתקופה הלא טובה שלהם, ואני מאמין שהם יידעו לעשות את השינוי. טל דן הוא השחקן הכי משמעותי בקבוצה שלנו. ההשפעה שלו עצומה, אבל נצטרך לעשות מה שצריך בלי לחפש תירוצים".

עוד באותו נושא

שון דאוסון: "האווירה פה עושה לי משהו, עוד לא ניצחתי ביד אליהו"

לכתבה המלאה
שחקן עירוני נס ציונה דיימון סימפסון. ברני ארדוב
דיימון סימפסון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully