וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון דאוסון: "האווירה פה עושה לי משהו, עוד לא ניצחתי ביד אליהו"

14.2.2016 / 17:17

גארד מכבי ראשון לציון מתרגש לקראת המפגש מול מכבי אשדוד בחצי גמר גביע המדינה. איזייה סוואן: "זה יום גדול למועדון, לקבוצה, למאמנים וגם לי ולשחקנים" (ב', 18:45, ספורט 5 ו-HD)

צילום ועריכה: קובי אליהו

משחקי חצי גמר גביע המדינה ייצאו מחר (שני) לדרך במשחק בו ייפגשו מכבי ראשון לציון ומכבי אשדוד/באר טוביה (18:45, שידור ישיר בספורט 5, שופטים: דודי רומנו, עמית בלק ופיני רימון). שתי הקבוצות נפגשו פעם אחת העונה, במחזור התשיעי בראשון לציון, כשהקבוצה של שרון דרוקר יצאה עם ניצחון דחוק 75:77, בזכות 25 נקודות ו-8 אסיסטים של מארק ליונס. זה המפגש השני בין המועדונים במסגרת גביע המדינה, כשבפעם הראשונה, בסיבוב ב' בעונת 2008/9 ניצחה ראשון לציון באשדוד 89:109, ומפגש שני גם במסגרת פיינל פור, כשבעונת 2012/13 גברה אשדוד על ראשון לציון בחצי גמר פיינל פור הליגה, ועלתה לגמר, בזכות ניצחון 68:75.

מכבי אשדוד/באר טוביה, לה זאת הופעה שלישית במעמד חצי הגמר, ופעם ראשונה שהיא לא פוגשת בו את מכבי תל אביב, מגיעה למשחק לאחר הפסד ליגה מאכזב למכבי קרית גת. בקבוצה הפגינו אי יציבות בשבועות האחרונים, מאז הניצחון הענק על מכבי תל אביב בבית, כשהם מפסידים להפועל תל אביב וקרית גת בחוץ ובתווך מנצחים בקושי רב את עירוני נס ציונה בבית. אשדוד צירפה השבוע את הסנטר האמריקאי ג'ארד הומאן, שצפוי להחליף את מיקל גלאדנס המאכזב, ובקבוצה קיבלו רק בשעות הצהריים את ההחלטה שלא להלבישו למשחק ולאפשר לגלאדנס לשחק משחק אחד נוסף. כדי לעבור את ראשון לציון תצטרך אשדוד את אייזיאה סוואן בעניינים, כשאקס ראשון לציון רשם בשני ההפסדים האחרונים 4.5 נקודות ו-4.5 איבודים למשחק, ובשני הניצחונות 18 נקודות. במשחק הראשון נגד ראשון לציון הוא נתקע על 2 נקודות בלבד. כ-1,500 אוהדים צפויים לתמוך בקבוצה במשחק.

שון דאוסון שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
מתרגש. דאוסון/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון רוצה לחזור למעמד גמר גביע המדינה בפעם השלישית בתולדותיה, כשבפעמיים הקודמות, בשנת 1992 ו-2012, נעצרה הקבוצה של יצחק פרי במעמד הגמר. למרות שהם נמצאים בעונה טובה מאוד, בה העפילו לשמינית גמר היורופקאפ, הקבוצה מעיר היין נמצאת בתקופה לא טובה לאחרונה עם שישה הפסדי ליגה בשבעת המשחקים האחרונים. למרות הנתון הלא מחמיא, מאמינים בקבוצה שיוכלו לשים את ההפסדים בצד ולרשום משחק טוב נגד אשדוד. מי שצפוי להיות דומיננטי הוא כריס רייט, שקלע 14 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים בניצחון על אשדוד בליגה, ובהפסד לנס ציונה בשבוע שעבר שיחק רק 10 דקות בשל פציעה, ממנה החלים. כ-1,700 כתומים יריעו לקבוצתם מהיציעים, כשבסוף השבוע ערכו האוהדים ארוחת גיבוש עם שחקני ואנשי הקבוצה.

שחקן מכבי אשדוד איזייה סוואן אמר: "כולם אומרים שאני שחקן המפתח אבל אני בא לשחק, מחר זה יום גדול למועדון, לקבוצה, למאמנים וגם לי. אני רוצה לבוא מרוכז מההתחלה, לערב את החברים שלי לקבוצה, לשחק את המשחק שלי".

על המשחק הקודם בו ניצן חנוכי נטרל אותו בהגנה אמר סוואן: "לא אוהב שמשתמשים במילה הרג אותי, אבל אני לא מודאג לגבי זה. המשחק הזה בעבר, אני לא יכול לשלוט על זה, אני יכול לשלוט רק במחר. מחר זאת תהיה הגאולה שלי. שבוע האימונים האחרון שלנו היה מצוין, אנחנו מרוכזים, יש לנו תוכנית משחק שאני חושב שתעבוד.

"המשחק הקודם היה צמוד, הפסדנו ב-2 נקודות, והיה לי משחק נוראי, אם הייתי קולע 8 נקודות אולי היינו מנצחים, אבל מחר זה סיפור אחר, אווירה אחרת, ואני חושב שאנחנו מוכנים. אני רוצה לנצח, וזה כל מה שאני אומר מאז שאני בא, אני רעב וגם צביקה, עברנו דרך ארוכה וזה הזמן להוכיח שאנחנו קבוצת טופ 4 בליגה. אנחנו באים אחרי הפסד לקרית גת, משחק שהיינו צריכים לנצח, אבל דברים קורים. אני קורא בזמן האחרון על משחקים מנטאליים ואיך להיות מרוכז ולחסום דברים בעבר, משחקים רעים מהעבר, להשאר מרוכז מהמשימה שלפניי".

גארד מכבי ראשון לציון שון דאוסון: "פעם שלישית שלי בחצי גמר, הייתי בגמר פעם אחת אבל לא באמת השתתפתי. יש הרבה יותר התרגשות, כי אני עכשיו שחקן מוביל ויש לנו סיכוי לקחת את התואר הזה. כולנו מאמינים בעצמנו וחושבים שאם נשחק כמו שאנחנו יודעים אז יש לנו סיכוי לנצח בכל משחק. אנחנו לא באים שאננים כי זה גביע וזאת קבוצה קשה. יהיה קשה ותהיה מלחמה. באנו שאננים למשחקים שהפסדנו בליגה.

"ידענו שזה לא משחק כמו וילרבאן או קבוצות אחרות מחו"ל שזה רמה גבוהה ולא עשינו את השינוי בראש, והסתמכנו יותר מדי על היכולת לחזור ברגעים האחרונים, ואנחנו לא יכולים לעשות את זה בגביע. אם אני אהסס ולא אסמוך על האינטסינקטים שלי, זה לא יעזור בכלום. האווירה פה עושה לי משהו, כשאתה משחק באולם הזה, אז זה לרוב נגד מכבי, ואתה בא כאנדרדוג וצריך לתת אקסטרה כדי לנצח. עוד לא ניצחתי פה, אבל אולי זה ישתנה עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יהונתן שולדבראנד שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה. ברני ארדוב
שולדבראנד מחמם את הידית/ברני ארדוב
מארק ליונס שחקן מכבי ראשון לציון (ימין) עם איזייה סוואן שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה. ברני ארדוב
סוואן וליונס עושים צחוקים באימון/ברני ארדוב
איזייה סוואן שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה. ברני ארדוב
סוואן כבר מרגיש את המתח/ברני ארדוב
ג'ארד הומאן שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה. ברני ארדוב
ג'ארד הומאן/ברני ארדוב
יהוא אורלנד שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה. ברני ארדוב
יהוא אורלנד נהנה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully