וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנבר ברונקוס זכתה בסופרבול עם ניצחון 10:24 על קרוליינה

פייטון מאנינג יצא מסופרבול 50 כמנצח הגדול עם אליפות שנייה בקריירה, ככל הנראה במשחקו האחרון. ההגנה של הברונקוס, בראשותו של וון מילר הנהדר, חיסלה את ה-MVP הטרי קאם ניוטון

הפנים של מאנינג אומרות הכול/GettyImages

דנבר ברונקוס זכתה הלילה (בין ראשון לשני) באליפות ה-NFL לאחר שגברה בסופרבול 50 על קרוליינה פנת'רס 10:24 במשחק שנערך בסנטה לקרה, קליפורניה. הברונקוס גרפו את התואר בפעם השלישית בתולדות המועדון, בעוד הקוורטרבק שלהם, פייטון מאנינג, רשם אליפות שנייה במה שככל הנראה היה משחקו האחרון בקריירה אגדית.

מי שהובילו את מאנינג ודנבר לניצחון היו בעיקר שחקני ההגנה של דנבר, שאחרי תצוגות אדירות לאורך העונה כולה ובשני משחקי הפלייאוף הקודמים, התעלו גם הפעם ושיתקו כמעט לחלוטין את ה-MVP הטרי קאם ניוטון ואת ההתקפה המעולה של קרוליינה, שלא מצאה את עצמה לרגע. פעם אחר פעם הגיעו וון מילר (שזכה ב-MVP של המשחק) וחבריו לניוטון, הטרידו אותו, הוציאו לו כדורים מהידיים ומנעו מהפנת'רס, שהפסידו עד לסופרבול רק פעם אחת לאורך כל העונה, להציג אפילו קמצוץ מהיכולת שלהם.

שנתיים אחרי התבוסה המשפילה בסופרבול שנערך בניו יורק, הברונקוס זכו לרגע הנחת שלהם, כאשר הג'נרל מנג'ר וקוורטרבק העבר הדגול של המועדון, ג'ון אלווי, שהוביל את הקבוצה לשתי האליפויות הקודמות שלה בסוף שנות ה-90', מתמוגג מנחת. פייטון? הוא בעיקר לא הפריע יותר מדי, לא טעה יותר מדי והצליח לסיים קריירה מרתקת ועונה הפכפכה, במהלכה נפצע וסופסל, בצורה חלומית, שתאפשר לו לרכב אל השקיעה כמו גיבור.

קאם ניוטון קרוליינה פנת'רס. רויטרס
ניוטון לא מוצא את עצמו/רויטרס

רבע 1:

אחרי "America the beautiful" ושירת ההמנון המצוינת של ליידי גאגא (פלוס מטוסים), המשחק יצא לדרך, כאשר קרוליינה זוכה בהטלת המטבע ובוחרת לבעוט. הברונקוס קיבלו את הכדור ראשונים. פייטון מאנינג נכנס במהרה לעניינים ונראה חד במיוחד. מספר 18 הניע את הכדור על המגרש עם כמה מסירות טובות, אבל כשדנבר התקרבה לאנדזון היא נבלמה ונאלצה להסתפק בשער שדה מ-34 של ברנדון מקמנוס, 0:3 לברונקוס אחרי קצת יותר מארבע דקות. אגב, בסופרבול האחרון בו השתתפה דנבר, ב-2013, היא סיימה את המחצית הראשונה כולה ללא נקודות.

הפנת'רס קיבלו את הכדור הראשון שלהם, אבל תיקול מוצלח של אקיב טליב במרכז המגרש על גרג אולסן עצר אותם כבר אחרי שלושה מהלכים. קרוליינה בחרה לא ללכת על המרת דאון רביעי ויארד במרכז המגרש, והרחיקה את הכדור אל הברונקוס. גם ההגנה של קרוליינה עשתה את שלה והברונקוס נאלצו לבעוט פאנט ראשון במשחק.

בתחילת הדרייב הבא של קרוליינה, מצא ניוטון בכדור ארוך את ג'ריקו קוצ'רי, שכמעט תפס את הכדור, אך שמט אותו. רון ריברה זרק דגל אדום וערער על ההחלטה, אך השופטים לא הפכו אותה אחרי בדיקה במצלמות הטלוויזיה והפנת'רס איבדו את פסק הזמן הראשון שלהם. שני מהלכים חלפו, ניוטון התמהמה עם הכדור ו-וון מילר האדיר הפתיע אותו והוציא לו את הפיגסקין מהיד. הכדור התגלגל לאנדזון, מאליק ג'קסון הסתער עליו וההגנה של דנבר רשמה טאצ'דאון גדול. הברונקוס כבר ב-0:10.

ההגנה של דנבר המשיכה לתת את הטון ואחרי שכמעט השיגה עוד פאמבל, היא הצליחה להשיג סאק בדאון שלישי על קאם ניוטון. אלא שאקיב טליב עשתה שטות לאחר המהלך וספג עונש של 15 יארד על התנהגות לא ספורטיבית, מה שהשאיר את הכדור אצל הפנת'רס. גם זה לא שינה הרבה וקרוליינה נאלצה להרחיק שוב. הפנת'רס לא בתמונה בכלל ברבע הזה.

למזלה של קרוליינה, גם לה יש הגנה טובה ולוק קיקלי השיג בדאון שלישי סאק גדול על פייטון מאנינג, מה שאילץ את הברונקוס להרחיק מתוך האנדזון שלהם. 0:10 לדנבר בסוף הרבע הראשון.

עוד באותו נושא

פייטון מאנינג: "אני רוצה לשתות המון בירה. אקח זמן כדי לחשוב"

לכתבה המלאה
מאליק ג'קסון דנבר ברונקוס רושם טאצ'דאון. רויטרס
הרגע של הרבע הראשון. מאליק ג'קסון משיג טאצ'דאון הגנתי עבור הברונקוס/רויטרס

רבע 2:

ניוטון פתח את הרבע עם ריצה שהשיגה דאון ראשון ובמהרה הוסיף עוד מהלך ריצה, אולי בניסיון להיכנס למשחק סופסוף. זה בהחלט עבד ושתי מסירות טובות של הקוורטרבק קירבו את קרוליינה לאנדזון, לפני שג'ונתן סטיוארט, שנפצע וחזר, זינק מעל הדבוקה והשיג טאצ'דאון, רק 7:10.

קיקלי המשיך לחסל במו ידיו וגופו את הברונקוס ולהוריד אותם במהרה מהמגרש וקרוליינה שוב קיבלה את הכדור. הפנת'רס הרחיקו בעצמם את הכדור לג'ורדן נורווד, שרשם את החזרת הפאנט הארוכה בתולדות הסופרבול, 61 יארד, כל הדרך אל הרדזון של קרוליינה. דנבר ממשיכה לעשות מהלכים גדולים. הברונקוס הגיעו לדאון רביעי והלכו עליו בהצלחה, אבל עבירה החזירה אותם לאחור ושוב, הם נאלצו להסתפק בשער שדה בלבד ממצב טוב. מקמנוס כבש מ-33 יארד, 7:13.

ניוטון רץ עם הכדור וניצל מפאמבל (ואפילו קיבל עבירה לזכותו), אבל במהלך הבא, טולברט כבר לא שמר על הכדור בריצה שלו, הפיל אותו לקרקע וראה איך דני טרביית'ן מרים אותו על קו ה-40 של דנבר. איבוד שני במשחק לקרוליינה.

הברונקוס הסתערו וסי ג'יי אנדרסון רשם ריצה אדירה של 44 יארד, אלא שמאנינג רשם טעות גדולה ראשונה ומסר היישר לידיים של קוני אילי המגודל, שרשם חטיפה נהדרת. גם זה לא עזר לקרוליינה לעשות יותר מדי חוץ מאשר להרחיק את הכדור. הפנת'רס שוב עשו הגנה מעולה וקיבלו את הכדור עם שתי דקות על השעון. דווין פאנצ'ס הוריד מהשמיים כדור של ניוטון והפנת'רס חצו את קו מחצית המגרש, אבל דמרקוס וור הפיל את ניוטון עם עוד סאק והמחצית הסתיימה ב-7:13 לברונקוס.

ג'ורדן נורווד דנבר ברונקוס מחזיר פאנט בסופרבול. רויטרס
ג'ורדן נורווד בריצת חייו/רויטרס

רבע 3:

אחרי הופעת מחצית מחשמלת של קולדפליי, בסיוע ביונסה וברונו מארס, הרבע השלישי יצא לדרך כאשר קרוליינה מקבלת את הכדור הראשון. הפנת'רס פתחו את המחצית בסערה וניוטון מצא את טד גין במרכז המגרש, מה שהפך לתפיסה של 45 יארד. ההתקפה של קרוליינה שוב נתקעה וגרהאם גאנו ניסה בעיטה מ-44 יארד, אבל הכדור פגע בעמוד והלך החוצה והפנת'רס פספסו צ'אנס נהדר להתקרב.

פייטון קיבל את הכדור ומיד מצא את עמנואל סנדרס ל-25 יארד ולאחר מכן לעוד 17 יארד, כדי להיכנס לרדזון. הברונקוס לא הצליחו להשיג את הטאצ'דאון ומקמנוס השחיל שער שלישי במשחק, הפעם מ-30 יארד, 7:16 לדנבר, שמובילה כעת ביתרון של שני פוזשנים.

ניוטון קיבל את הכדור והעיף אותו לשמיים, משם פילי בראון הוריד אותו לתפיסה אדירה של 42 יארד. הקוורטרבק של קרוליינה התקרב לאנדזון וחיפש את טד גין, אבל המסירה קיבלה הסטה ונחתה בידיים של טי ג'יי וורד. שחקן ההגנה של דנבר החל לרוץ קדימה עם החטיפה, איבד את הכדור בעצמו ולמזלו, ראה את חברו לקבוצה טרביית'ן משתלט על זה. כדור של הברונקוס.

דנבר שוב לא השיגה יותר מדי, אבל גם קרוליינה נתקעה עמוק בחצי המגרש שלה והמשחק התחיל לברוח לה. הרבע הסתיים ב-7:16 מבטיח לברונקוס.

ביונסה, כריס מרטין להקת קולדפליי, ברונו מארס בהופעת המחצית בסופרבול. רויטרס
ביונסה, ברונו מארס וכריס מרטין מקולדפליי נהנים במחצית/רויטרס

רבע 4:

מאנינג הוביל את דנבר קדימה, אבל לאחר שכמעט איבד את הכדור, הוא ספג סטריפ-סאק מאילי הנהדר ועל הפאמבל השתלטו הכחולים, שקיבלו את הכדור במחצית המגרש ואיתו, אולי טיפה של תקווה. קרוליינה אומנם לא השיגה טאצ'דאון גם הפעם, אבל לפחות רשמה שער שדה שקירב אותה למינוס שש, 16:10, עם 10:21 על השעון.

הקבוצות החליפו פאנטים והברונקוס פשוט לא הצליחו להשיג דאון ראשון, שיקרב אותם לניצחון, מה שהעביר את הכדור לניוטון עם פחות מחמש דקות על השעון. אלא שוון מילר הגיח משום מקום, שוב, ורשם עוד סטריפ-סאק על ניוטון. טי ג'יי וורד השתלט על זה ונעצר ממש סמוך לאנדזון של קרוליינה. דנבר נתקעה והגיעה לדאון שלישי, אבל עבירה של ג'וש נורמן סידרה לה סט דאונים חדשים, עם כדור על קו שני היארד. סי ג'יי אנדרסון נכנס לאנדזון והשיג סופסוף את הטאצ'דאון ההתקפי הראשון של הברונקוס במשחק, במהלך שכנראה גמר את הסיפור. הברונקוס הלכו להמרת שתי נקודות ופייטון מצא את בני פאוולר, שקבע 10:24.

ככה זה גם נגמר, 10:24 לברונקוס, שזוכים באליפות בפעם השלישית. וון מילר, באופן לא מפתיע, הוכתר כ-MVP של המשחק.

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס עם ג'וש נורמן קרוליינה פנת'רס. רויטרס
ג'וש נורמן עושה כבוד למאנינג/רויטרס

סטטיסטיקות

דנבר: פייטון מאנינג סיים עם 13 מ-23 ל-141 יארד, איבוד ופאמבל, ללא אף טאצ'דאון. סי ג'יי אנדרסון היה היחיד בברונקוס שרשם יארדים על הקרקע עם 90 כאלה והטאצ'דאון ההתקפי היחיד של דנבר במשחק. עמנואל סנדרס הוביל את התופסים עם 83 יארד. וון מילר רשם 2.5 סאקים ושתי חבטות בקוורטרבק וחברו להגנה דמרקוס וור היה מפלצתי בעצמו עם 2 סאקים וארבע חבטות.

קרוליינה: קאם ניוטון מסר 265 יארד (18 מ-41 בלבד), איבוד, שני פאמבלים ואף טאצ'דאון. קאם גם הוביל את הרצים של הפנת'רס עם 45 יארד. פילי בראון תפס ל-80 יארד וטד גין ל-74, בעוד גרג אולסן נבלם על 41 בלבד. בהגנה כיכב אילי, שרשם שלושה סאקים וחטיפה.

* הברונקוס הסתפקו ב-11 דאונים ראשונים, לעומת 21 של קרוליינה. הם ניצחו למרות 194 יארדים בלבד בהתקפה מול 315 של היריבה. קרוליינה ביצעה 12 עבירות ואיבדה ארבעה כדורים, מול שש עבירות ושני איבודים של דנבר. בסך הכול, נרשמו 12 סאקים במשחק, שבעה של דנבר וחמישה של קרוליינה, שיא סופרבול.

סטף קרי, האוהד הכי מפורסם של הפנת'רס, נכנס לעניינים באצטדיון הביתי בשארלוט

קווין דוראנט הגיע, בתור צלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully