וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי: התגובות, השמועות והספקולציות

החתימה של גווארדיולה במנצ'סטר סיטי מכה גלים. האתר הרשמי של המועדון קרס, קלופ החמיא, רדנאפ תהה לגבי העיתוי, יאיא טורה יעזוב והטוויטר געש. התגובות, הספקולציות והנתונים בעקבות המינוי

one

בווידאו: תקציר הניצחון של ברצלונה 1:2 על אתלטיקו מדריד

קשה להגיד שמדובר בהפתעה גדולה, שכן פפ גוארדיולה ומנצ'סטר סיטי תופסים כותרות משותפות כבר חודשים ארוכים, אך העיתוי שבו יצאה ההודעה הרשמית על מינויו של מאמן העל בצד התכול של מנצ'סטר בהחלט תפס את עולם הכדורגל לא מוכן, והתגובות בהתאם. בשעה הראשונה שחלפה מאז ההודעה, צייצו 61,000 אנשים על הנושא, וקרס האתר הרשמי של הקבוצה.

"סיטי נאבקים עדיין על כל התארים העונה, לכן עולה התהייה: מה המסר שעובר לשחקנים כאשר הם יודעים שהמאמן שלהם לא יהיה פה בסוף העונה", אמר אתמול המאמן האנגלי המוערך הארי רדנאפ, "פלגריני הוא מאמן מצוין ואדם נחמד. אני בטוח שהוא ירצה להיפרד אחרי הצלחה". דבריו של רדנאפ מדגישים את הדמיון בין מינויו של הקטלאני למאמנה של באיירן מינכן לבין המינוי הנוכחי לסיטי, שכן גם בגרמניה החל פפ לעבוד רק כחצי שנה לאחר ההודעה הרשמית על המינוי, חצי שנה במהלכה באיירן ומאמנה הפורש, יופ היינקס, זכו בטרבל מפואר.

מאמן מנצ'סטר סיטי, מנואל פלגריני. AP
ינסה לעזוב כמו היינקס. פלגריני/AP

על דבר אחד אין עוררין, ובכך בטוח גם רדנאפ: "גווארדיולה הוא הצהרה גדולה". לא מדובר רק בעובדה שבסיטי עשו קפיצת מדרגה ברמת המאמנים שלה, אלא גם במאבק הישיר שניהלה מול יריבתה העירונית השנואה על החתמתו של המאמן. ניתן ללמוד לא מעט על מאזן הכוחות החדש בעיר מנצ'סטר לנוכח בחירתו של פפ בסיטי על פני יונייטד. החתמה שבאופן אוטומטי הופכת את הקבוצה הפחות מעוטרת של העיר למועמדת לזכייה בכל תואר אפשרי.

מי שעוד התבטא בנושא הוא מאמנה של ליברפול, יורגן קלופ, שאמר: "הוא אחד מהמאמנים הטובים בעולם, אין ספק. פפ זכה בהכל בספרד וכמעט בהכל בגרמניה, אז אני מאמין שהוא ירצה לזכות בהכל גם באנגליה".

הדרך לזכייה באותם תארים בהם מנצ'סטר סיטי כל כך חושקת עוברת לא רק בהחלפת המאמן, אלא גם בחיזוק הקבוצה בשמות גדולים נוספים. החתמתו של מאמן בקליבר של פפ הציתה באופן מיידי שמועות על שחקנים שיעשו את הדרך בעקבותיו ויחתמו בקבוצה. כזכור, כאשר עבר המאמן מברצלונה למינכן, לקח עמו את הקשר טיאגו אלקנטרה, וכעת מעניין לראות מי, אם בכלל, יצטרף אליו הפעם.

אחד מהשמות שהועלו הוא של כוכב ברצלונה ונבחרת ברזיל, ניימאר, שהתייחס לאפשרות המעבר עוד לפני ההודעה הרשמית על הגעתו של גווארדיולה: "אני מעריץ את גווארדיולה ואשמח לעבוד איתו", אמר אך מיד הוסיף: "קשה להגיד שאני רוצה לשחק במדינה אחרת. אין לדעת מה יהיה מחר אך כרגע אני מאוד מרוצה להיות בברצלונה". גם שמו של ליאונל מסי הוזכרו, ועל פי ה'סאן' סיטי יציעו כ-160 מיליון יורו כדי להנחית את הפרעוש במנצ'סטר. גם קון אגוארו, כך מדווחים, החל לשכנע את חברו הטוב לעבור. בסך הכל, מעריכים באנגליה, סיטי מוכנה לבזבז כ-300 מיליון ליש"ט לכל הפחות כדי להחתים את השניים.

עוד באותו נושא

אתגר חייו: על הבחירה של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי כיעדו הבא

לכתבה המלאה
פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. רויטרס
יפתה שחקנים להגיע? גווארדיולה/רויטרס

עניין נוסף ששווה לשים לב אליו הוא מאזנו של גווארדיולה במשחקיו על אדמת אנגליה. בעשרה משחקים שקיים שם כמאמן ברצלונה ובאיירן, יצא עם ידו על העליונה שלוש פעמים בלבד. ארסנל, סיטי וצ'לסי ניצחו אותו בשנים האחרונות בביתן במסגרת ליגת האלופות. שחקן העבר של צ'לסי, איידור גודיונסן, ששיחק בבארסה תחת פפ, בטוח שהמאזן הזה לא צריך להדאיג את אוהדי הסיטי: "הוא יצליח בכל מקום אליו יגיע, אני בטוח בזה. היה לי העונג לעבוד איתו. כאשר הוא הגיע הוא היה לא מנוסה אך כולנו חשנו, כקבוצה, כברר מהרגע הראשון שהבחור יודע על מה הוא מדבר".

כמובן, שורה ארוכה של ספקולציות כבר עולות באנגליה בנוגע לשחקני רכש שעשויים להגיע למנצ'סטר. בין השמות שמוזכרים הם דויד אלאבה (באיירן), לירוי סאנה (שאלקה), ג'ון סטונס (אברטון), פול פוגבה (יובנטוס), טיאגו סילבה (באיירן) ועוד.

מנגד, מי שצפוי לעזוב הוא יאיא טורה. סוכנו של הקשר הדומיננטי, שעזב את ברצלונה לסיטי בתקופת גווארדיולה, אמר: "אני חושב שיאיא יעזוב את המועדון. לפני שיעזוב אני מקווה שיזכה בליגה ובגביעים. זאת לא שאלה אם פפ אוהב אותו או לא. אלה החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully