וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ': "כבוד ששמי מוזכר לצד אגדות טניס". מארי במחווה מרגשת לאשתו

נובאק דג'וקוביץ' השתווה לרוד לייבר וביורן בורג, והשווה את שיא הזכיות של אמרסון באוסטרליה: "הישג מיוחד, זכות גדולה". מארי נחנק מדמעות כשדיבר על אשתו: "את אגדה, חוזר הביתה בטיסה הבאה". וגם: המספרים בדרך להיסטוריה. צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS

רויטרס

עבור נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי, זה בוודאי מרגיש כמו דז'ה וו. הסרבי גבר היום (ראשון) 1:6, 5:7, 6:7 (3) על הבריטי בגמר אליפות אוסטרליה, והשלים זכייה שישית בטורניר, בעוד יריבו נוצח בפעם החמישית במעמד. דג'וקוביץ' המשיך את הדומיננטיות שלו בצמרת הטניס העולמי, בעוד מארי נאלץ להתנחם בעוד קרב ב"עידן הזהב" של הטניס.

רויטרס

מספרי הזכייה

* זה התואר השישי של נובאק דג'וקוביץ' באוסטרליה, והוא השתווה לרוי אמרסון עם הכי הרבה זכיות בטורניר

* זה תואר הגרנד סלאם ה-11 של דג'וקוביץ' בקריירה - והוא השתווה לרוד לייבר וביורן בורג במקום החמישי בכל הזמנים

* מקדימים אותו: פדרר (17), סמפראס (14), נדאל (14), אמרסון (12)

* דג'וקוביץ' זכה בארבעה מחמשת טורנירי הגרנד סלאם האחרונים

* אנדי מארי הפסיד בפעם הרביעית לדג'וקוביץ' בגמר אוסטרליה

* מארי הפך לטניסאי השני בהיסטוריה שהפסיד חמש פעמים בגמר של אותו גרנד סלאם (איוון לנדל, ארה"ב)

* דג'וקוביץ' השלים ניצחון 11 מ-12 מול מארי במפגשים האחרונים ביניהם, והוא עם מאזן של 2:7 מולו בטורנירי גרנד סלאם, ו-2:4 במשחקי גמר גרנד סלאם. המאזן ביניהם 9:22 לנולה

* עבור דג'וקוביץ' זה תואר 61 בקריירה

* דג'וקוביץ' זכה בטורניר חמישי ברציפות מאז אליפות ארה"ב

* הוא ניצח 21 משחקי גרנד סלאם ברציפות, ו-38 מתוך 39 האחרונים שלו (הפסד לואוורינקה בגמר רולאן גארוס)

עוד באותו נושא

בפעם השישית: נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' אלוף אוסטרליה 2016. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' אלוף אוסטרליה 2016/GettyImages

תגובות

"קודם כל, אני רוצה להביע את ההערכה והכבוד שלי כלפי אנדי והצוות שלו", פתח דג'וקוביץ' את דבריו בטקס קבלת הגביע, "היה משחק קשה, מזל קשה. אתה אלוף אמיתי, חבר אמיתי, מחויב מאוד לענף, אני בטוח שבעתיד יהיו לך עוד הרבה הזדמנויות לזכות בתואר הזה". דג'וקוביץ' הביט לעבר בוריס בקר, שמאז שמונה למאמנו זכה עמו בחמישה טורנירי גרנד סלאם מתוך תשעה, ואמר: "תודה רבה לצוות שלי, כל זכייה בגרנד סלאם זה מיוחד, כולנו נושמים כגוף אחד, חיים מדי שעה עם אותה מטרה".

דג'וקוביץ' התייחס להשוואת ההישג של לייבר ובורג, ואמר: "זה כבוד גדול עבורי ששמי מוזכר לצד אגדות הטניס האלה, להשוות את השיא של אמרסון כזוכה שש פעמים באוסטרליה זו זכות אדירה עבורי".

אנדי מארי אחרי ההפסד בגמר אוסטרליה 2016. GettyImages
נאום מרגש. מארי/GettyImages

מארי, מצדו, עבר ימים לא קלים, עם שורה של הסחות דעת, החל מבעיות פיזיות, הציפייה ללידה של בנו הבכיר מאשתו ההרה בבריטניה, והפציעה של אביה של אשתו. מארי הקדיש את הניצחון לאשתו. "היא צופה במשחק בבית עכשיו", אמר מארי, שנחנק מדמעות, "היית אגדה בשבועיים האחרונים, תודה על כל התמיכה, אגיע הביתה בטיסה הבאה". על הזכייה של דג'וקוביץ' אמר: "אני מרגיש שכבר הייתי פה... אני רוצה לברך את נובאק, שש אליפויות אוסטרליה זה הישג מדהים, וומה שהוא עשה בשנה האחרונה זה מדהים, עם עקביות מרשימה. אני רוצה להודות לצוות שלי שהציב אותי בעמדה הזאת והכין אותי, עברו עלינו כמה שבועות קשים על המגרש ומחוצה לו".

פאט קאש, אלוף ווימבלדון לשעבר ופרשן BBC, אמר: "דיוקוביץ' הוא פנומן, הוא הכי טוב בעולם, ואולי הכי טוב אי פעם. לביורן בורג הייתה את האותה הילה. אף פעם אי אפשר להשחיל לו ווינר, הוא ימחץ אותך".

צפו בחגיגות בסרביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully