וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון דיברתולומאו: "מרגש להתמודד מול שחקנים שפעם ראיתי רק בטלוויזיה"

24.1.2016 / 13:00

הדרך הארוכה שעבר מדיוויז'ן 3 במכללות ("לא חשבתי שאהיה שחקן מקצועני"), השיפור בהגנה ("ורגאס ואני יכולים להיות השומרים הטובים בליגה") והאפיזודה עם מכבי תל אביב ("התאמנתי שם, אבל הם לא גילו עניין"). ג'ון דיברתולומאו, המתאזרח של מכבי חיפה, בראיון לבלוג המחזור

one

תשעה ימים אחרי שלשת הניצחון שקבר טיילור רוצ'סטי על הראש של מכבי חיפה, הירוקים כבר דמיינו איך הטראומה חוזרת על עצמה. דרו קרופורד קלע שלשה על הבאזר ברוממה ושלח את מכבי חיפה להארכה נגד בני הרצליה. בסוף זה נגמר בניצחון דחוק, אבל ג'ון דיבתולומאו הבין את המסר. "המשחק נגד מכבי תל אביב היה מאוד מאכזב, שיחקנו טוב רוב הזמן, אבל כשאתה משחק נגד קבוצה כמוהם, אתה צריך לשחק כמו שצריך 40 דקות. אבל אם נוכל ללמוד מזה ולהתקדם כמו שעשינו נגד הרצליה אז זה יכול להיות דבר טוב בשבילנו".

איך מאבדים יתרון של 14 נקודות בשבע דקות?

"מכבי תל אביב קבוצה מאוד מוכשרת והם התחילו לרוץ, וכשהם מתחילים לרוץ הם מסוגלים לעשות הרבה נקודות ומהר. הם עשו הרבה התקפות מעבר, יש להם קבוצה של קלעים, אז 14 הפרש בשבילם זה דבר שאפשר לסגור בזמן קצר. יכולנו לעשות עבודה טובה יותר בלעצור את זה ולסגור את המשחק, אבל אין לנו מה להסתכל לאחור. אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה".

דיברתולומאו היה על המגרש לאורך כל דקות הקאמבק של מכבי תל אביב במשחק ההוא בגביע. הוא גם ביצע את העבירה על טרבור אבמקווה שהובילה לשיוויון של הצהובים. נגד הרצליה הוא כבר קלע ארבע נקודות בהארכה. בראיון לבלוג המחזור בליגת העל, הוא מסרב לשמוע את אותם אנשים שקבעו כי גורל העונה של הירוקים נחרץ בהפסד ההוא. "אנחנו חושבים רק על המשחק נגד ירושלים, ואחרי זה נחשוב על המשחק נגד חולון ואז שוב על המשחק נגד מכבי אצלנו בבית. ניקח את זה משחק אחרי משחק. כל עוד נוכל לשחק את המשחק שלנו, שזה משחק הגנתי חזק, משחק מעבר חכם וכדורסל אינטנסיבי, אז יהיה לנו סיכוי נגד הקבוצות הטובות ביותר ונוכל להפתיע לא מעט אנשים".

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
נקודת מפנה. דיברתולומאו/ברני ארדוב

דיברתולומאו, בעל השם הכי מסובך בליגת העל, הוא בן לאב ממוצא איטלקי. הוא מעולם לא סומן כעילוי בכדורסל, ולמד במכללת רוצ'סטר הקטנה מדיוויז'ן 3. אחרי שבכל שנה התקדם, רשם בעונת הסיניור שלו פריצה מדהימה, נבחר לאול אמריקן של כל האתרים, ומספר גופי תקשורת הגדילו ובחרו בו כשחקן השנה בדיוויז'ן 3 של שנת 2013.

"הייתה לי קריירת מכללות נהדרת, נהניתי מאוד", הוא מספר ועובר לסיפור של איך התגלגל ממקום כל כך קטן, עד לחתימה בחוזה בסראגוסה מהליגה הראשונה בספרד. "כשנכנסתי למכללות לא חשבתי שאני אשחק כדורסל מקצועני אחר כך, אבל זה פתח דלתות עבורי. כשהלכתי למכללות המטרה שלי לא הייתה להיות שחקן מקצועני, ובכל שנה השתפרתי, ובשנה האחרונה פרצתי. ראיתי שיש לי הזדמנות, ואמרתי שננסה את זה. הלכתי למחנה שמגלים בו שחקנים במדריד, וכמה קבוצות גילו בי עניין. ומשם זה הלך ופרץ. סראגוסה הביאו אותי לקדם עונה והחתימו אותי. הייתי מאוד מופתע שחתמתי על חוזה בליגה ראשונה בספרד, במיוחד לאור העובדה שבאתי מדיוויז'ן 3".

ובכל זאת, הגארד היהודי לא שיחק בסראגוסה אלא הושאל לפאלמה דה מאיורקה מהליגה השלישית, ושם קנה את עולמו כשהעלה את הקבוצה לליגה השנייה, ועזר לה להגיע בעונה שעברה לפלייאוף על העלייה ל-ACB. בקיץ הגיע להתאמן עם מכבי חיפה ומכבי תל אביב.

"מכבי תל אביב לא גילתה יותר מדי עניין, רק מכבי חיפה רצתה אותי", הוא מגלה, "הם הביאו אותי לפה, הייתי פה במשך שבועיים, אבא שלי בא לראות את העיר והקבוצה, פגשתי את השחקנים, מאמנים וההנהלה, זאת הייתה חוויה מיוחדת. לא הרבה שחקנים זוכים להכיר את הקבוצה ולהיות איתה לפני שחותמים, וחזרתי לארצות הברית בקיץ, נשארתי בקשר קרוב, ומהר מאוד חתמתי".

עוד באותו נושא

20:45, ספורט 5: הפועל ירושלים - מכבי חיפה

לכתבה המלאה
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מכבי תל אביב לא גילתה יותר מדי עניין/ברני ארדוב

כשמדברים על חוק המתאזרחים שהסעיר את הכדורסל הישראלי לפני כחודש, מדברים בעיקר על טיילור רוצ'סטי. אוהדי מכבי תל אביב לא מבינים למה לא מדברים על מבול המתאזרחים שיש לירוקים, ובמה רוצ'סטי שונה מדיברתולומאו. "לא שמעתי על זה עד היום", מגיב הגארד של חיפה באופן מפתיע.

מכבי חיפה היא קבוצה עם הרבה אמריקאים, מה שומעים בחדר ההלבשה עברית או אנגלית?

"שומעים בעיקר באנגלית, אבל גם עברית. יש לנו ישראלים שמדברים עברית, אבל גם הם מדברים אנגלית טובה. בשבילי זה די נחמד, במיוחד אחרי שבאתי מספרד, שכולם, וכשאני אומר כולם אני מתכוון גם למאמן שלי, מדברים ספרדית כל הזמן. לבוא לפה זה קל. באימונים ובחדר ההלבשה מדברים אנגלית, ככה שזה קל לי. אני מרגיש יותר בנוח. ככל שאני פה יותר זמן יותר נוח לי. אנשים אומרים לי שאני אהיה יותר ישראלי עם הזמן, אני חושב שאני מתחיל להבין".

טיילור רוצ'סטי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
במה הוא שונה? רוצ'סטי/יוסי ציפקיס

לפני שהגיע לישראל, הגארד של רמי הדר היה נחשב לקלע שלשות מצוין. תחת הדר, הוא כבר נחשב למומחה בלחץ על הכדור. "ההגנה זה הדבר מספר 1 שרמי מטיף אליו כל הזמן, בכל אימון וכל משחק. הגנה ואינטנסיביות, אלה המפתחות שלנו. אנחנו משחקים חזק יותר מקבוצות אחרות, מבחינה הגנתית אני חושב שהוא אחד המאמנים הטובים ביותר שיש כיום", הוא מפרגן למאמנו.

ג'ף רוזן אמר שלרמי הדר יש אופי של בולדוג. גם לך ולגרגורי ורגאס יש אופי כזה?

"אני עושה את הכי טוב שאני יכול ממה שבקבוצה מבקשים ממני כדי לעזור לנו להגיע למצב הכי טוב כדי לנצח משחקים. אם זה ללחוץ על הכדור, למנוע את הכדור ממישהו. זה משהו שלמדתי ליהנות ממנו מאוד. זה ממש לא היה התפקיד שלי בקבוצות האחרות ששיחקתי בהן עד היום, אבל ככל שהעונה מתקדמת אני ממש נהנה מזה. אני לא יודע אם אני וורגאס שני השומרים הגארדים הטובים בליגה, אבל יש לנו את הפוטנציאל להיות כאלה. אם נמשיך לעבוד חזק יש סיכוי טוב שנהיה צמד כזה. ההגנה שלנו לא טובה בגלל איך שאנחנו שומרים באופן יחידני, אלא בגלל איך שאנחנו שומרים ביחד, כקבוצה, בזכות איךש אנחנו מחפים אחד על השני. שומר אחד לא יכול לעצור קבוצה שלמה".

רמי הדר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
רוצה להיות בולדוג כמוהו. רמי הדר/אדריאן הרבשטיין

הערב (ראשון) תעלה חיפה לירושלים למפגש מול האלופה, אותה קבוצה בה הלמה בשמינית גמר גביע המדינה עם 11 נקודות של המתאזרח בן ה-25. "המשחק בגביע היה ענק, היממנו אותם מההתחלה. אני מצפה מהמשחק ביום ראשון להיות הרבה יותר קשה, הם זוכרים מה עשינו להם, ו הם יבואו לנקום בנו. נצטרך לשחק באותה רמה כדי שיהיה לנו סיכוי. זה אולם קשה מאוד, קבוצה טובה מאוד, אבל האתגר הוא להשיג עוד ניצחון שם".

עבור דיברתלומאו, משחק נגד אי ג'יי רולנד ושחקנים מהסוג שלו רחוק מלהיות מובן מאליו. "זה דבר מאוד מיוחד, זה אחד הדברים שבזכותם התרגשתי לבוא לשחק בישראל. ראיתי את השחקנים שמשחקים בליגה הזאת, הסתכלתי על הסגלים והתקשרתי לחברים שלי בבית ואמרתי שתהיה לי ההזדמנות לשחק מול כל השחקנים האלה. אני מכיר את רובם מהטלוויזיה, בזמן שהם היו במכללות. הייתי רואה את מארק ליונס מראשון, את טיילור באטל כששיחק בפן סטייט, את טיילור רוצ'סטי ראיתי ביורוקאפ והיורוליג. אז בשבילי זאת הזדמנות אדירה לשחק מול השחקנים האלה. אני מאמין שיש לי עוד לאן להתקדם, אבל זה כיף לשחק נגדם, כדי לראות איפה אני נמצא. אם אני אמשיך לעבוד, אני מאמין שאני אגיע לרמה הזאת, להמשיך לשחק מול הטובים ביותר".

איך אתה רואה את המשך הקריירה שלך?

"אני מקווה שאמשיך לשחק עוד תקופה ארוכה (לדיברתולומאו חוזה לעונה נוספת במכבי חיפה, א.ש). אם היית שואל אותי בזמן שהייתי בקולג' אם אני אשחק בספרד בעוד שנה, לא הייתי מבין על מה אתה מדבר. כששיחקתי בספרד והיית אומר לי שתוך שנתיים אני אשחק בישראל, לא הייתי מבין על מה אתה מדבר. אתה יכול להגיע לכל מקום בכדורסל האירופי, אני מנסה לקחת את זה יום אחרי יום. אם תהיה הזדמנות לשחק בקבוצות אחרות ובמדינות אחרות זה יכול להיות נהדר. אהבתי לשחק בספרד ועכשיו אני אוהב לשחק בישראל, אולי אני אשאר כאן כמה שנים. זה היופי של הכדורסל באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully