וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד רביבו בראיון: "משתדל לשים את הדברים בפרופורציות וממשיך כרגיל בכדורגל"

12.1.2016 / 12:30

תהליך הגירושין, החיים על הספסל ביבנה, התפילות בחדר ההלבשה והביטחון שהוא עדיין יכול לככב בליגת העל ("בקבוצת מרכז טבלה אני גומר עונה עם 7 שערים ו-10 בישולים"). דוד רביבו פותח את הלב

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של מכבי יבנה על עירוני טבריה בסיבוב ז' של גביע המדינה

אלו ימים מורכבים עבור דוד רביבו וזה בהחלט היה יכול להיות גם אחרת. בחודש שעבר חגג יום הולדת והוא עדיין בועט. בזמן שרבים מהמחזור שלו תלו נעליים ועברו למחוזות אחרים, רביבו, זה שפעם לעגו למשטר האימונים שלו, נראה מהצד כאילו רק סגר 28. שחקנים שהלכו לגן הילדים כשהוא שיחק בבוגרים של מכבי תל אביב, מסתכלים עליו ונפעמים מהרצון לבוא יום אחרי יום להתאמן. להמשיך.

בעונה שעברה סיים במכבי יבנה עם שבעה שערים ושבעה עשר בישולים ואת העונה הזו פתח בקבוצה עם אותה תשוקה. אלא שבתקופה האחרונה, דווקא אחרי משחק שיא שלו מול עירוני טבריה בגביע המדינה, הוא רואה פחות דשא אצל המאמן יוסי זוזוט וגם הערב מול הפועל רמת גן בסיבוב ח' של גביע המדינה לא בטוח שיראה הרכב. אלא שהכדורגל נדחק קצת לשוליים כשאתה עובר משבר משפחתי. רביבו שהתחתן לפני שבע שנים והביא לעולם שני ילדים, נמצא בתהליך גירושין אותו לא האמין שיחווה. "אין אצלנו גירושין במשפחה", סיפר השבוע בגילוי לב. "והדבר האחרון שחשבתי הוא שאני אהיה בסיטואציה הזו, אבל זה קורה והחיים יותר חזקים מכל דבר. דבר אחד אני יכול לומר מהלב, אני לא מאחל לאף אחד לחוות פירוק משפחה".

דיברנו אתמול בדיוק כשלקח את הילדים מהגן בצפון תל אביב. אחרי הרבה שנים הוא תיכנן לצאת מאשדוד כמו אחיו חיים ושי וכבר נשכרה אפילו דירה אבל אז הגיעה הטלטלה בחיים והיום הוא גר לבדו. "אני משתדל לשים את הדברים בפרופורציות ולהמשיך כרגיל בכדורגל", אמר. "עם כל הקושי, אני עובד בדיוק כמו בעבר ונראה כמו שהייתי בגיל 26. הגיל מבחינתי הוא רק מספר".

הערב ב-19:00: מכבי יבנה מארחת את הפועל רמת גן בסיבוב ח' בגביע

דוד רביבו מכבי יבנה. ברני ארדוב
"הגיל מבחינתי הוא רק מספר". דוד רביבו/ברני ארדוב
"השחקנים מופתעים מההתנהלות שלי. לא מבינים איך בגיל מתקדם יש לי את התשוקה הזו לקום בכל יום ולבוא לאימון, אבל אני אוהב את זה"

לא פתחת במשחק האחרון ולא ברור אם תפתח הערב בגביע. חל פיחות במעמדך?

"ממש לא. דווקא היו לי משחקים טובים באחרונה וגם פתחתי בחלקם. יש למאמן את השיקולים שלו וזה בסדר. אני משוכנע שבקרוב אחזור להרכב".

אז זו לא העונה האחרונה של דוד רביבו?

"שמע, אתה יכול לשאול שחקנים שמשחקים איתי, אני בכושר אישי הכי טוב שהייתי מזה שנים".

עד כדי כך?

"השחקנים מופתעים מההתנהלות שלי. לא מבינים איך בגיל מתקדם יש לי את התשוקה הזו לקום בכל יום ולבוא לאימון, אבל אני אוהב את זה. הכדורגל זו האהבה הכי גדולה ובמקום להוריד קצב, אני מעלה קצב. יש ימים שאני אפילו מגביר ועושה מעבר לאימונים בקבוצה".

זה גנטיקה או אופי?

"שילוב של שניהם לדעתי".

אולי אותה כתבה של עמנואל רוזן שהשוותה בינן לבין טל בן חיים הבלם ופגעה בך היא זו שגרמה לך לבסוף להגיע לגיל הזה ולהיות עדיין שחקן משמעותי בליגה השנייה?

"ממש לא. אין קשר בין הדברים. ברגע שארגיש שהגוף בוגד בי או שאני פחות טוב משאר השחקנים לידי בפיזיות, בכושר ובזריזות, אני לא אתבייש לתלות את הנעליים. אבל להיפך אני מרגיש טוב מאוד. אני מרגיש חד וברוב המשחקים עדיין משחק 90 דקות".

יש ירידה במספרים.

"יש ירידה אבל אני עדיין עם שלושה שערים וארבעה בישולים. פשוט עושים כל הזמן השוואה לעונה שעברה אז בישלתי 17 שערים. אבל בינינו, מבשל טוב צריך גם שיעשו גולים מהכדורים שלו ולא תמיד זה קורה. תאמין לי שעדיין נשארה לי אותה הטכניקה להשאיר שחקן מול שוער ואני עדיין יודע לנהל משחק ויש כמובן את המנהיגות".

היתה הצעה מליגת העל העונה?

"לא. כולם יודעים שאני שייך למכבי יבנה ולא פונים".

הכדורגל הוא עדיין הפרנסה העיקרית?

"כן".

אתה איש שאוהב לשבור שיאים וזוכר את כל המספרים. לאן אתה מכוון, גיל 40?

"אני ממשיך כל עוד אני יכול. את תחום הכדורגל אני בכל מקרה לא אעזוב. גם אחרי שאפרוש אעבור לאמן. אני מתחיל קורס מאמנים החודש ובעזרת השם אעסוק במקצוע הזה גם בעתיד".

באשדוד?

"למה לא?".

כי החליטו שלא תהיה שם ועובדה שליד כל הצעירים המוכשרים של מ.ס. אשדוד אין איזה דוד רביבו עם כל הניסיון שיידע לכוון אותם.

"היו שיקולים באשדוד אליהם אני לא אכנס כרגע. אבל תאמין לי שאם תשים אותי היום בקבוצת מרכז טבלה בליגת העל, אני גומר את העונה עם שבעה שערים ועשרה בישולים. תמיד הייתי עם רגליים על הקרקע וגם עכשיו אני לא אומר דברים שאין להם קבלות. צריך לבוא ולראות אותי מתאמן כדי להאמין. אין משחק העונה בו לא הצטיינתי. גם כשנכנסתי מחליף הייתי טוב".

יש עוד סיכוי לקאמבק לאשדוד?

"הכל יכול להיות בכדורגל. יש באשדוד חומר צעיר מעולה. יש קשרים ושחקני התקפה נהדרים, אבל יש בעיה שהקבוצה יכולה להוביל 0:3 ולסיים בתיקו או להפסיד, כי חסר להם שם מישהו שיידע לדבר איתם תוך כדי משחק ולכוון. להרגיע, ללמד".

דוד רביבו שחקן מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
חסר לאשדוד מישהו. דוד רביבו/קובי אליהו
"אנחנו מתפללים לפני המשחק מנחה בחדר מיוחד. בוודאי שהייתי רוצה שישדרו אותנו אבל אם על המאזניים יש את השידור אל מול חילול השבת, אז עדיף שלא ישדרו ושלא נחלל שבת"

מה הסיכוי של מכבי יבנה להיות סינדרלת הגביע?

"שמע, בעונה שעברה הגענו עד רבע הגמר והודחנו על ידי הפועל באר שבע. יש בעיה כי ברבע הגמר יש שני משחקים בית וחוץ וקשה לקבוצות הקטנות להפתיע. בעונה שעברה עברנו את סכנין ואז הגענו לצמד המשחקים נגד באר שבע".

זה מזכיר לי שאין לך תואר.

"מה לעשות? לצערי עם כל הקריירה העשירה והמעניינת שלי, לא הצלחתי לזכות בתואר".

יבנה לוקחת ברצינות את הגביע?

"בוודאי. אנחנו ממש לא בקטע של להעביר את הזמן. אנחנו רוצים לשחזר לפחות את מה שעשינו בעונה שעברה כי הגביע יכול לתת לנו הרבה ביטחון גם בליגה".

ובליגה אתם רחוקים מעלייה.

"שמע, לא כאלה רחוקים. בסך הכל שבע נקודות מעלייה. המטרה ברורה והיא להיות בפלייאוף העליון. אם הדברים יתגלגלו כך שיהיה בסוף סיכוי לעלות ליגה, אז ניקח את זה ברצינות".

יכול להיות שאנשים לא מצליחים לראות אותך כי המשחקים שלכם מתחילים בשעה שתיים בימי שישי כדי לא לחלל שבת ואתם לא משודרים בערוץ הקיבוץ.

"תראה, זו קבוצה מסורתית עם הנהלה מסורתית ומאמן מסורתי. זה לא סוד. דשו בזה הרבה. אנחנו מתפללים לפני המשחק מנחה בחדר מיוחד. בוודאי שהייתי רוצה שישדרו אותנו אבל אם על המאזניים יש את השידור אל מול חילול השבת, אז עדיף שלא ישדרו ושלא נחלל שבת. חבל שלא החליטו שכל המשחקים ייערכו ביום ששי בשעה מוקדמת כדי שלא ניכנס לשבת. אבל שלא יחשבו שאני פנאט בנושא הזה. כל אחד שיחייה על פי אמונתו. שיחקתי במשך שנים בליגת העל בשבתות והייתי מנסה לשמור את השבת כהלכתה כשהייתי ישן בבתי מלון לפני משחקי חוץ".

איך אתה רואה את הכדורגל בארץ?

"לצערי יש מעט מאוד משחקים טובים. השבוע ראיתי את מכבי תל אביב מול מכבי חיפה והיה משחק נהדר. אבל לצערי אין הרבה משחקים כאלה וזה למרות שהמאמנים לטעמי הולכים ונהיים אפילו יותר טובים. בסופו של דבר הכל תלוי בשחקנים. יכול להיות שדור השחקנים פחות איכותי".

איפה נמצא אותך בעוד שנה מהיום?

"אני מאמין שבאותה פוזיציה. אני מאמין שעדיין אשחק. עם כל זה שאני כבר עשרים שנה בבוגרים, יש לי עוד הרבה מה לתת".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד רביבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully