וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקו ראדוביץ': "מכבי תל אביב היא המקום הנכון בשביל גל מקל"

11.1.2016 / 11:15

עוזר מאמן הכוכב האדום בלגרד, ששיחק בעבר כמתאזרח בישראל, מסרב להתייחס לנסיבות שאליהן נקלע הרכז ("אני עובד במועדון ולא יכול לדבר על זה") ומחמיא לו: "הוא יכול להיות אחד הטובים באירופה. גם כשידע שהוא כבר לא חלק מהקבוצה, הוא המשיך לעבוד קשה"

one

בתקציר: משחק הניצחון של מכבי תל אביב ביורוקאפ

בבלגרד לא הופתעו לשמוע מחתימתו המהירה של גל מקל במכבי תל אביב, שלושה ימים בלבד לאחר שהשתחרר מהכוכב האדום ועזב את העיר בדרכו הביתה לישראל. אף שהודעה רשמית על סיום ההתקשרות בין הצדדים לא ניתנה, הסרבים מכירים בכך שהרכז הפך לשחקן חופשי.

בצל תלונותיו של מקל על יחס לא מקצועי מצד המועדון שבו שיחק בתחילת העונה, מפזר עוזר המאמן בורקו ראדוביץ' ערפל סביב הנסיבות שנוצרו. "אני עובד בכוכב האדום ולא יכול לדבר על מה שקרה כאן לגל", מתעקש שחקן העבר, שהופיע בחמש קבוצות שונות בישראל (הפועל נהריה, מכבי קרית מוצקין, מכבי תל אביב, מכבי רעננה והפועל תל אביב).

גל מקל חתם במכבי תל אביב, יוכל להשתחרר ל-NBA רק החל מ-2017

במכבי תל אביב בטוחים: "החתמת גל מקל היא נוקאאוט להפועל ירושלים"

בורקו ראדוביץ' עוזר מאמן הכוכב האדום בלגרד. ברני ארדוב
"הופתעתי למצוא את מכבי במצב שבו היא נמצאת כרגע". ראדוביץ'/ברני ארדוב

ראדוביץ', 43, משמש זו העונה השלישית כעוזרו של דיאן ראדוניץ' על הקווים, ונחשב לאחד האנשים הקרובים למקל בבלגרד. "גל המשיך לעבוד קשה ולהתאמן איתנו במלוא הרצינות במשך קרוב לחודשיים, גם כשידע שהוא כבר לא ישחק איתנו והבין שלמעשה הוא מחוץ לקבוצה. כך שלגבי הכושר הגופני שלו אני לא דואג, ויכול להרגיע את מכבי".

- הופתעת מחזרתו לתל אביב?
"לא ידעתי על זה, אבל האמת היא שזה צעד די מתבקש. גל הוא אחד השחקנים הכי טובים בישראל, אתה יודע מה - הוא יכול להיות גם אחד הרכזים הכי טובים באירופה, וזה הגיוני שהוא ישחק במכבי. אני חושב שזה המקום הנכון בשבילו.

"הופתעתי למצוא את מכבי במצב שבו היא נמצאת כרגע. זה לא דבר שקורה בכל יום, אבל זה חלק מהחיים. לכולם יש גם עונות רעות. ריאל מדריד, אלופת אירופה, נקלעה לצרה וניצלה מהדחה רק במחזור האחרון. למכבי יש מקדם ביטחון בגלל שהמקום שלה לעונה הבאה ביורוליג מובטח, ובקיץ היא שוב תדבר על פיינל פור ועל זכיות בתארים".

אף שאיבדה בקיץ את כוכבה הגדול בובאן מריאנוביץ', שעבר לסן אנטוניו, הפתיעה הכוכב האדום ושוב העפילה לטופ 16. בינתיים היא סופרת שני הפסדים ליריבות טורקיות (אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה) והשבוע תתארח אצל פנאתינייקוס. מקל הוא רק אחד מארבעה זרים שלבשו העונה את מדי הקבוצה ושכבר אינם חלק ממנה - לצד סופוקליס שחורצאניטיס, ראיין תומפסון ומרקוס וויליאמס.

שחקן הכוכב האדום בלגרד גל מקל. GettyImages
"לגבי הכושר הגופני שלו אני לא דואג". מקל/GettyImages

על ההצלחה של הסרבים חתום במידה רבה הסנטר הגרמני מאיק צירבס, שיהיה בן 26 בסוף החודש. בעונה שעברה, כמחליפו של מריאנוביץ', הוא העמיד ממוצעים דלים של 5.2 נקודות ו-3.3 ריבאונדים למשחק, וכעת הוא עומד על 15.8 ו-6.6. בעונה הבאה, אם לא תתרחש אפוקליפסה, הוא כבר יקבל חוזה עתק באחת הקבוצות העשירות באירופה ואולי ילך בדרכו של מריאנוביץ' ויחתום מעבר לים.

"איך כולם פספסו את מאיק? בוא נגיד שלפני שנה וקצת, כשהוא הגיע לכאן, הוא לא היה בדיוק אחד הסנטרים המפורסמים והנחשבים", מודה ראדוביץ'. "לאט לאט הוא תפס את העמדה שלו והפך לסנטר המוביל שלנו. אני לא יודע אם אפשר להגיד שהוא היה אמור להיות המחליף של שחורצאניטיס, כי כולם יודעים שסופו הוא לא מסוג השחקנים שמשחקים 25 דקות במשחק. הם היו אמורים לחלוק את העמדה. כיף לראות שחקן צומח ומתקדם ככה".

בורקו ראדוביץ'. Vecerne Novosti, מערכת וואלה! NEWS
בורקו ראדוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, Vecerne Novosti

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully