וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב בטוחים: "החתמת גל מקל היא נוקאאוט להפועל ירושלים"

11.1.2016 / 10:00

למה מקל הוא קלף קריטי בקרב על הישראלים, ולמה הסיטואציה במכבי אידיאלית עבורו. למה פדרמן לקח פיקוד על העסקה, ולמה טבק כל כך מסופק. במכבי תל אביב מאמינים שעסקת גל מקל תוכל לשנות את העונה, ואת מאזן הכוחות מול ירושלים

one

בווידאו: הניצחון של מכבי תל אביב ביורוקאפ

מכבי תל אביב השלימה אתמול (ראשון) את המהלך המשמעותי שלה, כשהחתימה רשמית את גל מקל ושחררה את ג'ורדן פארמר. ראשי מכבי תל אביב מקווים כי המהלכים האחרונים ישנו את העונה המסויטת שעוברת על הקבוצה. קברניטי המועדון שוחחו ביניהם בשבועות האחרונים על האפשרות לבצע מהלך כזה, ועתה פעלו הלכה למעשה. "היו לא מעט שיחות בין אנשי מכבי, ניסו להבין איך משנים את הקבוצה. גם אחרי ניצחונות הם היו מאוד לא מרוצים ממה שהם רואים על הפרקט", מסביר גורם בקבוצה. "מאחורי הקלעים היתה לא מעט ביקורת על פארמר, האכזבה ממנו הייתה עצומה כי הוא שחקן שסומן מזמן כאחד השחקנים האטרקטיביים ביותר שכדאי להחזיר למכבי. גם לפני שלוש שנים מכבי הייתה קרובה להחתים את פארמר. מבחינת מכבי, הוא היה מניה בטוחה. שמו עליו את הכסף, רצו להביא לו את המפתחות. בפועל זה לא קרה. אף אחד לא האמין שזה מה שיקרה", אומר הגורם.

בניגוד לקיץ, שבו נגרר המשא ומתן בין מכבי למקל והסתיים ללא הצלחה, הפעם ההתקשרות בין הצדדים הייתה מהירה. "בשבועות האחרונים מקל קיבל מסרים ממכבי שהם מעוניינים בו. המצב שלו לא היה קל בכוכב האדום, כך שהחתונה התאימה לשני הצדדים", מספר גורם במכבי. "מקל שלח מכתב התראה לכוכב האדום שבו הבהיר כי הוא רואה את עצמו שחקן חופשי אם לא יעמדו בתנאים. מקל גם קיבל מסרים מהפועל ירושלים אבל היה לו ברור שהוא יחתום במכבי. אחד הדברים הראשונים שמקל עשה לאחר שהוא נחת בישראל זה להיפגש עם דייויד פדרמן. פדרמן שב להיות דומיננטי במכבי בחודשים האחרונים והוא מוביל לא מעט מהלכים בקבוצה. דייויד לא אוהב את כל הפרוצדורות, הוא רוצה לסגור דברים באופן פשוט ויעיל. זה אומר להיפגש, לדבר עם השחקן בצורה כנה ופתוחה, להבין בדיוק מה השחקן רוצה ולסגור דברים באופן חלק, בלי לגרור דברים ולסרבל את הכל. ככה הוא פעל עם גיא פניני", מסבירים במכבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גל מקל הוא הוא תחילת השינוי של טבק. הם כבר נפגשו ושוחחו ביניהם ועשו 'תיאום ציפיות'. טבק הגדיר מראש שהוא דוגל בהגנה ואגרסיביות והבין שפארמר ורוצ'סטי ביחד זה בלתי אפשרי. ההבאה של מקל למכבי התאימה לטבק כמו כפפה ליד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פדרמן ומקל הגיעו לסיכום בעל פה כבר ביום חמישי. אולם נותר עוד מכשול אחד: התרת החוזה הגבוה של ג'ורדן פארמר. מכבי החלה ללחוץ על פארמר ונציגו להשתחרר מהחוזה, הגארד סירב בהתחלה לוותר על חוזהו והערים קשיים על המהלך, אולם לאחר משא ומתן על גובה הפיצוי, בשבת בערב נרשמה ההתקדמות, כשגם פארמר עצמו מודע כבר באותו לילה שהוא לא ממשיך בקבוצה.

מקל צפוי להרוויח 1.9 מיליון דולר נטו לתקופה של שלוש שנים וחצי, כשאופציית היציאה שלו תהיה ל-NBA בלבד החל מעונת 2017. גורם המעורה בפרטים אומר: "מכבי לא הסכימה לסעיף יציאה לקבוצת יורוליג אחרת. לגבי ה-NBA, מכבי לא מאמינה שגל יחזור לשם, וההנחה הגורפת היא שגל מתעקש על ה-NBA בעיקר בגלל מיצג שווא שמציג בפניו דייויד תורפ מאמנו האישי. העובדה היא שמאז ניו אורלינס, גל לא קיבל הצעה מה-NBA, אפילו לא לתקופת מבחן של עשרה ימים".

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אכזבה אמיתית מהאיש שאמור היה לסחוף את הקבוצה. פארמר/ברני ארדוב

מקל רעב, פארמר שבע

המאמן ז'אן טבק סבר אף הוא שהשינוי הכרחי, וכי הציוות של פארמר עם טיילור רוצ'סטי אינו נכון. טבק שוחח עם ראשי מכבי ואמר להם באותן שיחות שיש לשחרר את פארמר ולחזק את הקבוצה עם שני שחקנים - גארד וגבוה. במקביל מצבו הפיזי והפציעה של יוגב אוחיון הדאיגו את אנשי הקבוצה. "טבק אמר להנהלה: 'כל משחק הוא מאבק, קרב אגרופים ממש. אנחנו חייבים שינוי'", מספר גורם במכבי. "גל מקל הוא תחילת השינוי של טבק. הם כבר נפגשו ושוחחו ביניהם ועשו 'תיאום ציפיות'. טבק הגדיר מראש שהוא דוגל בהגנה ואגרסיביות והבין שפארמר ורוצ'סטי ביחד זה בלתי אפשרי. ההבאה של מקל למכבי התאימה לטבק כמו כפפה ליד. הוא שומר מצוין, הוא הראה בקבוצות כמה הוא יכול להיות קשוח ורכז אמיתי. מקל מגיע אחרי השפלה בבלגרד, זה יהפוך אותו לשחקן מחויב שרעב להוכיח שהוא שייך ליורוליג, לעומת פארמר השבע וחסר החשק", מסביר הגורם.

גורם אחר במכבי תל אביב מוסיף: "עם מקל ויוגב, טבק יכול ללחוץ. מקל ורוצ'סטי ביחד בהתקפה יעניקו לטבק הרבה יותר שליטה במשחק, שניהם אוהבים לשחק ביחד וגם שיחקו יחד ברוסיה ומשלימים מצוין אחד את השני. אם יגיע גם סנטר מכבי תיראה אחרת לחלוטין ותהיה פייבוריטית לאליפות".

דייויד פדרמן הבעלים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא אוהב את כל הפרוצדורות, הוא רוצה לסגור דברים באופן פשוט ויעיל". פדרמן/ברני ארדוב

יוצא מהטראומה

הכוכב האדום בלגרד מושפע לא מעט מהסוכן מישקו רזנטוביץ' שעובד בשיתוף עם נשיא המועדון. למעשה, רזנטוביץ' ייצג את כל שחקני הקבוצה והמאמן, מלבד מקל (עד לחודש שעבר). רזנטוביץ' הכניס לקבוצה שחקן שלו במקום גל, מרכוס ויליאמס, ששיחק במועדון בשנה שעברה ונתפס על סמים. המהלך נעשה בניגוד לרצון המאמן, שרצה את הישראלי. פחות מחודש אחרי צירופו של ויליאמס הוא נחתך כי לא הסתדר עם המאמן. ומישקו סגר רכז אחר שלו במועדון הבית.

במכבי סבורים כי הסיטואציה של מקל בכוכב האדום תעבוד לטובתם: "מה שגל עבר בכוכב האדום היה טראומה. אחרי טראומה כזאת טבעי שהאינסטינקט הוא לחזור למקום מוכר, למדינה שלך. כל מה שהוא עבר - אם זה הבאת שחקן על העמדה שלו, הורדת הדקות משחק שלו למרות שהצטיין - יגרום לגל להעריך את המצב החדש שלו הרבה יותר ולהשקיע במכבי".

גל מקל שחקן הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
מה שהוא עבר בבלגרד יגרום לו להרגיש בבית במכבי. מקל בכוכב האדום/GettyImages

לגבי מקל, גורם המעורה בפרטים מסביר: "לא רק כסף מנחה את מקל. הוא דואג לבחור את הקבוצות גם לפי הסיטואציות. בקיץ מכבי לחצה על גל לחתום בידיעה שגם פארמר יהיה בקבוצה, אבל לגל לא התאים השילוב עם פארמר, יוגב ורוצ'סטי. עכשיו כשפארמר בחוץ זה הופך את זה להרבה יותר בריא בעיניו. גל התנהל באופן דומה גם בעבר כשבחר לחתום בחיפה ולא בירושלים. שתי הקבוצות חיזרו אחריו אז, ירושלים שיחקה ביורוקאפ, חיפה הייתה אחרי עונה וסיימה אחרונה בליגה בלי מסגרת אירופית, גל ראה את הפוטנציאל בחיפה לעומת ההרכב הבעייתי של ירושלים של רביב, פולן וטפירו ורמז לירושלים: 'אם לא תעשו שינוים לא אבחר בכם'".

גורם נוסף מוסיף: "הסיטואציה מתאימה לגל. אם מבחינת התפקיד שמייעדים לו, והעובדה שהוא מגיע כמושיע למועדון במשבר. אבל גם צריכים לזכור שמכבי לא הייתה האופציה הראשונה שלו. זאת ברירת מחדל. אם מועדון יורוליג או טופ יורוקאפ היה מגיש לו הצעה עד סוף השנה, הוא היה חותם שם. גל בריא כבר חודשיים וכבר חודשיים לא משחק בכוכב האדום בלגרד ומתאמן בבלגרד. היה לו את כל הזמן שבעולם לסיים את ההתקשרות עם הכוכב אדום בלגרד ולמצוא מועדון יורוליג או יורוקאפ, וזה לא קרה. הדדליין לרישום שחקן העברות באירופה עבר, והוא נשאר ללא קבוצה".

ליאור אליהו יותם הלפרין הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ליאור אליהו יותם הלפרין הפועל ירושלים/ברני ארדוב

הקרב על הישראלים

לא מעט גורמים במכבי תל אביב מצביעים על אספקט נוסף, לא פחות חשוב: המאבק מול הפועל ירושלים. גורם במכבי מסביר: "ההחתמה של גל מקל מביאה את מכבי למצב של עליונות מוחלטת על הפועל ירושלים בעידן החוק הרוסי לשנים הקרובות. פרשנויות ודעות יש הרבה. אבל זהו שחמט של מכבי על ירושלים. אם נוציא את עומרי כספי מהמשוואה, יש מספר ישראלים בודדים המוכחים ברמות הגבוהות של אירופה: מקל, יוגב, רוצ'סטי, פניני, לנדסברג, אליהו, טיוס, פישר, הלפרין ופארמר. מתוך הרשימה הזאת במכבי חתומים לשנתיים הקרובות מעבר לשנה הנוכחית ארבעה שחקנים. בירושלים לא חתום אף אחד מלבד אופציה שיש להם על פישר שיהיה בשנה הבאה בן 35 ומצוי בירידה.

"הלפרין מצוי בירידה גדולה ולבטח בשנה הבאה לא יעמוד מול הישראלים הבכירים של מכבי. ההחתמה של מקל מכריחה את ירושלים 'להתאבד' על ליאור אליהו, שללא ספק ייהנה מהקרב של מכבי על ירושלים. גם אם ירושלים תצליח להחתים את ליאור, יש לה ישראלי בכיר אחד מול חמישה של מכבי. אם ירושלים תרצה להשתוות למכבי ברמה, היא תצטרך מעבר לליאור להחתים שחקנים כמו טיוס או פארמר שהם ישראלים ברמה הגבוהה אבל הם לא צברים, ויותר גרוע, לא מחויבים. כל מה שנותר לירושלים לעשות כרגע היא למכור לקהל שלה ישראלים מהדרג השני כמו בר טימור, ג'ייק כהן שיש להם אופציה אליו לשנה הבאה, או לנסות להמר על שון דאוסון שמכוון ל-NBA. בקרב על הישראלים הבכירים היא תהיה בנחיתות עצומה מול מכבי, זאת למרות ההצהרות של אורי אלון שהוא רוצה את הישראלים הכי טובים בהפועל ירושלים".

גורם נוסף מוסיף: "הנוקאאוט שמכבי הכניסה לירושלים היום עם החתמת מקל הגיע בלי קרב. ירושלים לא הציעה למקל הצעה אחת מאז נחתך מהכוכב, חוץ מכמה מסרים שלא מומשו, כי לא כל האנשים בהפועל ירושלים חשבו שיש להביא את מקל. אפשר להגיד הרבה דברים רעים על ההתנהלות הכוחנית של מכבי תל אביב, אבל מה שמכבי תל אביב יודעת בהתנהלות אסטרטגית, ירושלים אפילו לא קרובה ללמוד. מכבי נתנה לירושלים נוקאאוט בישראלים לשנים הקרובות. נוקאואט שאין ממנו חזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully