וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל חתם במכבי תל אביב, יוכל להשתחרר ל-NBA רק החל מ-2017

10.1.2016 / 21:48

הגארד ששוחרר מהכוכב האדום חוזר לקדנציה שלישית אצל הצהובים אחרי שחתם לשלוש וחצי שנים, ולא יוכל להשתחרר בקיץ הקרוב: "סגירת מעגל מרגשת. חיפשתי יציבות ובית חם, שמח לחזור"

one

מהפך בקו האחורי של מכבי תל אביב: ג'ורדן פארמר משוחרר, גל מקל חוזר לקדנציה שלישית. אחרי אינספור משאים ומתנים וספקולציות בשנים האחרונות, חתם הרכז הישראלי לשלוש עונות וחצי. אשר לאחד הסעיפים הכי מעוררי מחלוקת במשאים ומתנים השונים בין הצדדים: אופציית היציאה של הישראלי ל-NBA תהיה רק החל מקיץ 2017, כלומר - בקיץ הקרוב לא יוכל השחקן לעזוב.

מקל הפך לשחקן חופשי ביום חמישי האחרון וסיים באופן רשמי את דרכו בכוכב האדום בלגרד, שאליה הגיע בתחילת העונה אך הפסיק ללבוש את מדיה כבר לפני חודשיים. הוא יוכל ליטול חלק כבר במשחק הליגה הקרוב מול עירוני נס ציונה, אולם לא ישותף בשני משחקי היורוקאפ הקרובים - מאחר שחלון ההעברות במפעל ייפתח מחדש רק אחרי המחזור השלישי.

"אני מאוד שמח להצטרף למכבי תל אביב, לשחק עם החברים שלי ועם אנשים שאני מכיר ואוהב", אמר מקל. "זו סגירת מעגל מרגשת מבחינתי. אני מחכה בקוצר רוח לאימון הראשון עם הצהובים, ואעשה הכל כדי לעזור למכבי להשיג את המטרות שלה בטווח הקצר וכמובן גם בטווח הארוך. חיפשתי יציבות ובית חם, ואני שמח לחזור למדינה שלי ולשחק עבור מועדון גדול כמו מכבי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב צהוב. מקל עם טבק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקל שותף העונה בארבעה משחקי יורוליג בלבד שבהם העמיד ממוצעים של 3.8 נקודות, 1.5 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים ב-20 דקות למשחק, אבל אז החליטו בכוכב האדום להדיחו מהסגל ולהחזיר את מרקוס וויליאמס (שבינתיים שוחרר גם הוא). הקשר בין הרכז לבין מכבי החל ב-2008, כשחזר מוויצ'יטה סטייט וחתם על חוזה ארוך טווח במועדון. אלא שהזדמנות ממשית הוא לא קיבל, וצבר בסך הכל 59 שניות משחק ביורוליג. הוא זכה בשתי אליפויות על חשבונם של הצהובים - ב-2010 ניצח אותם בגמר עם גלבוע/גליל וב-2013 עשה זאת עם מכבי חיפה.

בקיץ החולף נדמה היה ששני הצדדים עומדים להתאחד מחדש, ורוב פרטי החוזה כבר היה מסוכמים, אבל מקל רצה למצות את אופציית ה-NBA והצהובים סירבו להמתין לו. בשל כך, היו גורמים בהנהלה שלא ראו בעין יפה את האפשרות להחתימו שוב עכשיו, אבל הם התרצו בימים האחרונים - ועם שחרורו של פארמר נסללה הדרך לשידוך עד 2019.

אגב, אם מקל יזכה העונה באליפות עם מכבי - הוא יהיה השחקן הראשון בתולדות הכדורסל הישראלי שמניף את הצלחת במדי שלוש קבוצות שונות. יש רק עוד שחקן בליגה שבאופן תיאורטי יכול לבצע העונה אקט דומה, וזהו טרה סימונס מהפועל תל אביב.

עוד באותו נושא

רוב הפרטים סוכמו, ג'ורדן פארמר בדרך החוצה ממכבי תל אביב

לכתבה המלאה
ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא מצא את מקומו. פארמר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully