וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אמרתי לחבר'ה שלא כולם ישחקו תמיד. הם צריכים לקבל את זה"

אחרי ששיתף 13 שחקנים בניצחון על אורלנדו, בלאט ממשיך לגבש את הרוטציה של קליבלנד. על אירווינג: "אני לא מבין ברכבי מירוצים, אבל הוא צריך לחמם מנועים". הפרשנים מבקרים את ניהול החילופים

עריכת וידאו: מרום שפיצר

קליבלנד מרגישה בנוח בבית, והלילה (בין שבת לראשון) היא קיבלה הוכחה נוספת לכך. הקאבס שבו לקיו ארינה אחרי רצף משחקי חוץ, ובניגוד למשחקים האחרונים נראו משוחררים ואנרגטיים, בדרך לניצחון 79:104. בלאט ניצל את הניצחון הנינוח כדי להעניק מנוחה גדולה יחסית לכוכבים שלו, כשאף אחד משחקני החמישייה מקבל יותר מ-29 דקות.

אימן שאמפרט, קליבלנד קאבלירס, מול אוון פורנייה, אורלנדו מג'יק. AP
יותר דקות לכולם. שאמפרט/AP

מספרי המשחקי

* לברון ג'יימס קלע בשני משחקים רצופים יותר או כמו כל שחקני החמישייה של שחקני היריבה. במשחק הקודם מול דנבר הוא קלע 34, כמו שחקני החמישייה שלה, ומול המג'יק הוא נעצר על 29 לעומת 20.

* כל שחקני החמישייה של קליבלנד שיחקו 29 דקות ומטה.

* הקאבס עומדים על רצף של 13 ניצחונות מול אורלנדו, הרצף הכי ארוך שלהם מול קבוצות פעילות.

* שלושת הניצחונות האחרונים של הקאבס מול אורלנדו הסתיימו ב-25 נקודות הפרש בממוצע.

* ג'יי אר סמית' דייק פעם אחת מהשלוש, וחלף על פני ניק ואן אקסל בדרך למקום ה-22 בטבלת קלעי השלשות בכל הזמנים ב-NBA.

עוד באותו נושא

79:104 קליל לקליבלנד מול אורלנדו

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול ארון גורדון, אורלנדו מג'יק. AP
הג'אמפ שוט חזר. לברון/AP

הציטוטים

"אם ממש מתעקשים אפשר למצוא כמה דברים שהיינו יכולים לעשות יותר טוב, אבל עקרונית זה היה משחק חיובי", סיכם דיוויד בלאט. "החבר'ה השקיעו כמו שצריך, וזו הייתה הזדמנות טובה להעניק מנוחה לכמה שחקנים, כך שזה עוד יותר טוב".

על רצף הניצחונות מול אורלנדו: "תפסנו את אורלנדו פעמיים אחרי משחקים קשים או רואד טריפ למערב. במקרה הזה הם שיחקו גם בלילה הקודם, אולי זו הסיבה. אפשר להגיד שיש לנו מצ' אפ טוב איתנו, אבל בשבילי זה קשור יותר לנסיבות של המשחק".

על היכולת של לברון, לאב ואירווינג יחד: "בחלק השני של העונה שעברה, כשהם שיחקו יחד והתחילו להתרגל אחד לשני, היינו במאזן 3:33 אם אני לא טועה. כשכולם בריאים זה נותן לנו הרבה ביטחון והרבה אנרגיות".

על הרוטציה: "זה משהו שאנחנו כצוות מאמנים מדברים עליו. עקרונית הרוטציה נקבעת לפי משחק נתון ולפי שיקולי הגנה וקליעה. אנחנו בעיקר רוצים שיהיו לנו שחקנים שנותנים לנו הגנה וקליעה. אמרתי את זה גם לשחקנים, 'לא יכולים יכולים לשחק תמיד'. אלה המגבלות של המשחק, והם יצטרכו לקבל את זה".

על קיירי אירווינג: "אני רוצה שבשלב זה הוא בעיקר יישאר כל הזמן במסלול. אנחנו יודעים מי הוא, הוא צריך לחמם את המנוע מחדש. אני לא נהג מרוצים, אבל זה נשמע לי די טוב, ואני חושב שזו אבחנה די מדויקת".

על ההגנה: "באנו למשחק הזה עם מטרה מאוד מסוימת, אורלנדו קבוצה שקולעת, רצה ויש לה נוכחות בצבע. היינו צריכים להיות כל הזמן במשחק מבחינה הגנתית, ואני חושב שעשינו את זה".

על מוזגוב והתפקיד שלו כשחקן ספסל: "טימו לא אחד שיוריד את הראש ויתבאס, הוא ימשיך להשקיע את כל כולו, הוא יעבוד קשה. היה לו משחק מצוין, הוא נראה קצת כמו בעונה שעברה".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
הרוטציה תתגבש? בלאט/AP

לברון ג'יימס התייחס גם כן לרצף הניצחונות מול המג'יק, ואמר ש"הם קבוצה טובה שאנחנו פשוט רגילים להתעלות מולה בלי שום סיבה מיוחדת". ג'יימס, שרשם משחק מצוין ולשם שינוי דייק באחוזים גבוהים גם בזריקות מחצי מרחק ומשלוש, שיחק על אף שחש ברע לפני המשחק. "אני מקווה שאחלים לגמרי בימים הקרובים", הוסיף לברון.

ג'יימס ג'ונס, שקיבל הרבה דקות בעיקר במחצית השנייה, אמר ש"שנת 2016 החלה, ואנחנו מחפשים התחלה חדשה. אנחנו כאן כדי לזכות בטבעת, זה אומר שצריך להתחיל את השנה הזאת כמו שצריך".

קווין לאב הוסיף: "אני יודע שאם ג'יימס ג'ונס אומר משהו, אני בדרך כלל מצדד בו כי הוא איש חכם. אני לגמרי מסכים איתו. לא יודע אם זו השנה החדשה או לא, אבל באנו בגישה אחרת למשחקים האחרונים. אנחנו צריכים לשמור על פוקוס ולשמור על סטנדרטים גבוהים שייתנו לו צ'אנס לזכות באליפות".

קיירי אירווינג צלל לכדור אבוד ביתרון 20, והוכיח כי הפציעה לגמרי מאחוריו. "זה היה אחד הרגעים שאתה אומר לעצמך, 'זה המהלך שיחזור אותי סופית לעניינים אחרי הניתוח'. אני מרגיש טוב. הברך שלי נפגעה בנפילה, אבל הרגשתי טוב כשקמתי".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם קיירי אירווינג. GettyImages
מתחיל להרגיש בנוח. אירווינג/GettyImages

מה אומרים הפרשנים

טרי פלוטו התייחס בטור ארוך לפני המשחק לקושי של בלאט לגבש רוטציה יציבה, וייעץ לו לפתוח בחמישייה עם אימן שאמפרט במקום ג'יי אר סמית'. "בלאט מתקשה, זה ברור", כתב. "מאז שקיירי אירווינג ואימן שאמפרט חזרו, מאמן הקאבס לא לגמרי מצליח למצוא דרך טובה לנהל את הסגל. לקאבס יש את הפיירול הכי גבוה ב-NBA בין היתר כדי להוריד לחץ מלברון. יש שחקנים אחרים שמסוגלים לקלוע והרבה. אבל כדי שזה יקרה, בלאט צריך להבין איך להשתמש בשחקנים שלו. יש לו עוזרים מנוסים כמו טיי לו, לארי דרו ואחרים. יש לו את הנתונים והניתוחים שהוא צריך, אולי אפילו יותר מדי. אם שאמפרט יהיה בחמישייה, הוא יתרום הגנה ושלשות מהפינה, שני דברים שחסרים בליינאפ הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully