וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הייתי רוצה לתת ללברון במתנה יום אחד של שקט בו איש לא יטריד אותו"

מאמן קליבלנד גילה איזו מתנה מקורית היה מעניק לכוכבו שחוגג 31: "ככל שהוא מתבגר הוא מוסיף שכבות לעומק שלו", וסיכם את הניצחון בדנבר: "רצינו לסיים את השנה במומנטום". וגם: מספרי המשחק, ומי חושב ששאמפרט ודלבדובה נראים אותו דבר?

אימג'בנק GettyImages

קליבלנד סגרה הלילה (בין שלישי לרביעי) את מסע משחקי החוץ הצפוף שלה במערב- ארבעה משחקים בחמישה ימים - במאזן 2:2, עם ניצחון 87:93 בדנבר. במקום לעסוק בעובדה ששחקניו של דיוויד בלאט שוב משחקים יום אחרי יום, חגיגת יום ההולדת ה-31 של לברון ג'יימס עמדה במרכז העניינים, וקינג ג'יימס חזר לעצמו לכבוד המאורע עם 34 נקודות שסגרו לקאבס שלו את 2015 ברגל ימין.

ללא קיירי אירווינג שזכה למנוחה, וביום בו קווין לאב נעצר על 8 נקודות (4 מ-16 מהשדה), לברון הסתדר די לבדו התקפית, כשרק אימאן שאמפרט מסייע לו משמעותית עם 16 נקודות מהספסל. כעת מחכים לקליבלנד שלושה ימי מנוחה, לפני שתארח את אורלנדו בלילה שבין שבת לראשון, ובלאט עדיין מוליך את טבלת המזרח עם מאזן 9:21, שני משחקים לפני אטלנטה, שמחזיקה במאזן 13:21.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
חגיגה באוויר הדליל. לברון ג'יימס/AP

מספרי המשחק

* בשני משחקיו האחרונים קלע לברון 26 נקודות ביחד, אבל הלילה הוא התאושש עם 34.

* כל שחקני החמישייה של דנבר קלעו במשותף 35 נקודות, אחת בלבד יותר מלברון לבדו.

* הקאבס נמצאים במקום השני בליגה בממוצע הנקודות שהם מאפשרים ליריבות לקלוע עם 95.3 (הספרס מובילים בפער עצום עם 88.8), ובשמונת המשחקים האחרונים הם מחזיקים את יריבותיהם רק על 89.3 נקודות למשחק.

* קבוצתו של בלאט, שזורקת בממוצע 22 פעמים מהקו במשחק, לא הגיעה לקו העונשין כלל במחצית הראשונה.

* יריבתם הבאה של הקאבס תהיה כאמור אורלנדו, עליה הם גברו ב-12 המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

עוד באותו נושא

הלילה: קליבלנד ניצחה 87:93 בדנבר

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"לברון מכיר את עצמו יותר טוב מכולם". דיוויד בלאט/GettyImages

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "אמרתי לפני מסע משחקי החוץ הזה שהוא לא יהיה קל. באמת רצינו לסיים אותו חזק ולהגיע לערב השנה החדשה במומנטום ובהרגשה טובה. אני חושב שהחבר'ה באמת הגיבו היטב לאתגר הזה, ומגיע להם קרדיט על זה. זה לא קל, בהתחשב בכך שזה המשחק הרביעי שלנו בחמישה ימים, באיזורי זמן שונים ובגבהים שונים, אז זה ניצחון טוב בשבילנו".

על השיפור ברמתו של לברון אמר בלאט: "אני חושב שלברון הוא שחקן מאוד מנוסה, עם IQ הכדורסל הכי גבוה שיש, והוא מכיר את עצמו ואת המשחק שלו יותר טוב מכולם. אני חושב שהוא נכנס לקצב טוב בשלב מוקדם, וזה משהו שרצינו, כי במשחקים האחרונים לא עזרנו לו לעשות את זה, אבל היום עשינו מאמץ לעשות את זה. היינו צריכים לקבל ממנו משחק גדול שיסחוב אותנו לניצחון".

כשנשאל האם הבחין בהתבגרות של לברון בתקופת היכרותם, התלבט בלאט מעט לפני שענה ואמר: "אני חושב שהוא השחקן הגדול ביותר במשחק, ויש לו את ההבנה והיכולת להתמודד עם מי שהוא במשחק ומי שהוא בחיים, ומה שהוא עובר בחיי היום יום הוא כמעט חסר תקדים. צריך ממש להבין את זה כדי להבין את העומק שלו, וככל שהוא מתבגר אני בטוח שהוא מוסיף עוד ועוד שכבות לעומק הזה, אז מגיע לו כל הקרדיט שבעולם".

על השאלה מה היית מעניק לו ליום הולדתו השיב בלאט בחיוך: "שקט ושלווה. יום אחד בו אף אחד לא יטריד אותו. זה מה שהייתי נותן לו, אבל אני לא יכול". כשאחד הכתבים שאל אותו אם הוא מתכוון גם לשקט ממאמנו, ענה בלאט: "בהחלט, זה כולל גם אותי. קודם כל אותי. ואת זה אני כן יכול לתת לו...".

אימאן שאמפרט שחקן קליבלנד קאבלירס מול וויל בארטון שחקן דנבר נאגטס. AP
זה שאמפט או דלי?/AP

לברון, שאירח באולם מספר גדול של חברים ובני משפחה עימם יצא לאחר המשחק לארוחת ערב לכבוד יום הולדתו, התייחס בסיום למפגן הדאנקים שניפק, וייחס אותו בצחוק לאוויר הדליל בקולורדו: "כשהאוויר סמיך, זה מעכב אותי קצת כשאני קופץ...". על חגיגות יום הולדתו התלונן קינג ג'יימס: "אנשים כל הזמן אומרים לי 'מה אפשר לתת למישהו שיש לו הכל?' זה כבר הפך לתירוץ".

על הציטוט של הלילה היה חתום מת'יו דלבדובה, שהתייחס לעובדה שג'ף הורנסק, מאמן פיניקס, האשים אותו אחרי ההפסד אתמול בכך שסחט בעורמה עבירת תוקף מכריעה מטייסון צ'נדלר למרות שדלי בכלל היה על ספסל באותו מהלך, ומי שסחט את העבירה היה אימאן שאמפרט. "אני מניח שאני ושאמפ די דומים", אמר הרכז האוסטרלי, שהוסיף לגבי טענתו של הורנסק שהוא מנסה להונות שופטים במהלכים גבוליים: "אני לא באמת יודע מה להגיד על זה, אני מניח, כן, שזה מעניין, אבל כן, אין לי באמת תגובה על זה, אני מניח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully