וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי הודיע על התפטרותו ממנהלת הליגה, פדרמן: "הגיעו מים עד נפש"

יושב ראש מכבי תל אביב עוזב את המנהלת, מהמועדון נמסר: "מטרתן העיקרית של תקנות והגבלות המנהלת, אם לא היחידה, היא להקשות על פעילות מכבי תל אביב בליגה ולהגבילה באופן לא הגון ובלתי ספורטיבי". פדרמן: " לא רוצים להיות שם יותר"

one
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
אבדה הבושה. מזרחי/ברני ארדוב

יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, הודיע היום (שני) על התפטרותו מכל תפקידיו במנהלת הליגה, וכתוצאה מכך מכבי תל אביב תחדל מהשתתפות פעילה במנהלת.

מזרחי לא הופיע היום לישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, שהחלה בדיוק בשעה ששלח את מכתב ההתפטרות שלו. חברי הדירקטוריון הופתעו לגלות את עובדת ההתפטרות. אחד מהם אמר לוואלה! ספורט מתוך חדר הישיבות: "זה לא צפוי, צריך ללמוד את ההשלכות של זה".

מה שהוביל את מזרחי אל ההחלטה היה המלצת ועדת מנהלת הליגה, בה הוא חלק, לצמצם את מספר המתאזרחים בכל קבוצה לשניים בשנה הבאה ולאחד בעוד שנתיים, בניגוד להצבעתו. בשנים האחרונות מכבי תל אביב הפסידה בלא מעט הצבעות גורליות במנהלת ביניהן אירוח משחק הגמר בשנת 2013, וכן צמצום מספר הזרים בחוק הרוסי משישה לחמישה.

מספר חברים בדירקטוריון מנהלת הליגה אמרו הערב כי הם רואים בהתפטרותו של מזרחי ניסיון להפגנת כוח, ו"לא צעד אמיתי של עזיבה. הוא לא יקום ויילך, כי הוא יודע שבסופו של דבר למנהלת הליגה יש את הכוח לקבל את ההחלטות ולא מבחוץ".

שמואל פרנקל, שמעון מזרחי. קובי אליהו
סיים את דרכו במנהלת. מזרחי עם פרנקל/קובי אליהו

דייויד פדרמן, מבעלי הקבוצה, אמר את דעתו בנושא בשיחה עם וואלה! ספורט: "ההחלטות בנוגע לפיינל פור מגוחכות. חוק שיתוף הצעירים הוא לא בשביל אותם שחקנים צעירים, אלא נועד כדי לפגוע במכבי תל אביב. סבלנו את ההחלטות עד עכשיו בשקט, אבל כעת הגיעה ההצעה על חוק המתאזרחים, אף על פי שהיועץ המשפטי הודיע להם שזה לא חוקי".

פדרמן הוסיף: "ביקשנו מכל הקבוצות את הרשימות הנוגעות לשיטור ולאבטחה, וכמה כסף הושקע בנושא, וחילקו אותו לפי איך שמתחשק לקבוצות הקטנות. זה לא מעניין אותנו כבר, אנחנו לא רוצים להיות שם יותר ולכן שמעון פרש מהנהלת. אין לי שום טענה נגד אף אחד מהעובדים שם במנהלת או נגד שמואל פרנקל שהצליח לגייס כספים ותרם למנהלת, אבל ההרכב שלה הוא מגוחך, לא מתנהג בצורה הוגנת וישרה ולא מתאים לנו להיות שם. הגיעו מים עד נפש, פשוטו כמשמעו".

עוד אמר פדרמן הוסיף בנושא הכספים והאבטחה: "מחלקים את הכספים לפי מה שרוצים, כמו בשידורים. באבטחה עשו דבר שונה, נתנו לקבוצות הקטנות על חשבון הפועל ירושלים ומכבי תל אביב. תשאלו את גיא הראל מה הוא חושב על זה. הוא רוצה ללכת לבית משפט ולהגיש תביעה. אנחנו מעדיפים לא לדבר איתם. אנשים מסוימים יושבים שם ובלי בושה לוקחים לעצמם סכום גדול פי ארבעה על חשבון אחרים במקום לחלק זאת נכון?".

בהודעה הרשמית של מכבי תל אביב נכתב: "מנהלת ליגת העל בכדורסל פועלת בשנים האחרונות בצורה מרשימה בכל הקשור לגידול בהכנסות ולשיווק מוצלח של ליגת העל בכדורסל. לצערנו, בו זמנית נוצר מצב שבו מספר קבוצות קובעות בפועל תקנות והחלטות שאין להן אח ורע בשום ליגת כדורסל ולמעשה בשום ענף ספורט. היכולת של קבוצות אלה לקבוע בפועל את מדיניות המנהלת הביאה אותן למצב, שבו אבדה להן הבושה בכל הקשור אפילו לחלוקת כספי ציבור ולקבלת החלטות המנוגדות לחוקי המדינה. בנוסף, אוזלת היד של הרשויות והמנהלת לעצור את האלימות במגרשי הכדורסל הביאו אותנו למסקנה כי לא ניתן להמשיך ולפעול במסגרת הנוכחית של מנהלת ליגת העל. לפיכך, הודיע מזרחי על התפטרותו מכל תפקידיו במסגרת המנהלת. מכבי תל אביב תפעל בהמשך בהתאם להבנתה את חוקי המדינה".

גורם במכבי תל אביב הסביר את ההחלטה: "נמאס שכל הזמן מנסים לפגוע בנו, יושבים גורמים אינטרסנטיים במנהלת וכל מה שמעניין אותם זה לפגוע במכבי תל אביב. כל מה שמעניין אותם זו תעדות הזהות של פארמר? של רוצ'סטי? למה לא תדאגו לקבוצות שלכם? מכבי תל אביב מושכת ספונסרים ועוזרת לליגה, ומה היא מקבלת בתמורה? אם הם רוצים, שישבו וימשיכו בתוכניות המגוחכות שלהם איך להרוס את מכבי תל אביב, אבל שיסתדרו בלעדינו".

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. קובי אליהו
כבר לא חלק מהמנהלת. פניני על רקע שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

מזרחי הודיע על התפטרותו במכתב ששלח ליו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל. המכתב:

1. על פי סעיף לתקנון מנהלת הליגה, מטרות מנהלת הליגה הן "הפעלה, ניהול, ארגון, פיקוח והסדרת ליגת העל במסגרת האיגוד, והכול בכפוף לתקנוני האיגוד, למוסדותיו השיפוטיים ולכל דין; ניהול וקידום מקצועי, כלכלי ושיווקי של ליגת העל; התקשרות בשם ועבור האיגוד והקבוצות עם גורמים חיצוניים בכל הקשור לזכויות שידור ושיווק של משחקי ליגת העל והעברת התמורה בגין מכירת הזכויות הנ"ל לקבוצות ולאיגוד; פיתוח הקשר עם המדיה בעניין ליגת העל; הגדלת עניין הצופים במגרשים ובאמצעי התקשורת בכדורסל בכל הנוגע לליגת העל; ומעורבות חברתית וקשר עם הקהילה בכל הנוגע לליגת העל" ("תפקידי המנהלת").

2. לשם הגשמת תפקידי המנהלת, פועלת מנהלת הליגה באמצעות דירקטוריון הכולל, בין היתר, נציג אחד לכל אחת מהקבוצות המשחקות בליגת העל בכדורסל.

3. מאז שנת 2002, מכהן עו"ד שמעון מזרחי כנציג מועדון הכדורסל מכבי תל אביב (1995) בע"מ ("מכבי תל אביב") בדירקטוריון מנהלת הליגה.

4. בשנים האחרונות, מנהלת הליגה שבה וקובעת תקנות והגבלות שונות שאין קשר בינן לבין תפקידי המנהלת, ושלמיטב ידיעתנו, אף אין להן אח ורע בליגות כדורסל אחרות ברחבי העולם. מטרתן העיקרית של תקנות והגבלות אלה, אם לא היחידה, היא להקשות על פעילותה של מכבי תל אביב בליגת העל ולהגבילה באופן לא הגון ובלתי ספורטיבי. כך לדוגמא, נדרשות הקבוצות כיום להודיע על הרכב השחקנים לפחות 28 שעות לפני כל משחק ליגה, מבלי יכולת לשנות את ההרכב אפילו במקרה של פציעת שחקן לאחר מתן ההודעה כאמור. אין שום הגיון באיסור על החלפת שחקן שנפצע בהתראה קצרה וסבירה יותר, זולת העובדה, שמעת לעת, מגבלה זו פוגעת במכבי תל אביב.

5. לאחרונה, החריפה מגמה זו, ונראה כי המטרה של פגיעה במכבי תל אביב מקדשת את כל האמצעים: כיום מנהלת הליגה מעוניינת לאמץ מגבלות חריגות נוספות בניגוד מוחלט לחוות דעתו של היועץ המשפטי של מנהלת הליגה ובניגוד לחוקי מדינת ישראל. כך לדוגמא, עלתה על הפרק ההצעה להפלות בין אזרחים ותיקים של המדינה לבין אזרחים ועולים חדשים (המכונים, ללא כל בסיס, "מתאזרחים"), באופן ההופך את האחרונים למעין "אזרחים סוג ב'", ופוגע בזכויותיהם על לא עוול בכפם ובניגוד להוראות הדין.

6. כמו-כן, הקבוצות המכונות "קטנות" (בשל היקף תקציבן ואולי גם בשל הישגיהן הספורטיביים) השתלטו על הצבעות דירקטוריון מנהלת הליגה, והן מנצלות לרעה את הרוב האוטומטי שמוקנה להן בדירקטוריון בכדי לקפח את זכויות קבוצות המיעוט. זאת, בין היתר, באמצעות ניתוב כספי המנהלת לכיס הקבוצות "הקטנות" באופן לא פרופורציונלי ובלתי שוויוני, מעל ומעבר למגיע להן לפי כל מבחן סביר שהוא.

7. מכבי תל אביב לא תיתן ידה להתנהלות פסולה מעין זה ואף לא תוכל לשאת באחריות האישית שעלולה להיות מוטלת על חברי דירקטוריון מנהלת הליגה נוכח קבלת ההחלטות ואופן ההתנהלות האמורים.

8. אשר על כן, עו"ד שמעון מזרחי מודיע בזאת על התפטרותו מדירקטוריון מנהלת הליגה אשר תכנס לתוקפה באופן מיידי. מכבי תל אביב תמנע ממינוי דירקטור כלשהו מטעמה לדירקטוריון מנהלת הליגה ולא תשתתף בישיבות דירקטוריון מנהלת הליגה, כל עוד נמשכת ההתנהלות הפסולה והבלתי חוקית האמורה.

9. למותר לציין, כי מכבי תל אביב לא תראה עצמה כפופה להחלטות בלתי חוקיות ופסולות של מנהלת הליגה שהתקבלו בניגוד לדין. אין באמור לעיל כדי למצות את טענותיה של מכבי תל אביב, וכל זכויותיה וטענותיה שמורות לה במפורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully