וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם בעקבות גורלו: המשחק בין יונייטד לצ'לסי יכריע לגבי ואן חאל

28.12.2015 / 11:30

שתי הגדולות נפגשות לאחד ממשחקי החג הכי מעניינים. צ'לסי כבר ביצעה את הזעזוע שלה, אבל המצב לא ממש משתפר. אם היא תנצל את ההתרסקות של יונייטד, המנג'ר ההולנדי כנראה יילך הביתה, מה שיצור מצב שלא קרה כבר 35 שנים. בלוג הכריסמס מחכה, כמו כולם, למוריניו

one

בווידיאו: ההפסד של יונייטד אצל סטוק בשבת

ב-30 באפריל 1981, ג'ף הרסט, אגדת הכדורגל הגדולה של נבחרת אנגליה והאיש היחיד אי פעם שכבש שלושער בגמר המונדיאל, פוטר מתפקידו כמנג'ר צ'לסי, שהייתה תקועה אז בליגה השנייה, אחרי תקופה מזעזעת שכללה 22 משחקים מתוכם הקבוצה כבשה רק בשלושה. ממש באותו יום, לקראת סיומה של עוד עונה במרכז הטבלה של הליגה הבכירה ואחרי כמעט ארבע שנים של בינוניות, מנצ'סטר יונייטד פיטרה את המנג'ר שלה, דייב סקסטון.

היום ההוא, לפני כמעט 35 שנים, היה הפעם האחרונה בה צ'לסי ויונייטד פיטרו את המאמנים שלהן באותה עונה. השנה, כך נראה, אין דבר שימנע את השחזור של המקרה הזה וגם אם זה כבר לא יקרה באותו יום, הרי שהסמיכות בין שתי הודעות הפיטורין מייצרת סיפור מרתק. אם יונייטד לא תנצח הערב (שני, 19:30) את צ'לסי בבית, באחד המשחקים הגדולים ביותר של החג, לואי ואן חאל, שאיכשהו שמר על משרתו עד עכשיו, כנראה ייאלץ לומר שלום לכיסא שלו באולד טראפורד והמדהים בכל הסיפור הוא שמי שעשוי להחליף אותו, על פי כל הדיווחים, הוא לא אחר מאשר ז'וזה מוריניו, שרק לפני שבועיים נחתך מצ'לסי.

אם יונייטד וצ'לסי לא היו נפגשות היום, אולי מוריניו כבר היה מאמן את השדים האדומים, אבל כדי להימנע מכל הסערה, כל הצדדים בחרו לחכות ובינתיים, ראשי יונייטד מנסים להבין אם אכן "המיוחד" הוא מי שמתאים להם. בכל מקרה, גורלו של ואן חאל כנראה נחרץ אחרי שהוא רשם רצף מזעזע של שבעה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, מה שעלה לו בהדחה מליגת האלופות ובנפילה מפסגת הטבלה כל הדרך למקום השישי. ולא שהמשחקים האלה היו קשים כל כך. בשלושת מחזורי הליגה האחרונים, יונייטד שיחקה מול בורנמות', נוריץ' וסטוק וצברה בדיוק אפס נקודות. זה משהו שאלכס פרגוסון מעולם לא היה נותן לו לקרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לואי ואן חאל מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
עם רגל ושלושת רבעי בחוץ. ואן חאל/GettyImages

סר אלכס הוא כמובן המנג'ר שניצח באחוזים הכי הרבה מהמשחקים אותם ניהל בתולדות המועדון, 59.67. דייויד מויס המושמץ נמצא במקום השלישי בטבלה הזו עם 52.94 אחוזי הצלחה, יותר ממאט באזבי. ואן חאל? 50 אחוזי הצלחה מאכזבים מאוד. רק 36 ניצחונות מ-72 משחקים. המצב אצל הבלוז גרוע עוד יותר והם רק במקום ה-15, עם שתי נקודות יותר מהמקום ממנו יורדים ליגה. את הזעזוע שלהם הם כבר ביצעו, אבל חוס הידינק, שהגיע כמושיע, פישל בגדול עם 2:2 ביתי מול ווטפורד בבוקסינג דיי, במשחקו הראשון על הקווים. החדשות הטובות היחידות מהמשחק הזה היו החזרה לעניינים של דייגו קוסטה, שכבש צמד אחרי למעלה מחודש של בצורת.

אלא שקוסטה, גאון שכמותו, ספג מול ווטפורד כרטיס צהוב בדקה ה-88 אחרי עבירה מיותרת מאוד והוא לא ישחק נגד יונייטד, מה שיכריח את צ'לסי למצוא פיתרונות אחרים, שלא בטוח שקיימים אצלה העונה. הידינק, האיש שנכנס לנעליים של ואן חאל בנבחרת הולנד אחרי ההצלחה הגדולה במונדיאל האחרון, רק כדי להיכשל בצורה משפילה במוקדמות היורו ולגרום לכך שהאורנייה נשארה בבית, עשוי לגרום לכך שוואן חאל יאבד עוד משרה ויפוטר בפעם השלישית בחייו, אחרי שזה קרה לו בברצלונה ב-2003 ובבאיירן מינכן ב-2011.

"אנחנו משחקים עבור מנצ'סטר יונייטד, זה מועדון מיוחד וזו פריבילגיה להיות פה, כך שאנחנו חייבים להשתפר, אין חוכמות", הודה מייקל קאריק אחרי ההפסד לסטוק, בו השדים האדומים לא היו בעניינים אפילו לרגע, "למזלנו, יש לנו ממש עכשיו עוד משחק להתכונן אליו". הסמיכות הזו, של יומיים בלבד בין המשחקים, יוצאת דופן אפילו עבור קבוצות שרגילות לשחק פעמיים בשבוע ויהיה מעניין לראות מי תגיב טוב יותר. יונייטד לא ניצחה את צ'לסי כבר הרבה מאוד זמן, מאז אוקטובר 2012 ואם לא תצליח גם הפעם, באמת שלא יישארו לה ברירות אלא להצטרף לבלוז ולהחליף מאמן.

ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי. רויטרס
מכחול לאדום? מוריניו/רויטרס

ממתקים בגרב:

* בארבעת משחקי הפרמיירליג האחרונים שאירחה אברטון נכבשו 19 שערים (4.8 למשחק). היום היא מחכה לסטוק סיטי.

* אסטון וילה צברה שתי נקודות בשמונת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה.

* אף אחד מ-12 המשחקים האחרונים בליגה בהם אירחה ווסטהאם את סאות'המפטון לא נגמר בתיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully