וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד גבהים: במקום לעלות לפסגת הפרמיירליג, ארסנל שוב פישלה

27.12.2015 / 13:30

הכל היה מוכן לעלייה של התותחנים למקום הראשון במשחק שנעל את מחזור הבוקסינג דיי, אבל הם הושפלו בסאות'המפטון בהופעה שהחזירה את כל המאפיינים השליליים. גם הפעם לא תהיה אליפות? בלוג הכריסמס על המאכזבת הגדולה של פתיחת החג

one

בניגוד לכל אחד מ-25 שחקני הסגל הנוכחי של ארסנל, ללי דיקסון דווקא יש אליפות עם התותחנים. ארבע אליפויות, ליתר דיוק. ביום שני החולף, כמו רבים מאוהדי הקבוצה, גם דיקסון, שרשם 616 הופעות במדי ארסנל, חגג את הניצחון הגדול על מנצ'סטר סיטי, 1:2 במשחק האחרון שנערך בפרמיירליג לפני הבוקסינג דיי. אלא שאחרי שהמשחק נגמר, בלם העבר לא ממש אהב את מה שהוא ראה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "רק הערה קטנה. זה מצוין שהשחקנים הלכו למחוא כפיים לקהל אחרי המשחק. אבל הם קצת הגזימו עם הסיבוב השלם שהם עשו מסביב למגרש על כר הדשא #עדיין_לא_זכיתם_בזה".

דיקסון העביר ביקורת על החגיגה המוגזמת של שחקני ארסנל בסיום הניצחון על הסיטיזנס וכנראה שהוא ראה את הנולד, כי אתמול (שבת), דווקא אחרי שלסטר סופסוף נבלמה, ארסנל פישלה בענק בהזדמנות שלה לכבוש את המקום הראשון בפרמיירליג וספגה תבוסה משפילה. סאות'המפטון הגיעה למשחק שנעל את יום הבוקסינג דיי החגיגי כשהיא בכושר נורא ואחרי שצברה נקודה אחת בחמשת מחזורי הליגה האחרונים (גם היא הייתה בבית מול אסטון וילה החלשה) וחטפה שישייה ביתית מליברפול בגביע הליגה, אבל נגד ארסנל המאכזבת, שלא את הקדושים בחוץ מאז חגיגת הכריסמס של 2003, 12 שנים תמימות, הקבוצה של רונלד קומאן התפוצצה עם 0:4 גדול. זה היה המשחק ה-4,000 של ארסנל בליגה הבכירה ודווקא בו היא ספגה את תבוסת הבוקסינג דיי הגדולה ביותר שלה מאז 1910.

זו חייבת להיות השנה של ארסנל. אחרי עשור של כשלונות, אם הפעם ארסן ונגר לא יזכה באליפות, הוא כנראה יצטרך באמת לפנות את מקומו. בעבר, הצרפתי יכול היה להתגונן ולטעון שהסגל שלו לא מספיק איכותי ושהיריבות חזקות מדי, אבל העונה צ'לסי לא בתמונה, מנצ'סטר יונייטד לא מתפקדת, ליברפול לא פקטור ורק מנצ'סטר סיטי, שגם היא מגמגמת מדי פעם, נותנת פייט. כל עוד לסטר היא זו שנאבקת מול ארסנל על המקום הראשון בפרמיירליג, התותחנים יהיו פייבוריטים ברורים לזכייה בתואר. לקראת מחזורי החג, ברשת "סקיי בט" הקפיצו את ההימור עליהם ל-11 ל-10, בעוד סיטי שנייה עם 8 ל-15 ולסטר שלישית עם 1 ל-10, אבל כנראה שאחרי תצוגת הנפל מול סאות'המפטון, היחסים שוב ישתנו.

ארסן ונגר מנג'ר ארסנל. GettyImages
גם הפעם זה לא יילך? ונגר/GettyImages

הפתיחה הגרועה של שלב הבתים בליגת האלופות עלתה לארסנל ביוקר והסיכוי שלה לעבור את ברצלונה נראה קלוש במיוחד, כך שמה שנותר הוא הגביע, שם היא מתמחה בשנתיים האחרונות והליגה, אלא שנגד סאות'המפטון, התותחנים בעיקר הוכיחו שכל הסטיגמות עליהם נכונות ושהם לא מסוגלים להגיע למשחק מעמדת כוח. השער של קוקו מרטינה, הכובש הראשון בתולדות נבחרת קוראסאו בפרמיירליג, היה מדהים, אבל גם אחריו ללונדונים היו 71 דקות להשוות ובמקום, הם חזרו לכל אותם מאפיינים שפירקו אותם פעם אחר פעם בעשור וקצת האחרונים. ההגנה הייתה רכה, מסוט אוזיל נעלם והחלוצים לא פגעו.

לאוזיל, וולקוט וראמזי היו יחד 17 איבודי כדור, רק אחד פחות מאשר לכל שחקני סאות'המפטון. בסך הכל, התותחנים איבדו לא פחות מ-36 כדורים, בדיוק כפול מהיריבה. ככה, למרות שליטה בכדור וכמעט 300 מסירות יותר (574 מול 315), חוטפים רביעייה. השער השני והשער הרביעי הגיעו ממתפרצות קטלניות וסאות'המפטון הייתה יכולה לכבוש לפחות עוד שני שערים בצורה דומה מול ההגנה הכבדה בראשות פר מרטסאקר ולורן קוסיילני.

אז במקום לטפס לפסגת הטבלה, ארסנל הפכה לקבוצה שפתחה את שיגעון חג המולד בצורה הגרועה ביותר מבין 20 קבוצות הפרמיירליג. מה עכשיו? התותחנים יקבלו בקושי יום וחצי של מנוחה לפני שיארחו את בורנמות' ולאחר מכן, בשבת, ניוקאסל מגיעה לאמירויות. מדובר בשני משחקי מתנה לארסנל. בשלישי, לסטר מארחת את מנצ'סטר סיטי, כך שאם ארסן ונגר ושחקניו ישיגו שלוש נקודות מול הצ'ריז, הם יעלו למקום הראשון למרות הכול ובהחלט עשויים לשמור עליו עם הכניסה לשנה החדשה, אלא שעם יכולת כמו זו שהציגו מול סאות'המפטון, אפילו את הזדמנות הזהב שנפלה בחלקם העונה הם עלולים לפספס.

מסוט אוזיל אוליבייה ז'ירו ארסנל מאוכזבים. GettyImages
אוזיל נעלם, ז'ירו לא עשה כלום/GettyImages

ממתקים בגרב:

* לסטר ספגה הפסד חוץ ראשון העונה וכעת אין אף קבוצה בליגה שטרם הפסידה משחק חוץ.

* השער של טום קלברלי, שנתן לאברטון 0:1 בניוקאסל בנגיעה האחרונה של המשחק, היה שער הניצחון המאוחר בתולדות מחזורי הבוקסינג דיי בפרמיירליג (דקה 93).

* הארי קיין עקף את ההישג של טדי שרינגהאם מ-1993 והפך לשחקן טוטנהאם עם הכי הרבה שערי פרמיירליג בשנה קלנדרית, כאשר הגיע ל-27.

* מנצ'סטר יונייטד הפסידה ארבעה משחקים רשמיים רצופים באותה עונה לראשונה מאז 1962.

* היא גם איבדה רצף של 11 ניצחונות בוקסינג דיי רצופים ונותרה בשוויון עם אסטון וילה במקום הראשון בכל הזמנים בניצחונות רצופים ביום החגיגי הזה.

* אודיון איגהלו הוא שחקן ווטפורד הראשון אי פעם שכובש בחמישה מחזורים רצופים בליגה הבכירה.

  • עוד באותו נושא:
  • ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully