וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אין לי הסבר להתפרקות כזו, לא הפכנו לקבוצה רעה פתאום"

קליבלנד סוערת אחרי התבוסה בפורטלנד. לברון זעם: "זרקנו את המשחק לפח", המאמן טען שלוח הזמנים השפיע, שחקן העבר אוסטין קר עקץ, בארה"ב מבקרים: "התירוץ הקבוע של בלאט טפטף לשחקנים"

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
מחפש פתרונות. בלאט/AP

אחרי פתיחת עונה מעודדת, קליבלנד שוב מאבדת גובה ונראית כמי שעומדת בפני המשבר האמיתי הראשון שלה העונה. הלילה (בין שבת לראשון) היא ספגה את התבוסה הכי גדולה שלה מזה זמן רב, ועוד מקבוצה חלשה על הנייר בדמותה של פורטלנד, עם 105:76 באורגון. זה היה ההפסד השני ברציפות של הקאבס, וההתקפה שוב נראתה תקועה ולא יעילה. בסך הכל, בשלושת המשחקים האחרונים הקאבס קלעו בפחות מ-40% מהשדה והתפוקה ההתקפית שלהם ירדה משמעותית. לוח הזמנים של הקאבס אמנם זימן להם שלושה משחקים בארבעה ימים, אבל מול הבלייזרס נטולי דמיאן לילארד, גם עייפות היא לא תירוץ.

קווין לאב, קליבלנד קאבלירס, מול נואה וונלה, פורטלנד בלייזרס. AP
ההתקפה התקועה. לאב/AP

מספרי המשחק

* 76 הנקודות של הקאבלירס הלילה היו שיא שלילי עונתי. השיא הקודם - רק יממה קודם לכן, בהפסד 89:83 לגולדן סטייט.

* רק שש קבוצות ב-NBA מאבדות העונה יותר כדורים למשחק מפורטלנד (15.2 למשחק), אבל את המחצית הראשונה הלילה הם סיימו ללא אף איבוד. לעומת זאת, לקאבס היו כבר 10 איבודים אחרי שני רבעים.

* במחצית המשחק התוצאה עמדה על 34:63 - הפיגור הכי גדול אי פעם של תוצאה מחצית שהיה לקבוצה בה שיחק לברון ג'יימס.

* כבר בסיום הרבע הראשון פיגרו הקאבס 34:12 - הפיגור הכי גדול שלהם בשלב כזה מאז חזרתו של קינג ג'יימס לקדנציה שנייה.

* לברון, שסיים עם 12 נקודות ב-26 דקות, העמיד נתון פלוס-מינוס עגום של 29-, השלישי הכי גרוע בקריירה בת יותר מ-12 שנה. שני המשחקים היחידים בהם השיג נתון נמוך עוד יותר היו מול הסלטיקס בעונת הרוקי שלו ב-2004, ובמדי ההיט מול אותם הסלטיקס ב-2012.

עוד באותו נושא

קליבלנד הובסה 105:76 בפורטלנד וספגה הפסד שני ברציפות

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
זועם. לברון/AP

"חסרה לנו אנרגיה, הגישה שלנו למשחק לא הייתה טובה", הודה בלאט בסיום. "אני בטוח שלתצוגה הזאת יש קשר כלשהו לעובדה ששיחקנו בק טו בק. הנסיעות, ההנגאובר. לדברים האלה יש השפעה. זה נשמע כמו תירוץ, אבל אין לי באמת שום תירוץ. קיבלנו בעיטה בתחת".

על אחוזי הקליעה של הקאבס: "מול גולדן סטייט לקחנו זריקות טובות וקלענו באחוזים לא טובים, אבל היום לקחנו הרבה זריקות לא טובות. מיהרנו לזרוק, לא הנענו את הכדור מספיק טוב, וזה מנע מאיתנו להיכנס לקצב במחצית הראשונה. אני ושאר הצוות מדברים ומנסים למצוא דרכים כדי שנוכל לשחק מהר ויעיל שוב. אני מניח שזה קשור גם לשינוי ברוטציה ולחזרה של הפצועים. טבעי שיש שחקנים שמרגישים קצת אחרת, אבל צריך לשחק ולהחזיר חלק מהחבר'ה לכושר. ידענו בתחילת העונה שיהיה קשה ושיהיה צורך בהתאמות כדי להתמודד עם הפצועים, גם כשהם נעדרו וגם כשהם חוזרים. אנחנו עוברים עכשיו את מה שהיינו צריכים בפרי סיזן, אבל אנחנו חייבים לשחק קשוח וחכם".

בלאט נשאל האם מדובר בהתפרקות או ביום לא טוב והשיב: "אני לא יודע. זה היה לילה רע מאוד בסופו של דבר. אנחנו חייבים ללמוד ולהמשיך הלאה. לא הפכנו לקבוצה רעה פתאום. עשינו כמה דברים יפים העונה, והיום היה משחק רע. מה שחשוב זה מה נעשה מחר כדי להתמודד עם זה".

שחקן העבר אוסטין קר, שנושא גם בתפקיד רשמי בקאבס, עקץ

לברון ג'יימס כעס בסיום: "פשוט זרקנו לפח את המשחק הזה. אין שום דבר שעשינו טוב במשחק הזה. נצטרך להתמודד עם זה. לא קלענו בשני המשחקים האחרונים, והיום גם לא קלענו וגם לא שמרנו. אנחנו בתקופה לא טובה. לא הגענו עם האנרגיות הנכונות למשחק הזה, והמשחק יצא משליטה בשלב מוקדם מאוד. כל מה שקרה אחר כך לא שינה שום דבר. לאורך הקריירה תמיד השתדלתי לא לייחס יותר מדי חשיבות למשחקים כאלה. למען האמת זה רק הופך אותי ליותר רעב. כשאתה משחק רע מההתחלה ועד הסוף, אתה מבין שמשהו קורה. אסור לנו להרשות לעצמנו משחקים כאלה".

על העובדה ששיחקו שני משחקים בשני ימים: "היה לנו משחק קשה מול יריבה איכותית, והיינו צריכים לתת לגבוהים שלנו יותר דקות ממה שהם רגילים. לא צריך להשתמש בזה כתירוץ, יש לנו עדיין שני משחקים במסע משחקי החוץ הזה וצריך להרים את עצמנו".

על ההשתלבות של קיירי אירווינג ואימן שאמפרט: "אמרתי לכם שזה ייקח זמן, דברים לא קורים בשנייה אחת. בשמונת השבועות הראשונים של העונה בנינו אמון ורוטציה מסוימת ועכשיו היא השתנתה, אז זה אומר שצריך למצוא את הכימיה הזו מחדש. זה יקרה ככל שנשחק יותר משחקים וככל שנתאמן יותר. כרגע זה לא נראה כל כך טוב".

מו וויליאמס, קליבלנד קאבלירס, מול סי ג'יי מקולום, פורטלנד בלייזרס. AP
לבנות כימיה מחודשת. מו וויליאמס/AP

מה אומרים הפרשנים

ג'ייסון לויד מ'אקרון ביקון ג'ורנל' העניק לטור שלו את הכותרת "מודעת אבל", וכתב : "דיוויד בלאט התעקש לפני המשחק שהקאבס שמו מאחור כל רגש או תחושה שקשורה להפסד מול גולדן סטייט, והם מוכנים להמשיך הלאה. התצוגה שלהם הלילה הראתה שמדובר בשטות גמורה. נכון שהם שיחקו שני משחקים בשני לילות, אבל זה לא היה הסצנריו הרגיל. העובדה שהם שיחקו אמש באוקלנד והמריאו לפורטלנד אפשרה להם להגיע בתשע בערב, פחות או יותר, לאורגון. בתרחיש נורמלי של בק טו בק מגיעים למלון בשעה יותר מאוחרת, אבל הקאבס נראו אנמיים ופצועים, וניכר שההפסד לאלופה הרג את שארית הרוח שהייתה להם".

כריס היינס מה'פליין דילר' התייחס לאנמיות שהקאבס הפגינו: "קליבלנד נראתה זקנה וחסרת מוטיבציה. רק לא מזמן, אחרי רצף ששת הניצחונות, בלאט ולברון היללו את המחויבות ההגנתית שהאבס הפגינו. ועכשיו, סתם כך, הם נראו בלתי מחויבים בעליל לרעיון של לשחק הגנה כלשהי. זה היה עניין של מאמץ, לא של עייפות. המאבק היחיד שהקאבס נתנו היום היה כשאימן שאמפרט קיבל עבירה טכנית".

כריס פידור מ-Cleveland.com כתב: "התלונות על עייפות התחילו אצל דיוויד בלאט. נראה שהתירוצים הקבועים שלו על לוחות הזמנים התחילו לטפטפף גם לשחקנים שלו. פורטלנד היא קבוצת לוטרי, והלילה היא שיחקה בלי השחקן הכי טוב שלה, ועם מאזן של שמונה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים. אין שום תירוץ לתצוגה רעה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully