וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטוניו קונטה המועמד הבכיר לצ'לסי, אנצ'לוטי: "אשמח להגיע ליונייטד"

שני האיטלקים חושקים בתפקידים באנגליה: קונטה רוצה להגיע בקיץ לסטמפורד ברידג', אנצ'לוטי מביע את הערכתו למנצ'סטר יונייטד (ולארסנל) ומפרט את סודות האימון שלו: "יש עוד דברים בכדורגל מלבד תוצאות"

one

בווידאו: ההפסד האחרון של צ'לסי

אנטוניו קונטה יהיה המועמד המוביל להחליף את ז'וזה מוריניו בצ'לסי, כך מדווח "אינדיפנדנט" האנגלי. צ'לסי תגיע ביום רביעי לקרב קריטי בפורטוגל מול קבוצת נעוריו פורטו, ותהיה חייבת ניצחון כדי להעפיל לשמינית הגמר. העונה צ'לסי כבר נחלה עשרה הפסדים, כולל אחד מול בורנמות' בשבת בליגה, אך עם זאת, על הדחה מליגת האלופות כבר בשלב הבתים אברמוביץ' לא יוכל להבליג. כזכור, רק באוגוסט האחרון חתם מוריניו על חוזה חדש במועדון עד 2019, ואברמוביץ' ייאלץ לשלם הרבה מאוד כסף לפורטוגלי במידה שיחליט לפטר אותו. מוריניו זכה אתמול לגיבוי תקשורתי מאלכס פרגוסון, שאמר ש"אני בטוח שהוא יידע לפתור את הבעיות, הוא מאמן גדול".

קונטה, שהוליך את יובנטוס לשלוש אליפויות, כרגע מאמן את נבחרת איטליה ולא צפוי לעזוב את תפקידו לפני שהאזורי ישחקו באליפות אירופה בקיץ. עם זאת, האיטלקי בן ה-46 "זוכה להרבה הערכה בצ'לסי" ונטען שהוא "פתוח למעבר לפרמיירליג" אחרי היורו. על פי הדיווח, גם פפ גווארדיולה וקרלו אנצ'לוטי מועמדים לתפקיד, אבל העדיפות היא לקונטה. לאחרונה דווח באנגליה שהוא החל ללמוד שיעורי אנגלית.

מאמן נבחרת איטליה אנטוניו קונטה. AP
מחכה לקיץ. קונטה/AP

בינתיים אנצ'לוטי ערך ראיון ארוך ב"אינדיפנדנט", ובו רמז שהוא ישמח לאמן בעונה הבאה את מנצ'סטר יונייטד. "כמובן, כל מאמן היה שמח לעבוד ביונייטד", אמר אנצ'לוטי, מאמן צ'לסי בעבר, "הפרמיירליג היא הליגה הכי טובה מבחינת אווירה, היא גם תחרותית מאוד, אשמח לחזור אליה. אבל בינתיים אני ממשיך לחכות. אם אני לא מוצא מועדון עם פרויקט טוב, אני יכול לחכות. מה אעשה אם לא? אצפה במשחקים, אדוג, כל הדברים האלה. אבל בואו נחכה לקיץ. לא אקח עבודה באמצע העונה, אבל ארצה לחזור לעבוד בקיץ הבא".

אנצ'לוטי דיבר על חייו המורכבים של המאמן, שיטות העבודה שלו והלחץ בעבודה. "מהניסיון שלי אני יודע שאם לא הייתי זוכה בליגת האלופות עם ריאל מדריד, היא הייתה מפטרת אותי. ידעתי שזאת האפשרות כשחתמתי בריאל מדריד. אני אוהב את העבודה שלי. אני לא חושב שהיא מלחיצה. לקחתי שנת מנוחה רק כי לא מצאתי קבוצה אחרי ריאל. זה לא בגלל הלחץ והמתח. אני לא לחוץ. אני אוהב את העבודה שלי ומכיר אותה היטב. יש לי ניסיון.

"כשהתחלתי לאמן ב-1995 הרגשתי את אותו לחץ כבר מהיום הראשון שלי בקבוצה הראשונה שלי, רג'ינה מהליגה השנייה, בדיוק כמו שאני מרגיש כיום. כלום לא השתנה, מלבד למספר המשחקים, במיוחד לקבוצות גדולות. זאת הסיבה היחידה שבגללה יש לחץ".

עוד באותו נושא

שלישי באלופות: מנצ'סטר יונייטד בוולפסבורג במשחק על המשך העונה

לכתבה המלאה
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי עם כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
אנצ'לוטי/GettyImages

על יחסיו עם הנהלות: "הבעלים או הנשיא הם אלה ששולטים על המועדון, התפקיד של המאמן הוא לדאוג שיישאר מאושר. אבל המפתח להצלחה הוא היחסים שלך עם השחקנים. קבוצות גדולות מצליחות כשהאווירה טובה. השחקנים צריכים ליהנות מהעבודה שלהם ולבטא את הכישרון שלהם.

"זאת הגישה שלי. עבדתי עם כמה מהשחקנים הגדולים, כמו רונאלדו, איברהיוביץ', קאקה, זידאן, אבל עם הגדולים באמת קל לעבוד, כי הם כל כך מקצוענים. יש להם מנטליות ווינרית, מקצוענות, זה עוזר למאמן. כמובן שלפעמים אני מתעצבן, אבל בדרך כלל היחסים שלי עם השחקנים הם רגועים. אני אוהב לדבר איתם ולשמור על יחסים נעימים, אבל זה לא אומר שלפעמים אני לא צריך להיות חזק. זה הסגנון שלי ואני מרגיש טוב איתו".

על ההערכה ליוניטד וארסנל: "אולי לקבוצות כמו ארסנל ומנצ'סטר יונייטד יש רעיונות אחרים, שהם מעבר לרק הישגים. הם מתמקדים בעוד דברים, כמו המועדון עצמו. קבוצות כמו ריאל מדריד רוצות להיות בטופ כל הזמן. פריס סן ז'רמן כשהגעתי לשם רצתה להתפתח. לכל קבוצה יש את הפילוסופיה שלה.

"אחרי שארסן ונגר יעזוב את ארסנל, אני לא חושב שנראה אי פעם מאמן שנשאר כל כך הרבה זמן. הוא ופרגוסון הם מקרים ייחודיים, היום בלתי אפשרי למצוא מאמנים כאלה. אבל כמאמן, אני עדיין מקווה למצוא מועדונים שמתמקדים לא רק בתוצאות. אני חושב שארסל ויונייטד מתמקדות בדברים אחרים. ארסנל לא זכתה בתארים הרבה שנים, אבל היא התפתחה, בנתה איצטדיון, וארסן ונגר עשה עבודה פנטסטית במובן הזה. יש עוד דברים מלבד תוצאות, זאת הדרך הנכונה. יהיה קשה לארסנל אם היא תודח מהצ'מפיונס, אבל אולי זה יעזור לה לזכות באליפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully