וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אני מתעקש שזו הייתה ההחלטה הנכונה", בארה"ב מגבים אותו

מאמן קליבלנד הגן על החלטתו לתת מנוחה ללברון בהפסד למיאמי, וביקר את שחקני החמישייה: "רק המחליפים היו קשוחים". בארה"ב מבקרים את לאב ומצדיקים את בלאט: "התזמון המושלם למנוחה"

אימג'בנק GettyImages

מספרי המשחק

* עד הלילה לברון מעולם לא נרשם בטופס המשחק כנעדר בשל "מנוחה" במשחק שנערך עוד לפני ינואר.

* קליבלנד צנחה למאזן של 11:3 במשחקים ללא לברון מאז שובו של קינג ג'יימס לאוהיו בקיץ 2014. בארבע השנים שלו במיאמי ההיט העמידו מאזן של 9:9 בלעדיו.

* מאז הגעתו של דיוויד בלאט לקליבלנד הקאבס שלו שיחקו רק ארבעה משחקים ללא לברון וקיירי אירווינג, והפסידה בכולם.

* ג'יי אר סמית', שקלע 1 מ-5 מחוץ לקשת, זקוק לשש שלשות כדי לעלות למקום ה-23 ברשימת קלעי השלשות בכל זמנים עם 1,517 ולחלוף על פני מייק ביבי.

* מיאמי רשמה שיאים עונתיים בנקודות ברבע הראשון (34) ובמחצית הראשונה (60), וסיימה את המשחק עם 18 מ-29 מקו העונשין.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול דווין וייד, מיאמי היט. AP
מנוחה שבאה בזמן? לברון/AP

התגובות

היומיים האחרונים היו עמוסים למדי עבור הקאבס. שלשום, קצת אחרי חצות, הם יצאו מניו אורלינס בטיסה לכיוון מיאמי. רק בחמש לפנות בוקר הם התמקמו במלון בעיר, וכמה שעות לאחר מכן כבר התייצבו למשחק. על הפרקט הם נראו סחוטים וחסרי חשק, בדרך להפסד שלישי ברציפות, 99:84 מול מיאמי. מה שהעסיק את התקשורת האמריקאית יותר מכל, כמובן, הייתה ההחלטה של דיוויד בלאט להותיר את לברון ג'יימס מחוץ למשחק כדי להפחית את העומס הגדול עליו, למרות שרצה לשחק מול קבוצתו לשעבר.

"אני זה שלקח את ההחלטה. לברון רצה לשחק, אין ספק בכלל", אמר המאמן עוד לפני הג'אמפ בול, ובכך סתם את הגולל על משאלתו המוצהרת של לברון לשחק בכל 82 המשחקים בעונה הרגילה - דבר שלא עשה מעולם בקריירה. "אני חושב שברון באמת התאכזב מההחלטה שלי, אבל זה מסוג המקרים שהייתי צריך לכפות את דעתי בדיוק בגלל הסיבות שציינתי והרצון לשמור על לברון. אני יודע כמה זה מיוחד עבור לברון לשחק כאן במיאמי, אבל בנסיבות שנוצרו, הייתי צריך לחשוב קודם כל על טובתו ועל טובת הקבוצה".

בלאט עמד בסיום מאחורי ההחלטה שלו. "רציתי לוודא שאנחנו לא שוחקים את לברון אחרי הלילה הקשה שעבר עליו וזמן ההתאוששות הקצר שהיה לו", אמר. "תאמינו לי שזה קשה להושיב אותו. הוא לא רק השחקן הכי טוב בקבוצה שלנו, הוא השחקן הכי טוב בעולם, אבל אני מתעקש על כך שזו הייתה ההחלטה הנכונה".

עוד באותו נושא

בלאט החליט לתת מנוחה ללברון, הקאבס ספגו הפסד שלישי ברציפות

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
לא מתחרט. בלאט/GettyImages

אחר כך, התפנה המאמן לבקר את שחקניו על התצוגה הנרפית, ובעיקר את שחקני החמישייה, כולל קווין לאב שסיים עם שיא שלילי העונה (5 נקודות). "לא רק קווין היה צריך לתת לנו יותר, אלא גם הרבה אחרים. אני לא יכול להאשים שחקן אחד במשחק הזה. שבעת השחקנים הראשונים שלנו לא היו מספיק טובים כדי לרדוף אחרי קבוצה כמו מיאמי שבאה למשחק טרייה ורעננה. ידענו שהמשחק הזה יהיה קשה. ההרכב המשני שלנו שיחק קשוח, אבל ברור שסבלנו מזה שלברון לא שיחק ומזה ששיחקנו משחקים קשים לילה אחרי לילה. החמישייה שלנו לא עשתה עבודה טובה, לקח לנו הרבה זמן להתחיל לשחק כמו שהיינו צריכים לשחק".

על העובדה ששני המשחקים הרצופים של קליבלנד נערכו בסמיכות: "זה משהו שאתה חייב לקחת בחשבון. הליגה עושה מה שצריך כדי לדאוג ללוח הזמנים. זה לא פשוט בכלל, לא קל להתמודד עם זה. טוב שמשחקים לילה אחרי לילה לא קורים הרבה, כי זה מאוד קשה ומאוד תובעני".

שחקן קליבלנד קאבלירס קווין לאב מול שחקן ניו אורלינס פליקנס דאנטה קנינגהאם. רויטרס
מאכזב. קווין לאב/רויטרס

מה אומרים הפרשנים

הפרשנים בארצות הברית ביקרו את "חוסר לקיחת האחריות", כלשונם, של שחקני הקאבס. דייב מקמנימן מ-ESPN כתב כי "זה היה מסוג ההפסדים שלחלוטין מוגדרים כ'הפסדי לוח זמנים', הפסד מהסוג שקבוצות בליגה של 82 משחקים מסרבות להכיר בהם, אבל הם מובנים. למרות הכל, ברור שהקאבס נמצאים בהתחלה של משבר, ולא נראה שיש מישהו בחדר ההלבשה שמוכן לקחת אחריות על זה. קווין לאב היה צריך להיות הגו-טו-גאי של קליבלנד ללא ג'יימס ואירווינג. בלאט ניסה לגונן עליו, אבל היכולת שהציג הייתה מאכזבת בלשון המעטה.

ג'ייסון לויד מ'אקרון ביקון ג'ורנל' העלה טענות ברוח דומה. "זה מסוג המשחקים שהקאבס זקוקים לקווין לאב, הוא היה צריך להוביל. אם אתה רוצה להיות שחקן מקסימום, אתה צריך להוכיח שאתה כזה. דיוויד בלאט כמעט אף פעם (או לגמרי אף פעם?) לא מבקר את השחקנים שלו ולא התכוון לבקר את לאב גם הפעם. יצא שאף אחד לא לקח אחריות".

כריס פידור מ-Cleveland.com הצדיק את ההחלטה של בלאט להעניק מנוחה ללברון. "קשה להגיד לג'יימס, הלוחם האולטימטיבי, שהוא הולך לנוח. הוא רצה לשחק 82 משחקים ולשחק מול קבוצתו לשעבר. זה אולי גרר קצת האשמות לכיוונו של בלאט, אבל זו הייתה החלטה מוצדקת. לא חשבתי שבלאט צריך לתת לג'יימס 45 דקות מול ניו אורלינס, אבל זו לא הייתה תוכנית שהוכנה מראש. זה היה התזמון המושלם כדי לתת לג'יימס מנוחה, ולא חשוב כמה הקאבס הזדקקו לו במשחק הזה, בלאט צריך לחפש עוד הזדמנויות להוריד מהמעמסה על לברון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully