וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ברצלונה: "לא חשבנו שהקלאסיקו יהיה כזה פשוט". פויול ואנצ'לוטי מנתחים

ה-0:4 ממשיך להרעיד את ספרד: "בניטס איבד את כבוד השחקנים וההנהלה, גורלו נחרץ". פויול אומר ש"ציפיתי למשחק צמוד יותר" ומסביר את הקסם של בארסה, אנצ'לוטי לא פוסל קאמבק למדריד. וגם: מה התכנית של פלורנטינו פרס ליציאה מהמשבר

one

באופן לא מפתיע, בספרד כולם עדיין מדברים על הקלאסיקו. ה-0:4 הענק של ברצלונה בברנבאו מול ריאל מדריד לא יישכח במהרה ובשני הצדדים מנסים להבין מה בדיוק התחולל על כר הדשא בבירה, כאשר ההשוואות בין בארסה מודל 2009 לבארסה מודל 2015 לא נעצרות לרגע.

על פי ה"ספורט" הקטאלני, הנושא המרכזי שעלה בחדר ההלבשה של בארסה לאחר המשחק היה הקלות בה הרביעייה הזו הושגה. השחקנים חשו שהם אפילו לא נאלצו להתאמץ יותר מדי ויצאו בתחושה ששחקני ריאל כלל לא השיבו מלחמה: "לא חשבנו לרגע שזה יהיה כזה פשוט", הודה אחד משחקני האלופה, "לקראת הסיום, הם אפילו הפסיקו לרדוף אחרינו. זה היה מדהים. נהנינו מאוד. לנצח ככה את ריאל, במגרש שלה, זה ענק. איזו תבוסה".

ב"אל מונדו דפורטיבו" הביאו ציטוטים משחקן אחר, שפשוט לא הבין איך רפא בניטס ויתר על העוגן שלו במרכז המגרש, קאסמירו, שלא קיבל כלל דקות במשחק הזה: "אם הוא היה שם אותו במרכז המגרש, כנראה שלא היינו כובשים רביעייה", אמר אחד משחקני ברצלונה.

מאמן ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
אנצ'לוטי/GettyImages

קרלס פויול, הקפטן האהוב של ברצלונה, אמר אחרי הקלאסיקו ש"ציפיתי למשחק צמוד יותר. היה לי ביטחון בבארסה, אבל הברנבאו הוא מקום שקשה לשחק בו. מדריד עלתה למשחק בסגנון שמושלם עבור ברצלונה לשלוט במשחק, היא שיחקה בחופשיות ובלי לחץ ותמיד מצאה בקלות שחקנים חופשיים בין השורות.

"לברצלונה יש את השחקנים הכי טובים בעולם בכל עמדה, אבל הכוח שלה הוא באחדות. שלושת החלוצים של בארסה הוא אנשים טובים, זה המפתח. אין שם אגו. כולם יודעים שלנצח זה יפה, אבל לנצח שוב ושוב זה מהנה הרבה יותר". על העתיד שלו אמר פויול ש"אני רוצה להעביר מהניסיון שלי ומהידע שלי לשחקנים. אני רוצה להיות מאמן שעוזר לשחקנים לחשוב, לאפשר להם לקבל החלטות אינטליגנטיות במצבים רגשיים מורכבים".

קרלו אנצ'לוטי לא מבטל את האפשרות שיחזור לריאל מדריד: "משבר? אולי לא כדאי להיות נמהרים בגלל שזו רק ההתחלה, לשחקני ריאל יש את היכולת להתעלות על המצב. ריאל סבלה מול ברצלונה באמת גדולה.

"בניטס? קשה לשפוט מבחוץ. ממבט על המשחק, ריאל התקשתה בעיקר מהבחינה הטקטית. לכל מאמן יש את הרעיונות שלו, לטוב ולרע, והוא הולך איתם קדימה. המשבר בין בניטס לרונאלדו? דיברתי עם רונאלדו בשבוע שעבר, הוא מעולם לא אמר לי שיש לו בעיה ביחסים עם המאמן. הוא תמיד מנסה לעשות את המיטב עבור הקבוצה שלו. כשדברים לא הולכים טוב, ברור שהחלוצים הוא אלה שהכי סובלים.

"אם פרס היה פונה אליי וקורא לי לשוב למדריד? החלטתי לקחת שנת חופש, כבר אמרתי את זה. הרבה קבוצות פנו אליי, אבל אני מעדיף להיות בחוץ במשך שנה. לחזור לריאל? למה לא? כמו גם לפריס סן ז'רמן או צ'לסי".

עוד באותו נושא

צפו בטירוף הקלאסיקו ברחבי העולם, רונאלדו לפרס: "או בניטס או אני"

לכתבה המלאה
שחקני ברצלונה חוגגים מול ריאל מדריד. AP
טיול במדריד/AP

צ'אבי, שמשחק בימים אלה בליגה הקטארית, ראה את המשחק מביתו בדוחא ונהנה מכל רגע: "זו לא הייתה מאניטה אומנם, אבל זה היה יכול להיות הרבה יותר מזה, כי היו עוד המון הזדמנויות. גם לריאל היו כמה מצבים, אבל ברצלונה הגיעה ל-20 הזדמנויות מצוינות לפחות. היה לי כיף לראות את בארסה כל כך עדיפה בכל חלקי המגרש. זה משחק היסטורי. כל השערים היו יפים, אבל זה של אנדרס היה ספקטקולרי. מגיע ציון 10 לכולם".

הקטאלנים גם התלהבו מאוד מהשער הראשון, במהלכו הקבוצה החזיקה בכדור כמעט שתי דקות ברציפות (מלבד נגיעה קלה של סרחיו ראמוס) והשלימה 37 מסירות, בין כל עשרת שחקני השדה, עד שסרג'י רוברטו מצא את לואיס סוארס והאורווגואי כבש: "גולאסו עם משמעות היסטורית", נכתב ב"אל מונדו".

עוד דגש היה על הפערים במרכז השדה, שם ריאל נראתה אבודה לחלוטין. בברצלונה הראו כיצד שלושת שחקני הקישור של הבלאנקוס, מודריץ', קרוס וחאמס, עלו 142 מיליון יורו לעומת הרביעייה של בארסה, בוסקטס, אינייסטה, סרג'י רוברטו וראקיטיץ', שעלו רק 18 מיליון (הקרואטי הוא היחיד שנרכש).

שרטוט השער הראשון של ברצלונה מול ריאל מדריד. האל מונדו דפורטיבו, צילום מסך
שרטוט השער הראשון, מתוך ה"אל מונדו דפורטיבו"/צילום מסך, האל מונדו דפורטיבו

בצד המושפל, מנסים לאסוף את השברים. זינדין זידאן, מאמן קבוצת המילואים ריאל קאסטייה, שלח אחרי התיקו המאופס אמש מול ברקלאדו רמז מסוים: "להחליף את בניטס? אני מאמן כאן בקאסטייה והוא בקבוצה הבכירה וזה המצב הנכון כרגע. אני מרגיש שעדיין חסר לי משהו כדי לעבור לקבוצה הבכירה".

מי שלא הגיע למשחק של קאסטייה, בניגוד למנהגו, הוא הנשיא פלורנטינו פרס, שכנראה העדיף לא לשמוע מה יש לקהל של ריאל להגיד לו כרגע. לפי ה"אס", פרס מעניק תמיכה לבניטס, שמעמדו יציב נכון להיום, אולם יחד עם זאת, אלפרדו רלאניו כתב: "בניטס איבד את הכבוד של שחקניו וזה ברור לכל. קשה להתמודד עם השחקנים האלה ובעיקר אם הם רואים מולם את המאמן הלא מתאים, כזה שהולך לאיבוד. ההרכב ששלח למגרש בקלאסיקו נגרם מכל מיני נסיבות והיה מלא בטעויות". ג'יי אל גררו כתב באותו עיתון על "שבע הטעויות של בניטס בקלאסיקו": שינוי הפילוסופיה שלו, בחירה בהרכב שלא רץ יחד, החלטות שגויות תוך כדי משחק, התעלמות משחקני הבית, חילופים לא נכונים, חוסר בתכנית משחק ודבקות ב-BBC (בייל, בנזמה וכריסטיאנו) שלפחות אחד מהם היה צריך להיות מוחלף בשל היכולת הדלה.

ב"אס" אף מדווחים כי לנשיא יש תכנית שמטרתה להוציא את הקבוצה מהמשבר הכבד. עיקרי התכנית הם: להחזיר את אמון ה"סוסיוס" (חברי המועדון) שרבים מהם קראו לו לעזוב לאחר המשחק, החלטות דרסטיות לגבי אחד מכוכבי הקבוצה (פרס מאמין שהוא נהג ברכות רבה מדי עם כוכבי העל שלו, מה שהוביל לכך שהם פיתחו אופי רע) וניסיון להחתים כוכב חדש (לבנדובסקי, הזאר, אגוארו ומוראטה על הכוונת).

בסקר שנערך ב"מארקה" ושאל מי האשם המרכזי בהתרסקות, 42 אחוזים מ-120 אלף המצביעים בחרו בפרס, זאת לעומת 31.9 אחוז שהפנו אצבע מאשימה לבניטס ו-26 אחוז שחשבו שהשחקנים אשמים. 62 אחוז מהמצביעים טענו לגבי שאלה אחרת כי בניטס צריך להיות מפוטר ו-65 אחוז מהם לא אהבו את ההרכב שהעלה המאמן למשחק: "עכשיו הוא ביוני, הפרידה מרפא בניטס בלתי נמנעת. גורלו נחרץ", כתב ג'יי איי גרסיה אוצ'ואה ב"מארקה", "ההנהלה איבדה את אמונה בו אחרי בקושי שלושה חודשים. הוא לא הצליח לתת לקבוצה זהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully