וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרץ את ידין: מדוע במכבי חיפה מתכוונים לשחרר את אביחי ידין?

23.11.2015 / 12:00

הפיצוץ האחרון, הפציעות החוזרות, הבעיה החוזית וטענות המועדון המיואש מול הסברי השחקן. מדוע במכבי חיפה להוטים לסכם עם אביחי ידין על פרידה שעשויה להועיל לכולם? הבלוג של איציק יצחקי עם כל הפרטים

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: רוני לוי מדבר אחרי האימון ביום חמישי

הקאמבק האחרון לסגל של מכבי חיפה אחרי תקופת נידוי ארוכה, היה התקווה האחרונה שמשהו הולך להשתנות בקריירה שלו. תשעה חודשים חלפו מאז וחבלי הלידה בחזרה הזאת עדיין מכים חזק על דפי הסטטיסטיקה, שגם העונה לא משחקים לטובתו. אצל כל אחד מארבעת המאמנים האחרונים, ההיסטוריה הקצרה של אביחי ידין לא מבשרת טובות. אצל אריק בנאדו הוא התקשה מאוד לחזור לעצמו, בתקופת אלכסנדר סטנוייביץ' הוא הפך למנודה, אצל מרקו בלבול הוא חזר לסגל רק בעקבות פציעות ושיחת הבהרה עם יעקב שחר, ואפילו רוני לוי, שהאמין בו בתחילת העונה, כבר לא. בשבועות האחרונים, בעקבות שיחות לא מעטות שנערכו בין בכירי המועדון בעניין, במכבי חיפה כבר לא מסתירים את העובדה שאביחי ידין עומד, לפחות נכון לעכשיו, בראש רשימת השחקנים שעתידים לעזוב. הצהרה רשמית עדיין לא יצאה, אבל מספר אירועים שקרו לאחרונה רק מחזקים את העובדה שבמועדון ינסו לעשות הכול כדי להגיע לסיכום על פרידה. כזאת ששני הצדדים יוכלו להרוויח ממנה - כלכלית ומקצועית.

המחשבות הללו, על פרידה בינואר שעדיין לא ברור באיזה אופן תתרחש בגלל סיבות כלכליות, מגיעה אחרי תקופה ארוכה שבמועדון מגלגלים את דפי הסטטיסטיקה שלו ומנסים למצוא סיבה אחת טובה בגללה כדאי להשאירו בקבוצה. ידין, שחגג לא מזמן 29, עבר לא מעט בקדנציה הנוכחית במכבי חיפה. זה התחיל עם נידוי מהסגל, איום בתביעה, שיחות עם שחר שסללו את דרכו חזרה לסגל וכמות של פציעות (ניתוח ביד, מחלת הנשיקה, מתיחות, בעיות בקרסול ומה לא?) שלא מאפשרות לא לחזור. אז מה מונע מהמועדון להמשיך להאמין שמשהו ישתנה? כפי שתבינו מיד, יש לא מעט סיבות לכך.

20:55, ערוץ 1: הפועל תל אביב נגד מכבי חיפה

אביחי ידין בראש רשימת המועמדים לעזוב בינואר

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שובל גוזלן, אביחי ידין, שמעון אבוחצירא שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יותר ביציע מאשר על כר הדשא. אביחי ידין, במרכז, בין שובל גוזלן לשמעון אבוחצירא/יוסי ציפקיס
"מה שראינו בבדיקה ההיא היה מאוד ברור: מבחינתנו הוא יכול היה להתאמן, אבל בפועל הוא לא שיחק", הסבירו במכבי חיפה. "שלא תבין לא נכון, אף אחד חלילה לא טוען שידין מזייף פציעה. להפך. אנחנו פשוט חושבים ששחקן שלא משחק מספיק, לא צריך להיות במכבי חיפה"

הפיצוץ האחרון בין הצדדים אירע ממש לפני כמה שבועות. מכבי חיפה, כך מספרים גורמים במועדון, שלחה את אביחי ידין לבדיקת אולטרסאונד בעקבות דיווח על מתיחה בשריר הירך האחורי, לאחריו הוא החל בפיזיותרפיה ושיקום. בבדיקה לא עלו ממצאים מיוחדים ובמועדון טענו כי ידין יכול לחזור להתאמן ולשחק. אלא שידין עצמו סבל מכאבים, שבמועדון לא יכולים היו לאמוד בבדיקה. אחד מאנשי הצוות המקצועי סבר שידין יכול להתאמץ יותר, אבל בסביבתו של הקשר הבהירו כי הוא לא מסוגל לרוץ.

רוני לוי הודיע לבוקי ירון, יד ימינו בקבוצה, שמבחינתו כל עוד ידין לא יכול להתאמן אין סיבה שיעלה על הדשא. ידין עצמו המשיך בשיקום, עד שהגיעה הפציעה הבאה - הפציעה הנוכחית בקרסול שמונעת ממנו לחזור. "מה שראינו בבדיקה ההיא היה מאוד ברור: מבחינתנו הוא יכול היה להתאמן, אבל בפועל הוא לא שיחק", הסבירו במכבי חיפה. "שלא תבין לא נכון, אף אחד חלילה לא טוען שידין מזייף פציעה. להפך. אנחנו פשוט חושבים ששחקן שלא משחק מספיק, לא צריך להיות במכבי חיפה. גם אם זה לא באשמתו. חשוב מאוד שיהיו כאן שחקנים שישחקו מינימום משחקים בעונה. אף אחד לא מפיל את התיק עליו".

הדברים האלה של אנשי מכבי חיפה באים בניגוד גמור לחלק מהדברים שמשמיעים באוזנינו כבר תקופה ארוכה. בתחילת העונה, כך דיווחנו לכם לאחרונה, קיבל רוני לוי נתונים סטטיסטיים שהשוו את מספר המשחקים שמשחקים שחקני מכבי תל אביב לעומת שחקני מכבי חיפה במספר עמדות. מתברר הגרף של ידין היה הקיצוני ביותר בהשוואה למקבילו ממכבי תל אביב – גל אלברמן.

כדי להבין מה קרה לידין בעקבות הפציעות, כדאי להסתכל על הגרף התלול שלו בשנים האחרונות, החל מ-2009/10, ועד היום. בעונה ההיא רשם ידין לא פחות מ-34 משחקי ליגה. הוא נחשב לשחקן הדומיננטי בדאבליסטית הפועל תל אביב, שחקן שמשתייך לסגל הנבחרת. אולם, מאז חלה ירידה הדרגתית בכמות הדקות, בעיקר בגלל פציעות. עונה אחרי הוא ירד ל-29 משחקים, אחריה ל-25, ובעונה הראשונה במכבי חיפה הוא רשם 16 משחקי ליגה בלבד. העונה הבאה, 2013/14, היא העונה היחידה בה רשם עליה ולא ירידה. אחרי 20 משחקי ליגה, הגיע העונה שעברה בה חזר לשחק פחות. 15 בלבד. העונה, עם מאזן של שלושה משחקי ליגה בלבד, הפור נפל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'ימי טורק: "זה לא רציני להאשים מועדון או מאמן. לא יודע מה עובר עליו ביום-יום, הוא שחקן שהוכיח את עצמו, אבל כשאתה כדורגלן ונפצע כל הזמן, יש סיבה. הוא לא שיחק במועדון קטן. בשלוש שנים במכבי חיפה הוא משחק מעט מאוד. הם משלמים המון כסף, אפשר להבין מה שחר חושב"

חיפוש מהיר בארכיון המערכת הוביל אותנו למקרים דומים בהפועל תל אביב. באוקטובר 2011 ידין הושעה מפעילות והוחזר לאימונים אחרי עימות מתוקשר עם דרור קשטן, בסופו גם נקנס בעקבות "מעורבתו בקטטה במשחק מול ראפיד". מי שליווה את ידין מקרוב אז היה כוכב העבר, הפרשן רפעת טורק, שלא מבין מדוע ידין לא המשיך בקו העלייה ההוא, שבא לידי ביטוי בחולצת ההרכב של נבחרת ישראל. "אחרי שזכה בדאבל עם הפועל תל אביב דיברו על יציאה לאירופה, היה לו מקום מובטח בנבחרת, אבל בחמש השנים האחרונות יש ירידה. למה? זה כנראה עניין של התנהלות", אמר לנו טורק השבוע. "אלה פציעות מסורבלות, של כמה חודשים. אדם שנפצע כל כך הרבה צריך לקחת את עצמו בידיים. זה לא רציני להאשים מועדון או מאמן. לא יודע מה עובר עליו ביום-יום, הוא שחקן שהוכיח את עצמו, אבל הוא כל הזמן נפצע. כשאתה כדורגלן ונפצע כל הזמן, יש סיבה. הוא לא שיחק במועדון קטן. בשלוש שנים במכבי חיפה הוא משחק מעט מאוד. הם משלמים המון כסף, אפשר להבין מה שחר חושב".

ושחר כבר נפגש עם רוני לוי בעניין הזה. הם החלו בשיחות לגבי שחקנים שיעזבו בינואר. בשיחה הראשונה שהתקיימה ביניהם בארבע עיניים, לוי הביע את חוסר שביעות הרצון מההתנהלות של הקשר. המאמן אמר כי הוא מעריך מאוד את ידין מבחינה מקצועית ובניגוד למאמנים אחרים כמו סטנוייביץ', הוא גם כלל אותו ברשימת הסגל בתחילת העונה מתוך אמונה שהמספרים ישתנו. בשיחה שערך לאחרונה עם אחד מאנשי המועדון הסביר לוי ש"כשהוא בריא, ידין שחקן מצוין. הבעיה היא שהוא לא משחק מספיק". כעת, מבחינת המועדון, ידין יקבל אור ירוק לעזוב בחודש ינואר את מכבי חיפה ולחפש לעצמו קבוצה אחרת.

למרות זאת, כפי שציינו קודם, לא בטוח שבמכבי חיפה יוכלו "להיפטר" ממנו כל כך בקלות: ידין משתכר 250 אלף דולר לעונה, והעובדה שהחוזה הראשוני עליו חתם מורכב מסכומי "פיקס" ממש לא עוזרת למועדון. "ברור שיהיה קשה למצוא קבוצה שתיקח אותו. בלי קשר אליו, בינואר הקרוב נעשה שינוי וחלק מהשחקנים יעזבו אותנו לצמיתות. לא לעונת השאלה, ולא נשלים את שכרם. ידין? כמובן שזה לא נושא פשוט, חכו ותראו".

שחקן הפועל תל אביב אביחי ידין יחד עם נציג מוני הראל רפעת ג'ימי טורק. ברני ארדוב
"אדם שנפצע כל כך הרבה צריך לקחת את עצמו בידיים". ג'ימי טורק לצד אביחי ידין בהפועל תל אביב/ברני ארדוב
"ידין סובל כעת מנקע קטן בקרסול, הוא בשיקום. למעשה, רוב הזמן הוא בשיקום. אולי כמו כל הקבוצה הזאת. אז אולי צריך לשנות פאזה ולא להשאיר שחקנים פצועים", סבר השבוע גורם בכיר במערכת והוסיף: "עם ידין זה תמיד עניין של כסף. אין לי ספק שאם ישלמו לו הוא יילך"

ללוי הייתה הזדמנות טובה להוכיח כבר במשחק מול הפועל תל אביב עד כמה ידין רחוק מלהיות בתוכניות שלו. ידין היה אמור לחזור לאימונים השבוע, אלא שהחזרה שוב התעכבה, השיקום נמשך, ולוי לא היה יכול לבחור האם לכלול אותו בסגל. למרות שהמועדון לא הודיע עדיין רשמית על ההחלטה לגבי ידין, שם לא כולם בטוחים שידין ישחק עד חודש ינואר, גם אם יהיה בריא. "הקלפים נמצאים אצל רוני, וההחלטה היא רק שלו. תמיד יכול להיות מצב ששחקנים נפצעים והוא יצטרך שחקן כמו ידין. אבל למה לדבר על זה כל עוד השחקן פצוע?", הסביר לנו גורם מקצועי במערכת.

"ידין סובל כעת מנקע קטן בקרסול, הוא בשיקום. למעשה, רוב הזמן הוא בשיקום. אולי כמו כל הקבוצה הזאת. אז אולי צריך לשנות פאזה ולא להשאיר שחקנים פצועים", סבר השבוע גורם בכיר במערכת והוסיף: "עם ידין זה תמיד עניין של כסף. אין לי ספק שאם ישלמו לו הוא יילך. אבל הוא לא המקרה היחיד. קח את השחקנים מקרית שמונה שהגיעו לכאן. כמה משחקים הם שיחקו שם וכמה כאן? למה רק כאן הם פצועים? אפילו עודד אלקיים חזר אליהם ופתאום הוא צורף לסגל הנבחרת. איך אני מסביר את זה? מכבי חיפה היא הר געש פעיל, יש כאן השפעות פסיכולוגיות וחברתיות שאין בקבוצות אחרות, שחקנים שחושבים שהם כוכבים ולא צריכים להתאמץ, כי שם כולם שווים ואצלנו לא 'נותנים את התחת'. בשנה הקרובה נעשה תהליך כזה שאנשים יזכרו טוב מאוד איפה הם נמצאים".

ללא קשר לידין, שחקנים במכבי חיפה צוטטו כאן במהלך הימים האחרונים והעריכו כי המועדון לא ישחרר שחקנים רבים מדי בשל החוזים בהם הם מחזיקים. "כי נדמה שהכול שאלה של כסף. תמיד כסף", הסביר אחד מהם השבוע. "אם ידין ושכטר יישארו כאן, זה גם יהיה בגלל כסף. יש לך ספק מה היה קורה אם הם היו מסיימים חוזה בסוף העונה?". על הדברים שהשמיעו השחקנים אמר גורם בכיר השבוע: "גם בתקופת סטנוייביץ' חשבו שלא נעשה מהפך ועובדה: פיליאבסקי, צוצאליץ', פלאח, שראנוב, כולם הלכו. נכון שזה לא הצליח, אבל הפעם למדנו את הלקח, לא נכניס רק אלמנט מקצועי למשוואה. ידין מאוד מזכיר לי את מקרה ויאם עמאשה, שחקן שהשתכר כאן בכבוד ועשה הכול כדי להישאר בכוח. שני הצדדים הבינו שהוא יכול להצליח רק בקבוצה קטנה. והנה זה עובד לו בסכנין. אולי שחקנים צריכים לחזור להרוויח 70 אלף דולר כדי להעריך את המשחק".

סוכנו של השחקן, רונן קצב, סירב להגיב. אבל מוטב לחזור מעט אחורה, לכתבה האחרונה שפרסמנו על השחקן בחודש פברואר, מיד אחרי שחזר לסגל: "התפקיד שלי הוא לטפל בשחקנים שלי כדי שהם ישחקו, וזה מה שעשיתי", אמר אז הסוכן שתיווך בין הצדדים וסיכם בצורה שרלוונטית לא פחות גם היום: "כשהוא בריא, אין לי ספק שידין הוא אחד הקשרים האחוריים הטובים בישראל".

אביחי ידין שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"אחד הטובים בארץ כשהוא בריא", הבעיה שזה בקושי קורה. אביחי ידין בפעולה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully