וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בצרפת: "מאוד מודאגים מאירוח היורו בקיץ הקרוב"

פריז התעוררה לבוקר קשה בעקבות גל הטרור, הכלל גם פיצוץ מחוץ לסטאד דה פראנס. אחותו של גריזמן ניצלה בנס בזמן שהיה על כר הדשא, המפגש עם אנגליה ככל הנראה יבוטל, עולם הספורט מביע תמיכה

עריכה: טל רזניק

מתפקת הטרור הנוראה בפריז פגעה אמש (שישי) גם בעולם הספורט, כאשר מחבל מתאבד התפוצץ בכניסה לאצטדיון סטאד דה פראנס, הרג שלושה אנשים ופצע עוד עשרות. עשרות אלפי הצופים שהגיעו למשחק הידידות בין צרפת לגרמניה (0:2) שמעו את הפיצוצים מתוך האצטדיון. בסיום, בעוד צופים רבים יצאו מהאצטדיון וניסו להגיע במהירות לבתיהם, למעלה מ-2,000 אחרים סירבו לעזוב את המתחם ולצאת לרחובות העיר ובמקום, ירדו לכר הדשא. חלק מאלה שכן יצאו, שרו בדרכם את ההמנון הצרפתי:

מיד לאחר שהחלו לזרום הידיעות על הטרגדיה הגדולה, הוברח מהאצטדיון במהירות נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שהגיע למשחק. עם סיומה של ההתמודדות, נותרו שחקני שתי הנבחרות באזור חדרי ההלבשה, כשהם מחכים להוראות נוספות וצופים בהלם במסכי הטלוויזיה המשדרים את המתרחש בעיר.

"ההתאחדות הצרפתית מרגישה את כאב המשפחות והקרובים לנפגעים", אמר יו"ר ההתאחדות הצרפתית נואל לה גרה. משחק הידידות מול אנגליה, שאמור היה להתקיים ביום שלישי הקרוב בוומבלי, ככל הנראה יבוטל, אם כי הודעה רשמית בנושא עדיין לא יצאה. הבוקר דיווחה תחנת טלוויזיה בפריז כי כל אירועי הספורט שתוכננו להתקיים בעיר בסוף השבוע הקרוב בוטלו.

ומה לגבי היורו הקרוב, אותו אמורה צרפת לארח בקיץ? לה גרה הודה: "היינו מאוד מודאגים מכך, וכמובן שהיום הדאגה חזקה עוד יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שערי העיתונים בצרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב אמר: "כולנו המומים ממה שקרה. עבורי באופן אישי, הכדורגל והספורט מאבדים משמעות בערב כזה". מנהל הנבחרת אוליבר בירהוף הוסיף: "היה פחד גדול בחדר ההלבשה. ניתן היה לראות שהשחקנים היו בהלם, כולם הוציאו את הטלפונים והתקשרו הביתה".

אנטואן גריזמן, שפתח בהרכב והוחלף בדקה השמונים, סיפר כי אחותו היתה בהופעה של להקת Eagles Of Death Metal באולם המופעים "בטקלן", בו נרצחו לפחות 112 צופים, אך ניצלה בנס בזמן שהוא היה על כר הדשא: "אלוהים שמר על אחותי, תודה לאל. אני מתפלל בשם ההרוגים ומשפחותיהם".

התאחדות הכדורגל הצרפתית ביטלה את מסיבת העיתונאים שעתידה היתה להיערך היום וכך גם את האימון הפתוח, שיתקיים מאחורי דלתיים סגורות הרחק מהסטאד דה פראנס.

אלבום תמונות מהערב הקשה בפארק דה פראנס

שחקנה הצרפתי של מכבי פתח תקוה קסאבייה תומא: "זה מרגיש שכבר אי אפשר להיות בטוח בשום מקום"

אוהדי נבחרת צרפת פורצים לדשא בסטאד דה פראנס. AP
אוהדי נבחרת צרפת פורצים לדשא בסטאד דה פראנס/AP

הספורטאים הצרפתים ברחבי העולם התקשו לעכל. ניקולה באטום אמר שצפה במשחק, ולאחר שסיפק ערב נהדר שלא הספיק לשארלוט בהפסד לשיקגו, אמר: "אני בסדר, אבל אני לא בסדר כי איבדנו אנשים שלא לצורך. אנשים מטומטמים עשו זאת, ואני לא יודע למה. חייבים להישאר חזקים. נלך בראש זקוף, כי אנחנו טובים יותר מהם. עד דקה לפני המשחק הייתי בטלפון ודיברתי עם משפחתי. אחותי גרה די קרוב לאיפה שהיה אחד הפיצוצים".

במהלך המשחק שוחח באטום עם חברו לנבחרת צרפת ג'ואקים נואה, שאמר: "זה מאוד עצוב. המון אנשים מתו ללא סיבה. לפני המשחק דיברתי עם המשפחה שלי, כדי לוודא שהם בסדר".

קווין סרפין, שחקן נבחרת צרפת שמחזיק בית בפריז, הוסיף: "זה מפחיד, כי אין שום דבר שאפשר לעשות בנוגע לזה. מפחיד לחשוב שאנשים הלכו לראות משחק כדורגל או הצגה, ולא חזרו הביתה". חברו לניקס כרמלו אנתוני אמר: "זה מצב קשה ומצער. התפילות שלנו עם קווין ועם משפחתו. כל זה שם את את הכל בפרספקטיבה אחרת".

שחקן יוסטון קלינט קאפלה, שגדל בסמוך לפריז, הוסיף: "זה כואב מאוד. גם בשנה שעברה היו דברים כאלה. קשה לי, כי זו המדינה בה גדלתי ויש לי קרובי משפחה בפריז".

בעולם הספורט מיהרו לעטוף את צרפת בתמיכה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully