וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוצה הצרפתי של מכבי הרצליה ז'ורדן פושה: "הלם, העולם השתגע"

השחקנים הצרפתים בישראל מתקשים לעכל את הטרור בפריז: "מקווה שמישהו יידע לעצור את הדבר הזה". תומא ממכבי פתח תקוה: "חברים שלי היו במשחק". רודי חדד: "סיוט, רע לי מאוד"

עריכה: טל רזניק

התקפת הטרור על פריז גרמה ללא מעט חששות גם בקרב בלמה הצרפתי של מכבי פתח תקוה, קסאבייה תומא, שצפה אתמול (שישי) במשחק הידידות בין צרפת לגרמניה, וכמו כולם שמע את הפיצוצים, ובהמשך התעדכן במה שהתרחש דרך החדשות. המשפחה שלו אמנם נמצאת איתו כאן בישראל, אבל חברים רבים שלו נמצאים בצרפת.

"ההרגשה היא לא טובה אחרי אירועי אתמול", אומר תומא בשיחה עם וואלה! ספורט. "צפיתי במשחק בין צרפת לגרמניה ושמעתי את הפיצוצים. חשבתי שזה משהו שהגיע תוך כדי משחק מהיציע, אבל אז אמרו בכריזה שמפסיקים את המשחק ובהמשך הודיעו שמשהו לא טוב קרה. שמענו אחרי זה את החדשות. יש לי חברים שהיו באצטדיון באותו זמן, והתקשרתי לוודא שכולם בסדר. הם נשארו שם עד שהמשטרה אפשרה להם ללכת הביתה".

תומא יצר קשר עם אמו שמתגוררת בסמיכות לליון, ולא מסתיר את הדאגה שלו: "המשפחה שלי אמנם נמצאת כאן, אבל אמא שלי מתגוררת ליד ליון וכמובן שזה מדאיג. ההרגשה היא מוזרה כרגע. כולם מודאגים ממה שקורה. זו ההתקפה הכי גדולה שהייתה על צרפת מאז מלחמת העולם השנייה, וכמו כולם אני קורא עיתונים ועוקב אחרי מה שמתרחש בחדשות".

לשאלה היכן לדעתו מסוכן יותר כרגע, בצרפת או בישראל שחווה גם היא גל טרור משלה, אומר תומא: "לצערי הרב הטרור מגיע לכל מקום, וגם אם יש מקום בטוח כיום בעולם, אז גם לשם זה יכול להגיע. זו הרגשה מוזרה, אתה מרגיש שאתה לא בטוח בשום מקום. במיוחד כשיש לך משפחה, זה הופך את העניין למדאיג עוד יותר".

רמי ביינקרדיני, הזר הצרפתי של מ.ס אשדוד השוהה כעת בצרפת, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "יש לי חברים שחורים, ערבים, צהובים, לבנים. פיגועי טרור הם לא עניין של צבע עור או אמונות דתיות. כל צרפת צריכה להילחם בזה".

שלושה הרוגים ועשרות פצועים מפיצוץ מחוץ לסטאד דה פראנס

עולם הספורט מביע תמיכה בצרפת

אוואנס קאנגווה שחקן הפועל רעננה לפני קסאבייה תומא שחקן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
מצב מדאיג. קסאבייה תומא/מגד גוזני

ז'ורדן פושה ממכבי הרצליה הגיב על ליל אמש בפריז: "אני עדיין בהלם. כל הלילה ראיתי טלוויזיה ועשיתי טלפונים למשפחה, גדלתי בפריז ומרבית המשפחה שלי משם. זה פשוט הלם, העולם השתגע, טרור נמצא בכל מקום. זה כבר לא טרור, זאת מלחמה, הורגים מאות אנשים כמו נמלים בלי טיפת רגש או חמלה. למזלי בני המשפחה שלי היו בבתים אבל בקלות האסון הזה היה יכול להיות חלק מאיתנו. אני חושב שכל צרפת בהלם ולא בדיוק מבינה מה קורה כאן ואיך אפשר להגן על האזרחים מפני הטרור".

על אולם הבטקלן אמר: "כולם מכירים את המקום. יצא לי להיות שם, זה מקום מרכזי שכמעט כל ערב יש בו אירוע וחגיגה גדולה. זה מקום כל כך שמח שהפך פתאום להיות סמל לעצבות ולמוות. מחריד לחשוב מה קרה שם, אני רואה טלוויזה, קורא אינטרנט ומחפש כל מידע אבל זה רע יותר ויותר כואב. מקווה שמישהו יידע לעצור את הדבר הזה. לא להאמין שטרורטיסטים הביאו לשיתוק של פריז ולכך שאף אחד לא יכול לצאת מהבית".

קשר אשקלון רודי חדד הוסיף: "זה סיוט. אני מעדיף לא לדבר על זה, רע לי מאוד. היו לי שעות קשות עד שבדקתי שכל בני המשפחה בסדר. יותר מזה אני מעדיף לא לדבר, רוצה שקט ולהיות עם המשפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רגב וולק ז'ורדן פושה מכבי הרצליה חוגגים. לירן דורף, דאבל פס
ז'ורדן פושה במדי הרצליה/דאבל פס, לירן דורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully