וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזרוק כדי לא להיזרק: המספרים הבעייתיים של ירושלים ביורוקאפ

11.11.2015 / 7:30

ליאור אליהו פצוע ובהיעדרו, לאלופה אין מספיק שחקנים שזורקים לסל, מה שעלול לגרום לעוד קמפיין אירופי להסתיים מהר מדי. על הסטטיסטיקה שעוצרת את האדומים והכוכב המשוגע שהיריבה העיפה

one

בווידיאו: ההפסד של ירושלים לראשון לציון

שבועיים וחצי בלבד חלפו מאז הייתה הפועל ירושלים על גג העולם, אחרי ניצחון ענק על מכבי תל אביב ביד אליהו, שהגיע מיד אחרי ניצחון הבכורה של האדומים ביורוקאפ וסימן פתיחת עונה נפלאה. הניצחון ההוא היה אמור להיות ההתחלה של העמידה במטרה העונתית - הצלחה באירופה לצד הצלחה בליגה. אלא שכיום, התמונה נראית שונה. בארבעת המשחקים האחרונים השיגה ירושלים רק ניצחון אחד, על עירוני נס ציונה בבית, הפסידה פעמיים ביורוקאפ, כולל הפסד כואב במיוחד לא.א.ק אתונה ואיבדה את המקום הראשון בליגת העל למכבי ראשון לציון, אחרי משחק ששחק לא מעט שחקנים שרשמו הרבה דקות.

הערב (רביעי, 20:00, ערוץ 50) תפגוש ירושלים את קראסני אוקטיבר וולגוגראד הרוסית, קבוצה שגברה עליה פעמיים בעונה שעברה בדרך של האדומים להדחה המוקדמת ביורוקאפ. הפסד לקבוצה הרוסית עוד לא ישלח את ירושלים הביתה העונה, בעיקר בשל העובדה ששאר הקבוצות בבית, מלבד גלאטסראיי, לא מגלות עליונות האחת על השנייה, אבל הוא יהפוך את החיים ואת סיכויי ההעפלה לקשים יותר. בעונה שעברה, במצב הזה, הפסידה ירושלים לריטאס וילנה וסיימה את הסיבוב הראשון עם מאזן 4:1, אולם בבית ההוא היו קבוצות עם מאזן טוב יותר ולאדומים עוד מחכים העונה שלושה משחקי בית בסיבוב השני.

דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
עוד עונה אירופית תיגמר מוקדם מדי? פרנקו/ברני ארדוב

אחרי ארבעה משחקי יורוקאפ, שיכולים להיות כמעט חצי עונה אירופית לאלופה, אפשר להתחיל לבחון מבחינה סטטיסטית את המצב של ירושלים ולזהות לא מעט ליקויים. מבט על חלוקת הזריקות מגלה שהפציעה של ליאור אליהו השאירה חור גדול ברוטציה של דני פרנקו. בשלושה משחקי יורוקאפ לקח אליהו 12.3 זריקות למשחק, כשאחריו ברשימה נמצא אי ג'יי רולנד, עם 10.2 זריקות ומאט ג'נינג עם 8.3. דונטה סמית', שאמנם מגיע לא מעט לקו, זורק רק 8 פעמים מהשדה בממוצע למשחק ודיאור פישר מוסיף 6.5 זריקות, באחוזים נהדרים (20 מ-26 מהשדה עד כה). בתחתית הרשימה: בר טימור עם 2.7 זריקות למשחק ויותם הלפרין עם 1.7 זריקות.

אם נוציא מהמשוואה את אליהו בשל הפציעה שלו, הרי שמשחק ההתקפה של ירושלים, שמנפק 74.5 נקודות למשחק, מושתת על שלושה תורמים עיקריים: רולנד (16 נקודות למשחק), פישר (12.3 נקודות) וסמית' (11 נקודות). השלישייה הזו היא היחידה שמדורגת בצמרת היורוקאפ במדדים, סמית' רביעי באסיסטים, עשירי בריבאונד ההגנה, אבל גם שלישי באיבודי הכדור. רולנד שביעי באחוזי העונשין ותשיעי בכמות הזריקות שקולע, 14 במדד ו-14 בנקודות למשחק. פישר, בגיל 34, המרשים ביותר: ראשון ב"טרו שוטינג", מדד שמחשב אחוזי קליעה מהשדה ומהעונשין בנוסחא, שני בחסימות עם 2 למשחק ושלישי באחוזים מהשדה.

מלבד השלישייה הזו, מקבל פרנקו תרומה בינונית מטוני גפני ומג'נינג וכמעט כלום משלושת השחקנים הנוספים ברוטציה, ג'וש דאנקן (4.8 נקודות ב-14 אחוזים מחוץ לקשת), טימור (3.3 נקודות) והלפרין (2 נקודות בלבד). אליהו, שכאמור שוב ייעדר, הוא נקודת אור גדולה, עם 13.7 נקודות באחוזים מצוינים.

זו עונה שנייה ברציפות שירושלים אחרונה בכמות הזריקות (14 למשחק) והקליעות (4.2 למשחק) לשלוש, אך בניגוד לעונה שעברה, העונה היא גם סופגת הכי הרבה שלשות בממוצע, 12 כאלה למשחק והנתון הזה יכול היה להדאיג יותר אם טוני מיטשל עדיין היה משחק בקבוצה הרוסית. ההגנה מאפשרת ליריבה לקלוע הרבה ובאחוזים טובים מחוץ לקשת, אך בצבע היא עושה עבודה טובה, לפחות בכל הקשור למניעת זריקות נוחות. היריבות של ירושלים קולעות באחוזים הגרועים ביורוקאפ ל-2 נקודות, 41.5% וכרגע הבעיה היא שהאדומים מאפשרים 11.7 ריבאונדים בהתקפה למשחק. היריבה הערב מתמחה בריבאונדים ובעיקר בריבאונד התקפה, מה שעשוי ליצור בעיות. בצד השני של הפרקט, ירושלים לא לוקחת יותר מדי ריבאונדים והזדמנות שנייה היא דבר נדיר עבורה.

עוד באותו נושא

רביעי ביורוקאפ: הפועל ירושלים חייבת ניצחון, הלפרין בספק

לכתבה המלאה
שחקני הפועל ירושלים, יותם הלפרין, ליאור אליהו, טוני גפני. ברני ארדוב
החיסרון של אליהו מורגש/ברני ארדוב

קראסני אוקטיבר וולגוגראד היא מעל דימיטרי גרסימנקו. איל ההון הרוסי, חולה על כדורסל, שהקים את הקבוצה ב-2012 בליגה השנייה והעלה אותה תוך עונה ל-VTB, כשהוא משקיע סכומי עתק. האוליגרך אף רשום כשחקן בסגל הרחב של הקבוצה ומדי פעם מבקש מהמאמנים לשחק, מה שגורר לא מעט בעיות. מספר מאמנים סירבו בעבר להענות לבקשה ולא הגיעו בשל כך לוולגוגראד. עד העונה שעברה התמלאה הקבוצה בלא מעט שחקני דרג שני באירופה, שבנו יחד קבוצה לוחמת. הקיץ הסתבך הסיפור עם הבעלים הבעייתי, שנעצר באשמת מרמה ברוסיה ובחודש שעבר מצא לעצמו תחביב נוסף כאשר רכש את קאנטו האיטלקית. על פי הדיווחים בתקשורת הרוסית, זו הסיבה שעד כה מנהל את משחקי הקבוצה קיריליו בולאשקוב האוקראיני ולא מאמן בעל שם רציני.

גרסימנקו אוהב להביא כוכבים וכך נחתו האמריקאים ג'ורדן המילטון, ששיחק בשנה שעברה בקליפרס, ג'ג'ואן ג'ונסון, בעל עבר NBA, די ג'יי קופר, מהגארדים המבוקשים באירופה בקיץ האחרון ומיטשל, אחד הכשרונות הגדולים ביבשת, אבל גם אחד השחקנים בעלי האישיות המורכבת באירופה. מיטשל נחשב לסקורר מטורף במכללת אלבמה, אולם הסתבכות בשנתו האחרונה במכללות הובילה להשעייה שגמרה לו את העונה. ג'מייקל גרין, חברו לקבוצה, המשחק כיום בממפיס וטראוויס רלפורד, חבר נוסף לסגל, שעלה בעונה שעברה עם קרית גת לליגת העל, הושעו לתקופה קצרה יחד איתו.

האופי הבעייתי של מיטשל הוביל לכך שמלבד ליגת הפיתוח, הידועה בכדורסל הפרוע שלה, הוא לא השתלב יותר מדי. ב"די ליג" הוא יכול היה לזרוק ולזרוק ולזרוק. הוא זכה שם בתואר רוקי העונה ואלוף ההטבעות. בעונה שעברה נמצאה הקבוצה שתהמר עליו, טרנטו האיטלקית וזה נגמר עם כרטיס ליורוקאפ, תואר MVP ו-20.1 נקודות למשחק. ההצלחה הובילה אותו ליורוליג? ממש לא. האופי עומד לפני מיטשל ורק גרסימנקו וקרסני אוקטיבר החליטו לתת לו צ'אנס בספטמבר. הרומן בין הצדדים החזיק חודשיים, אבל סיפק רגע שיא בלתי נשכח. במשחק הראשון ביורוקאפ רשם מיטשל קרב של ממש עם לוקאס מברוקופולידיס מא.א.ק אתונה. הסנטר קלע 42 נקודות, רובן בתוך הצבע ומקו העונשין ומיטשל? 39 משלו, כשהוא מיידה 26 זריקות מהשדה. וולגוגראד ניצחה, אבל החבילה הכוללת של מיטשל הספיקה לקבוצה והוא שוחרר.

בלעדיו, נותרה קראסני אוקטיבר קבוצה קונבנציונאלית יותר, עם שחקנים מוכשרים, כאשר מלבד שלושת האמריקאים ואר טי גווין, ששיחק ב-2013/14 באשדוד, צריכה ירושלים להיזהר מוויצ'יסלב זייצב המקומי והסנטר דימיטרי סוקולוב, ששיחק במשך שנים בצסק"א מוסקבה. אם תהיה הפתעה והרוסים יחגגו בארנה, השניים הללו עשויים להיות מעורבים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully