וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר שנייה הכי נמוכה באירופה, הפועל ת"א שנייה "הכי חדשה"

על פי המחקר השנתי של CIES, רק לודוגורץ הבולגרית יותר נמוכה מהצהובים-שחורים. 19 ההחתמות של האדומים מציבות אותם בטופ 10. באר שבע הכי מבוגרת בישראל, שחקני סכנין הכי נאמנים

one

בווידאו: תקציר הניצחון של בית"ר ירושלים על מכבי חיפה

המרכז הבינלאומי לחקר הספורט (CIES) פרסם היום (שלישי) את הנתונים השנתיים שלו. בין היתר נבדקו במחקר נתוני גובה, גיל, העברות ועוד, ויש כמה תוצאות מאוד מעניינות בכל הנוגע לליגת העל שלנו.

seperator

גיל

הגיל הממוצע בליגת העל הוא 25.9, כשהקבוצה המבוגרת ביותר היא הפועל באר שבע (27.7 שנים) והצעירה ביותר היא הפועל תל אביב (24.2). לשם השוואה, בקייבו האיטלקית יש את הסגל המבוגר באירופה עם גיל ממוצע של 30.6 שנים. הקבוצות הצעירות באירופה הן היידוק ספליט וסניצה הסלובקית - 22.1 שנים.

גובה

ליגת העל הישראלית היא הליגה הכי נמוכה באירופה עם ממוצע של 180.1 סנטימטרים. בולגריה וקפריסין מקדימות אותה במעט, והליגות בקרואטיה וגרמניה מקדימות אותה בהרבה עם גובה ממוצע של 183.3 סנטימטרים בכל אחת מהן. על פי CIES, הפועל תל אביב היא הקבוצה הגבוהה בליגת העל עם ממוצע גובה של 182.3 סנטימטרים, בעוד בית"ר ירושלים היא הנמוכה ביותר עם גובה ממוצע של 178.5 סנטימטרים. יתרה מכך, לפי הנתונים של המחקר, בית"ר היא הקבוצה השנייה הכי נמוכה באירופה אחרי לודוגורץ רזגארד הבולגרית. גם הפועל כפר סבא עמוק בתחתית האירופית עם גובה ממוצע של 179.1 סנטימטרים. וולפסבורג היא הקבוצה הגבוהה באירופה עם ממוצע של 187 סנטימטרים לשחקן. סיגמה אולמוץ הצ'כית ומאטרסבורג האוסטרית במקום השני עם 185.6 סנטימטרים.

שחקני בית"ר ירושלים אורי מגבו עם דויד קלטינס לפני פתיחת המשחק. יוסי ציפקיס
הגודל לא משנה. מגבו וקלטינס/יוסי ציפקיס

כמות שחקנים חדשים

ליגת העל הישראלית מדורגת השנה במקום ה-12 הגבוה בכמות ממוצעת של שחקנים חדשים לקבוצה - 10.8. רומניה (14) וקפריסין (13.9), שם קיימת תחלופת שחקנים גבוהה וידועה, מדורגות בשני המקומות הראשונים. הפועל תל אביב שהעלתה את הממוצע של ישראל עם 19 החתמות, תופסת מקום מאוד גבוה והיא בטופ 10 האירופי בולוניה האיטלקית מדורגת במקום הראשון ביבשת עם 23 שחקנים חדשים ואחריה איסטרה הקרואטית (22). אגב, אופיר מרציאנו הוא אחד מ-20 שחקנים חדשים שהחתימה מוסקרון הבלגית בקיץ האחרון.

שחקנים "נאמנים"

נתון נוסף שנבדק הוא ממוצע השנים הן שחקנים נשארים באותה קבוצה. הממוצע בישראל עומד על 2.25 שנים וליגת העל נמצאת במקום טוב באמצע ביחס לליגות האחרות באירופה. הסגל הכי יציב הוא של בני סכנין, עם ממוצע גבוה מאוד של 3.33 שנים לשחקן. בבני יהודה שחקני הסגל נמצאים זמן ממוצע של 3 שנים. הפועל תל אביב מדורגת במקום האחרון בישראל והלפני אחרון באירופה עם ממוצע של 1.24 שנים לשחקן בקבוצה. צסק"א מוסקבה, לה סגל מאוד "עמיד", מוליכה בנתון הזה עם ממוצע מדהים של 5.67 שנים בממוצע לשחקן בקבוצה.

בן רייכרט ואיאד אבו עביד שחקני הפועל תל אביב. קובי אליהו
מי היה כאן בשנה שעברה? הפועל תל אביב/קובי אליהו

שחקנים בינלאומיים

ב-CIES בדקו גם את כמות השחקנים הבינלאומיים בכל ליגה ובכל קבוצה, כשמדובר רק בזימונים של שחקנים לנבחרות בוגרות בשנת 2015. מכבי תל אביב מוליכה בישראל ומצוין במחקר ש-32 אחוזים מהשחקנים שלה שיחקו בנבחרות בוגרות השנה. הפועל באר שבע שנייה עם 26 אחוזים ובכל מקרה שתיהן רחוקות מאוד מהצמרת, שם מככבות קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד (72 אחוזים), צסק"א מוסקבה (71.4), ריאל מדריד (69.6) ועוד. ב-CIES אף ציינו ש-41.4 אחוזים משחקני הפרמיירליג הם שחקני נבחרות ושהליגה הגרמנית מדורגת במקום השני. בליגת העל 7.3 אחוזים מהשחקנים הם שחקני נבחרות.

שחקני בית

אם יש נתון שבו אנחנו יכולים להיות גאים בליגת העל שלנו, הוא שיתוף של שחקני בית: ישראל מדורגת בתחום הזה במקום השישי באירופה (מי אמר השישית באירופה?). לפני הכול חשוב לומר שהקריטריון שעל פיו הוגדרו שחקני בית הוא שחקנים ששיחקו לפחות שלוש שנים באותה קבוצה בגילאים 15-21. כלומר שחקן שהגיע לקבוצה מסוימת בגיל 18 ושיחק בה בשלוש השנים האחרונות, נספר במחקר כשחקן בית. על פי CIES, אחוז השחקנים בליגת העל שמשחקים בקבוצת האם שלהם עומד על 26.6. טורקיה במקום האחרון באירופה ובתחתית העמוקה ניתן למצוא גם את הליגות הבכירות באיטליה, גרמניה ואנגליה. בהפועל חיפה 54 אחוז מהסגל מורכב משחקני בית ובבני סכנין 45.8 אחוזים. הפועל עכו אחרונה עם 8.7 אחוזים.

אושרי רואש שחקן הפועל חיפה (שמאל) עם חיים מגרלשווילי. ברני ארדוב
הכי הרבה שחקני בית. הפועל חיפה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully