וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "מי שחושב שהחגיגות שלי היו מוגזמות הוא טיפש"

8.11.2015 / 7:38

קפטן מכבי תל אביב סגר חשבון על חגיגות שערו מול פורטו ("מי שלא חוגג שער, לא מגיע לו לכבוש") תקף את המנהלת ("לא מתחשבים בנו") והודה: "רק התעלות אדירה תביא לנו נקודה באלופות"

one

בווידאו: תקציר הניצחון של מכבי תל אביב מול נתניה

לפני היכולת החלשה ובטרם הטענות של מכבי תל אביב על חוסר ההתחשבות של המנהלת בשיבוץ משחקיה, היה חשוב אמש (שבת) בסיום המשחק מול מכבי נתניה לסגור איזו פינה עם ערן זהבי. הרי בימים שאחרי המשחק מול פורטו, ספגו מכבי תל אביב והוא עצמו לא מעט ביקורת על חגיגת השער המצמק שכבש הקפטן בפנדל. זהבי שלא שומר דברים בבטן, ירה כרגיל: "מי שלא חוגג שער, לא מגיע לו לכבוש", אמר. "אם מישהו חושב שהחגיגות שלי אחרי השער היו מוגזמות הוא כנראה טיפש או שהוא לא ראה את המשחק. אני חושב שחגגתי קצת עם הקהל ומיד רצתי לקחת את הכדור לחצי כדי לחדש את המשחק. אנשים כאן אוהבים לבקר הרבה דברים ולחפש רק את השלילי. במקום להסתכל על זה שרצתי לאמצע כדי לחדש את המשחק ולכבוש עוד גול, התעסקו בזה שחגגתי את השער. אבל זה כבר לא מעניין אותי. זה היה ונגמר".

על הגדרת המשחק על ידי סלבישה יוקאנוביץ' כ"משחק חרא", אמר זהבי: "קודם כל צריך לתרגם אותו יותר טוב. מעבר לזה, המשחק היה פחות טוב כי אף אחד לא מתחשב בנו. זה אולי נשמע כתירוצים, אבל לא מתחשבים בנו. שיחקנו ביום רביעי בלילה ושיבצו אותנו לשבת בערב במקום לתת לנו לשחק ביום ראשון או שני. מכבי תל אביב מייצגת את מדינת ישראל בליגת האלופות, אז למה המנהלת לא מתחשבת בנו? מה זה צריך לעניין אותנו השידורים בערוץ הראשון? למה אנחנו צריכים להתחשב כל הזמן בשידורים של לא משנה מי? אני יודע שאני שיחקתי ארבעה משחקים בתשעה ימים. למה? איזה שחקן כדורגל צריך לשחק כך? מועדון שמשחק בליגת האלופות צריך לקבל תמיכה מהמדינה שלו, מהמנהלת שלו ומכל הגורמים האחרים. עובדה שיש שחקנים שנפצעים כי הם לא מסוגלים לעמוד בעומס הזה. יש פגרה בשבוע הבא ואפשר היה להתחשב. מה שאני אגיד לא ישנה באמת לקברניטים כי כבר התלוננו על זה בעבר ולא עשו דבר כדי לשנות את זה".

ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אנשים כאן אוהבים לבקר הרבה דברים ולחפש רק את השלילי. במקום להסתכל על זה שרצתי לאמצע כדי לחדש את המשחק ולכבוש עוד גול, התעסקו בזה שחגגתי את השער. אבל זה כבר לא מעניין אותי". זהבי חוגג מול פורטו/ברני ארדוב

עוד 24 שעות והייתם נראים יותר טוב?

"24 שעות זה מאוד משמעותי. אני לא מחפש תירוצים. אני רוצה שיתחשבו בנו או בקבוצות אחרות להבא. תאמין לי שאם בעונה הבאה תייצג את ישראל קבוצה אחרת בליגת האלופות אני אהיה הראשון שאבוא ואגיד שמכבי תל אביב צריכה לקחת על עצמה את המשחק בשבת והם שמשחקים בליגת האלופות, צריכים לנוח עוד יום. כך צריך להיות בכל מקום נורמלי בעולם".

למה הפער בין מכבי תל אביב לקבוצות ליגת האלופות גדל בהשוואה לפער שהיה ב-2004 כשמכבי שיחקה בפעם הראשונה במפעל הזה? מול באיירן, יובנטוס ואייאקס מכבי לא נראתה כל כך רחוקה ביכולת כפי שהיא היום.

"צריך לומר את האמת, אנחנו לא ברמה הזו של ליגת האלופות. אם חשבתם שנעשה 10 נקודות בבית הזה, אז טעיתם".

גם נקודה אתם לא עושים.

"אולי עוד נעשה. אבל אם נפסיד במשחקים שנותרו מול צ'לסי ודינמו קייב אז אף אחד לא ירים גבה בעולם. אתם אלה שכל הזמן מתלוננים שהכדורגל הישראלי לא טוב ואז באים ומצפים שננצח בליגת האלופות. אנחנו לא באים להפסיד. ברור שאנחנו רוצים לנצח בכל משחק אבל הדברים תלויים יותר ביריבות שהן טובות ממכבי תל אביב. רק התעלות אדירה שלנו יכולה להביא נקודה ולא עשינו את זה עד היום. אני עדיין חושב שגילינו שיפור ממשחק למשחק והתחלנו להעז במשחקים. לא נראינו מסכנים. התוצאות לא לטובתנו אבל בסך הכל יש קו התקדמות. אם נעלה בכל עונה לליגת האלופות או לליגה האירופית אז נעמיד תקציבים יותר גבוהים ונוכל להביא שחקנים שירצו לבוא לכאן מכל העולם. כך נוכל להתקדם. אני מרגיש שאנחנו בונים כאן משהו".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אתם אלה שכל הזמן מתלוננים שהכדורגל הישראלי לא טוב ואז באים ומצפים שננצח בליגת האלופות". זהבי/קובי אליהו

סלאבישה יוקאנוביץ' הזכיר אמש שאכן צ'לסי שיחקה כמו מכבי תל אביב אחרי ששיחקה ביום רביעי אבל היא דווקא הפסידה לסטוק. "בפורטו ובדינמו קייב זכו להתחשבות", אמר הסרבי. "במצב הנוכחי עם כל הנעדרים שלנו, אין לי סגל מספיק גדול כדי לעמוד בהפרשים כל כך קצרים בין משחק למשחק".

אם הייתם משחקים מחר הייתם נראים יותר טוב?

"יכול להיות שאם היינו משחקים מחר, היינו מפסידים לנתניה. אבל זה לא קשור. מה שנעשה כאן הוא בלי הגיון בכלל. אם הכדורגל הישראלי רוצה להשתפר, הוא צריך לקחת בחשבון את כל הנתונים. ההתנהגות הזו היא לא מקצוענית. למה אנחנו שיחקנו היום ולא באר שבע? אם ייתנו לי תשובה הגיונית, אולי אבין. כרגע שיחקנו 11 משחקים יותר מכל קבוצה אחרת בישראל ויש לנו המון שחקנים בנבחרת ישראל ששיחקו עוד ארבעה משחקים במדים הלאומיים".

למה לא נתת לעוד שחקנים רעננים לפתוח בהרכב? הרי יכולת לשתף את דור מיכה או שלומי אזולאי כבר בהתחלה.

"באותה מידה אתם יכולים לשאול למה לא הכנסתי את הבן שלי בהרכב. אני צריך למצוא איזון. אני בוחר בסופו של דבר את מה שהכי טוב עבורנו".

אז אתה לא מרוצה מהסגל שלך?

"זו הבעיה שלנו וזו האחריות שלנו. זה הסגל שלי ואלה השחקנים שלי ואני אלחם איתם כדי לזכות באליפות".

מכבי תשחק יותר טוב אחרי שתסיים את ליגת האלופות?

"אני בטוח בכך. אנחנו עדיין בראש הטבלה אבל כשנתחיל לשחק כמו קבוצות אחרות, נציג גם יכולת יותר טובה".

אתה לא חושש שהשחקנים ייעלבו אחרי שאמרת שהמשחק שלהם היה חרא?

"אני אדם אמיתי. אם הייתי חושב ששיחקנו טוב, הייתי אומר כך. לא מצאתי שום דבר חיובי במשחק שלנו למעט הנקודות ואני צריך להיות אמיתי לומר זאת".

במנהלת הליגה דחו אמש את טענות מכבי תל אביב. גורם במנהלת אמר: "מכבי תל אביב לא דיברה איתנו בכלל על השיבוץ. כשהם ביקשו שנפעל כמו במקרה הדרבי האחרון, הפכנו עולמות כדי שזה יהיה ביום שבת ושיהיה להם עוד יום מנוחה. לא יכולנו לקיים את המשחק ביום שני כי בבוקר יום שני צריך לשחרר שחקנים לנבחרות הצעירות ולמכבי יש את דור פרץ וראייקוביץ' ולנתניה את ירין חסאן ובלי קשר, צ'לסי גם שיחקה בשבת אחרי ששיחקה ביום רביעי".

עוד באותו נושא

יוקאנוביץ': "שיחקנו משחק מחורבן היום. למה אנחנו משחקים כבר בשבת?"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ'. קובי אליהו
". ההתנהגות הזו היא לא מקצוענית. למה אנחנו שיחקנו היום ולא באר שבע? אם ייתנו לי תשובה הגיונית, אולי אבין. כרגע שיחקנו 11 משחקים יותר מכל קבוצה אחרת בישראל". יוקאנוביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully