וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ מקסס סוגר מעגל במילאן

2.11.2015 / 9:50

הבלם הצרפתי כבר היה בדרך הבטוחה לפיורנטינה, אבל ברלוסקוני התעקש להשאירו, וזה השיב לו עם שער בנגיעתו הראשונה בכדור העונה. מה זה אומר על עתידו ועל הפרויקט של מיכאילוביץ'?

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: כך כבש ג'יימס ורדי את הפרמיירליג

האפליקציה שתסדר לכם את החיים

ב-24 בינואר השנה איבד פיליפ מקסס את שאריות ההערכה בקרב רוב אוהדי מילאן. הבלם הצרפתי, שנהנה מהשכר הגבוה ביותר בקבוצה (4 מיליון יורו לשנה), לא רק הפגין יכולת מחפירה בעוד מילאן מובסת שוק על ירך 3:1 באולימפיקו בידי לאציו, אלא גם השתגע לגמרי בזמן פציעות, תקף בפרעות את קפטן הנשרים סטפאנו מאורי, ניסה לחנוק אותו וספג כרטיס אדום. לדעת פרשנים לא מעטים, היה זה אמור להיות אקורד הסיום שלו בקבוצה, בעיקר לאור העובדה כי חוזהו הסתיים בקיץ.

והנה לכם צחוק הגורל. אתמול (ראשון), בתחילת המחצית השניה במשחק באולימפיקו נגד לאציו, נפצע אלכס הברזילאי, והמאמן סינישה מיכאילוביץ' שלח את מקסס להופעת הבכורה שלו העונה. שניות ספורות מאוחר יותר, בנגיעתו הראשונה בכדור, נגח הצרפתי פנימה כדור חופשי של ג'אקומו בונאבנטורה, קבע 0:2, ובהמשך גילה מנהיגות ראויה לשבח במרכז ההגנה, בניצחון החשוב והיוקרתי ביותר של האדומים-שחורים העונה. גם הפעם זה נגמר 1:3, אבל לזכותו. המעגל נסגר.

אם אתם לא עוקבים בקביעות אחרי המתרחש במילאן, עצם העובדה כי מקסס היה על הדשא היתה אמורה להפתיע אתכם. מה לעזאזל הוא עדיין עושה שם? מאידך, אם אתם אוהדים שרופים שמנסים להיות בעניינים, הרי שגם אז סביר להניח שאיבדתם מזמן את הצפון בסאגה המשונה הזו. אז להלן תקציר האירועים לשירותכם.

שחקן מילאן פיליפ מקסס מול שחקן לאציו סטפנו מאורי. GettyImages
מי זוכר את התקרית עם מאורי?/GettyImages

הולך, נשאר, הולך, נשאר

בסיום העונה שעברה היה ברור לכל שמקסס נמצא בדרך החוצה מהמועדון. מיכאילוביץ', שהחליף על הספסל את פיליפו אינזאגי, התכוון לבנות את העורף סביב אלסיו רומאניולי הצעיר, אותו הוא הכיר מצוין מעבודתם המשותפת בסמפדוריה בעונה שעברה. לקח למילאן זמן לסגור את העסקה, ובינתיים – לתדהמת כולם – יצאה בתחילת יולי ההודעה הרשמית על הארכת חוזהו של הצרפתי בעונה אחת, תוך הפחתה משמעותית מאוד בשכרו ל-1.6 מיליון יורו. "זה לא נכון שלא רציתי את מקסס בקבוצה. הוא שחקן עם אישיות חשובה, אבל הוא יצטרך לשנות את הגישה שלו", הסביר מיכאילוביץ' את התפנית. הוא התיישר עם סילביו ברלוסקוני, בעל חיבה עמוקה ולא תמיד הגיונית למקסס.

זו לא היה שינוי הכיוון האחרון בסוגיה. במהלך מסע משחקי הראווה באסיה, הפנים הצרפתי שהוא באמת לא נמצא בתוכניות של הסרבי. הוא ביקש מהמועדון לשקול מחדש את עתידו, ובשלב זה נכנסה לתמונה פיורנטינה. מאחורי המהלך עמד דניאלה פראדה, המנהל הספורטיבי של הסגולים. הוא עבד במשך שנים ארוכות ברומא, והחתים את מקסס מאוקזר ב-2004 כאשר הבלם הצעיר היה אחד השמות החמים באירופה וחוזר על ידי מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וברצלונה. כעת הוא זיהה הזדמנות לחדש את שיתוף הפעולה, כי פאולו סוזה, המאמן החדש בפירנצה, לא היה מרוצה מהבלמים בסגל. כפי שהסביר אוליבייה ז'ונו, נציגו של השחקן, "פיליפ אמר כן לפיורנטינה, כי המאמן שלה היה מעוניין בו. היא הציעה לו שכר נמוך יותר, אך במסגרת חוזה לטווח ארוך יותר, וזה התאים לו". הכל היה מוכן לחתימה הסופית בשלהי אוגוסט, אבל אז נכנס שוב ברלוסקוני לתמונה והטיל וטו על המהלך.

סילביו ברלוסקוני – רומא, 27 באפריל 2014. רויטרס
מחבב מאוד את הבלם הצרפתי. ברלוסקוני/רויטרס

פאולו סוזה עדיין מחכה

אז הצרפתי נשאר בסן סירו בניגוד לרצונו, וצפה במשחקי מהצד. הוא אפילו לא היה בסגל למשחקים הראשונים, והושב לראשונה על הספסל רק בדרבי מול אינטר באמצע ספטמבר, מבלי ליטול חלק בהתמודדות. לכן טבעי היה שהדיווחים על מעבר לפיורנטינה בינואר התחדשו ביתר שאת. היו עיתונים שדיווחו על חתימה כמעט מובטחת, והאבסורד הגיע לשיאו לפני חודש, כאשר בפרופיל המזויף של מקסס באינסטגרם נכתב: "תודה לכם על הכל. האתגר הבא שלי יהיה בפיורנטינה. תמיד אשאר אדום-שחור בלב. בפועל, הבלם לא פעיל ברשתות החברתיות, אבל לא כולם מודעים לכך, ועשרות אלפי עוקבים של החשבון הפיקטיבי הפיצו את הבשורה לכל עבר.

האם מדובר בעשן בלי אש? סביר להניח שפאולו סוזה מחכה למקסס בחלון ההעברות הקרוב, גם אם לא לגמרי ברור בשביל מה. בינתיים, אחרי שהחלים מפציעה קלה, שב מקסס לסגל של מיכאילוביץ', והמאמן ניסה אותו לראשונה במשחק ידידות מול מונצה לפני פחות מחודש. הצרפתי שיחק 45 דקות ולא שיכנע, אבל היה זה בכל זאת צעד בכיוון החיובי מבחינתו. מאז הוא נכלל בקביעות בסגל למשחקי הליגה, ואתמול נשלח למשימה כאשר אלכס הורד על אלונקה.

פאולו סוזה מאמן פיורנטינה. AP
ממשיך לחכות. פאולו סוזה/AP

הפרויקט מתחיל לקבל צורה

היתה זו החלטה לא צפויה של מיכאילוביץ', כי על הספסל המתינו שחקנים שנהנו מאשראי גדול הרבה יותר מצידו. רומאניולי הוא הבאנקר של הסרבי בהרכב, אבל הפרטנרים שלו השתנו באופן קבוע. זה התחיל עם הברזילאי הצעיר רודריגו אלי, שקיבל כרטיס אדום כבר במחזור הראשון, והמשיך עם כריסטיאן ספאטה הקולומביאני. ואולם, שניהם איכזבו בגדול בתבוסה 4:0 לנאפולי כאשר רומאניולי היה מושעה, ולאחר מכן ציוות הבוס את היהלום הצעיר שלו עם אלכס. אם שופטים לפי השיקול שלו אתמול, קרנם של ספאטה ואלי עדיין בשפל, ולכן קיבל מקסס את הצ'אנס. הוא לקח אותו בשתי הידיים.

השינויים התכופים האלה אופייניים מאוד למילאן של העונה גם בחוליות האחרות. מיכאילוביץ' הדהים כאשר זרק לפני שבוע למים העמוקים את ג'אנלואיג'י דונארומה בן ה-16, ובינתיים ניצח כבר שלושה משחקים עם הנער בין הקורות, גם אם שני השערים שספג היו באשמתו הישירה. אחרי התבוסה מול נאפולי, אשר גרמה לדיווחים על ערעור מעמדו, זנח מיכאילוביץ' את 2-4-4 הקבוע, הוריד את לואיז אדריאנו לספסל ועבר למערך גמיש יותר, 1-2-3-4, עם אלסיו צ'רצ'י ובונאבנטורה באגפים, ובינתיים זה עובד לא רע בכלל.

קרלוס באקה מוכיח את עצמו מהרגע הראשון, הבקיע כבר שישה שערים, וצפוי להיות אחד הכובשים המצטייניים בליגה. יוראי קוצקה הסלובקי הוא פועל שחור יעיל מאוד במרכז המגרש. בונאבנטורה, שבישל אתמול שני שערים, הגיע לחמישה אסיסטים, בעוד בעונה שעברה כולה היו לו ארבעה בלבד. מבחינות רבות, ניתן לראות שיפור הדרגתי. אתמול היה המשחק הטוב ביותר שלה העונה, והמלאכה רק החלה. מילאן צריכה להעניק למיכאילוביץ' שקט תעשייתי, להתאזר בסבלנות ולראות לאן הוא מסוגל לקחת אותה. כמו בכל פרויקט חדש, הקבוצה עדיין נמצאת בשלבי ניסוי וטעיה, וגם התחלופה במרכז ההגנה מהווה חלק מהתהליך.

מאמן מילאן סינישה מיכאילוביץ'. GettyImages
המלאכה רק החלה. מיכאילוביץ'/GettyImages

שווה לנסות את מקסס כחלוץ

האם מקסס יהיה חלק מהתהליך הזה? על השאלה על השאלה הזו גם מיכאילוביץ' לא מסוגל לענות כעת. הוא הרוויח ביושר הזדמנות נוספת, אך כלל לא ברור אם ינצל גם אותה. שחקנים לא משתנים בגיל 33, והדבר הכי יציב אצל הבלם הוותיק הוא חוסר היציבות. הוא יכול להיות מצוין בשבוע הבא, אבל מסוגל לגרום לשני פנדלים ואז לחנוק מישהו. אם פיורנטינה כה להוטה להחתימו, אולי כדאי גם לברלוסקוני לשחרר את בן טיפוחיו האהוב, אבל רק ברלוסקוני עצמו יודע מה הוא מתכנן לעשות.

וכל עוד הצרפתי נמצא בסן סירו, אפשר לתת למיכאילוביץ' גם עצה קטנה. לאורך השנים, מקסס הוסיף לא פעם גיוון כאשר הצטרף להתקפות. שחקן לא צפוי שאוהב לאלתר מהווה סכנה במרכז ההגנה שלו, אך מהווה נכס של ממש ליד רחבת היריבה. לא לחינם הנגיעה הראשונה שלו העונה היתה כיבוש שער. לא במקרה הוא כבש במספרת את השער היפה ביותר של מילאן בעשור האחרון לפני שלוש שנים בליגת האלופות מול אנדרלכט. אז אם הסרבי לא שלם איתו כבלם, הוא יכול לנסות אותו כחלוץ מחליף בדקות הסיום, אם מילאן תהיה בפיגור. למשל, נגד יובנטוס במשחק החוץ הבא.

שחקן מילאן פיליפ מקסס מבקיע. GettyImages
שער ראשון העונה, גם אחרון? מקסס מבקיע מול לאציו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully