וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסנדרו נסטה החדש? אלסיו רומאניולי והעתיד המבטיח במילאן

10.8.2015 / 11:00

מיכאילוביץ' התמוגג, טוטי העניק לו גור כלבים במתנה ואוהדי הרוסונרי לא יכולים לחכות לרגע שהבלם בן ה-20 יחליף כבר את מקסס ובונרה. מיכאל יוכין על אחד הכשרונות הגדולים באיטליה

עריכת וידאו וקריינות: מרום שפיצר

"אלסיו רומאניולי מזכיר לי את אלסנדרו נסטה, רק יותר טכני ממנו", אמר סינישה מיכאילוביץ' בספטמבר אחרי שהעניק לבלם בן ה-19 הופעת בכורה בהרכב סמפדוריה וקיבל ממנו שער ובישול בניצחון 1:2 על קייבו. מחמאה גדולה יותר מזו אי אפשר לדמיין. הרי מיכאילוביץ' שיחק לצידו של נסטה בלאציו האדירה של סוון גוראן אריקסון, כאשר הם זכו ביחד בגביע המחזיקות ב-1999 ובדאבל הבלתי נשכח ב-2000. מבחינת הסרבי, נסטה היה גדול הבלמים איתם זכה לשתף פעולה. והנה, אחרי היכרות קצרה עם הנער, הוא כבר זכה להקבלה לאחד משחקני ההגנה הגדולים שידע הכדורגל האיטלקי אי פעם.

זמן קצר לאחר מכן אמר מיכאילוביץ': "אם רומאניולי ימשיך לשמור על יציבות, העורף של נבחרת איטליה יתבסס עליו במשך יותר מעשור. רק חבל שהוא שייך לרומא, כי אני לא אוהב להשביח שחקנים עבור קבוצות אחרות". נאמן למילתו, מיכאילוביץ' באמת עשה הכול כדי להמשיך לעבוד עם היהלום הנדיר שנפל לידיו. כאשר חתם כמאמנה החדש של מילאן בתחילת הקיץ, הוא הציב את רומאניולי בראש רשימת הקניות שנמסרה לסילביו ברלוסקוני ואדריאנו גליאני. מבחינת הרוסונרי, הוא היה היעד החשוב ביותר בשוק ההעברות. ואלטר סבאטיני, המנהל הספורטיבי של הג'אלורוסי, סוחר ממולח שיודע למכור ביוקר, הבין זאת היטב. הסאגה נמשכה במשך חודשיים, עד שקיבל את מבוקשו. אתמול נפל דבר בארץ המגף - אחרי פגישה מכרעת הצהיר גליאני כי רומאניולי הוא שחקן מילאן בוודאות של "99.8 אחוזים". העסקה צפויה להיסגר סופית, ואוהדי מילאן יקבלו את הרכש לו ציפו יותר מכל. סוף כל סוף, באיחור של שלוש שנים, יש יורש אמיתי לנסטה.

סינישה מיכאילוביץ' מאמן נבחרת סרביה. AP
התמוגג. סינישה מיכאילוביץ'/AP

נמאס ממקסס ומבונרה

המחיר נראה גבוה מאוד תמורת שחקן בן 20 עם ניסיון של עונה מלאה אחת בליגה הבכירה – 25 מיליון יורו שיעלו ל-30 מיליון בהתאם להופעותיו והישגיו של רומאניולי בסן סירו. השחקן עצמו יחתום על חוזה לחמש שנים ויזכה לשכר שנתי של 1.5 מיליון יורו. ואולם, מילאן מאמינה שזו ההשקעה המשתלמת ביותר שעשתה בשנים האחרונות.

האוהדים מאסו בפיליפ מקסס הצרפתי, שהרוויח הון ועשה אינספור חורים בעורף, גם אם פיצה על כך מדי פעם בשערים אדירים. אדיל ראמי הצרפתי מעולם לא שכנע, אלכס הברזילאי היה כבד ולא סיפק את הסחורה, כריסטיאן ספאטה הקולומביאני מוכשר מאוד, אבל יציב כמו נדנדה. שמו של המחליף התמידי, דניאלה בונרה, גורם לכל חובב רוסונרי לסיוטי לילה. מועדון שזוכר את עידן פרנקו בארזי ובילי קוסטאקורטה יודע טוב מכולם כי מרכז הגנה משובח הוא הבסיס החשוב ביותר עליו נבנית הקבוצה כולה. הבסיס הזה היה חסר בשנים האחרונות. כעת, עם בלם עבר אגדי כמאמן, היא מקבלת גם בלם עם פוטנציאל פנומנלי. חשוב לא פחות – רומאניולי הוא איטלקי, וברלוסקוני הצהיר שהוא מעוניין בשלד מקומי צעיר. הבטחות אלה לא מומשו בעבר, אבל כעת, עם ג'אקומו בונאבנטורה שהגיע לפני שנה ואנדראה ברטולאצ'י שנרכש הקיץ, יש להן כיסוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מילאן פיליפ מקסס. AP
לא נמאס? פיליפ מקסס/AP

קונטי גילה את היהלום

רומאניולי עצמו נאלץ לבחור בין קבוצת נעוריו למאמן שסומך עליו בעיניים עצומות, והעדיף את האחרון. זו לא הייתה דילמה פשוטה עבורו, כי הוא נולד באיזור נטונו, עיירת חוף מדרום לעיר הבירה, בה גדל גיבור הג'אלורוסי ברונו קונטי, ואהד את רומא מגיל אפס. למעשה, קונטי היה זה שהבחין בילד הקטן ששיחק בנטונו והמליץ עליו בחום לאקדמיה של המועדון. "הוא צנום מדי, אבל חכם מאוד – רואה את המהלכים הרבה לפני כולם", אמר כוכב העבר כאשר צפה באלסיו משמש מנהיג במשחק חמישה על חמישה על מגרש קטן.

בתחילת דרכו, תופקד רומאניולי במרכז הקישור, וכך ליטש את השליטה המצוינת בכדור שכה עוזרת לו כיום. הוא הוסט להגנה בגלל אילוצים בסגל, אך במהרה התברר שהתפקיד תפור עליו. היה לו מזל לעבוד עם מאמן נוער ברמתו של אנדראה סטרמאצ'וני שעזר לו לשפר את ביצועיו. כאשר עבר סטרמאצ'וני לתפקיד מאמן הקבוצה הצעירה של אינטר ב-2011, הוא השתוקק לקח את החניך המצטיין איתו, אך רומא נעמדה על הרגליים האחוריות וסירבה בתוקף. היא ידעה מה היא עושה – בחלוף שנה בלבד כבר קודם רומאניולי לסגל הראשון על ידי זדנק זמאן.

שחקן נבחרת איטליה, אלסיו רומאניולי. GettyImages
יהלום. אלסיו רומאניולי/GettyImages

כלב במתנה מטוטי

רומא הייתה מתפתחת בכיוון שונה בתכלית לו הייתה לראשיה סבלנות לתת לזמאן לבנות את קבוצתו. הצ'כי, שנתן בכל קבוצותיו הזדמנות לצעירים שהתפתחו לכוכבי על, ביניהם פרנצ'סקו טוטי ברומא ונסטה עצמו בלאציו, העריך מאוד את רומאניולי והתכוון להרכיב מרכז הגנה צעיר מאוד בעונת 2013/14, עם האיטלקי לצידו של מרקיניוס הברזילאי. התוכנית לא יצאה לפועל כי זמאן פוטר בפברואר 2013. מרקיניוס נמכר לפריז סן ז'רמן באותו קיץ תמורת 2013, בעוד רומאניולי לא בדיוק ראה דשא אצל רודי גרסיה. רק לקראת סוף העונה הוא נזרק למים העמוקים כמגן שמאלי בעקבות הפציעה של פדריקו בלזארטי, ועשה עבודה לא רעה, אך היה ברור לו כי יש צורך לעבור בהשאלה לקבוצה אחרת על מנת לשחק באופן קבוע ולצבור נסיון.

סמפדוריה באה בדיוק בזמן. רצה הגורל, ומיכאילוביץ' התאהב ברומאניולי, וזה היה הרגע בו מחשבותיו של הבלם כבר לא היו אך ורק על עתיד ברומא. פרנצ'סקו טוטי, שהעניק פעם לאלסיו במתנה גור לברדור אשר גר כיום אצל הוריו ליד רומא, התעניין בשלומו במפגשים בין הקבוצות, וכך עשה גם דניאלה דה רוסי. כילד, חלם רומאניולי לשתף איתם פעולה על המגרש, וזכה להגשים את השאיפה. ואולם, לנוכח הנסיבות, הוא ויתר על אהבת חייו ובחר במאמן. "ההשוואה לנסטה גורמת לי לחוש גאווה, וגם מחייבת מאוד. אני מקווה להגיע יום אחד לרמתו", אמר הבלם, שחילק שבחים למיכאילוביץ': "הוא נפלא לשחקנים צעירים. אין לו בעיה לתת לבחור בן 19 לשחק בהרכב, ולהתמיד בכך. הוא מעניק לנו בטחון עצמי ומנטליות של ווינרים".

שחקן רומא, פרנצ'סקו טוטי. GettyImages
העניק לבלם הצעיר גור כלבים. פרנצ'סקו טוטי/GettyImages

ואולי הוא פלופ כמו בוריני?

סמפדוריה באמת הייתה ווינרית בעונה שעברה. היא התעלתה על כל הציפיות, טיפסה למקום השביעי שהעניק כרטיס לליגה האירופית בעקבות פסילתה של גנואה, וגם הציגה את ההגנה החמישית בטיבה באיטליה, עם 42 שערי חובה בלבד ב-38 משחקים. רומאניולי זכה לשבחים מיוחדים כאשר הגביל מאוד את קרלוס טבס ב-1:1 בחוץ מול יובנטוס בדצמבר. גם ב-1:1 בסן סירו מול מילאן הוא בלט בהופעה בטוחה ושקטה. היו לו גם משחקים חלשים, כמו התבוסה 5:1 בטורינו בה פירק אותו פאביו קוואליארלה לגורמים, אך הם היו מעטים יחסית. הוא עדיין לא נסטה החדש, אבל נראה בדרך הנכונה.

את חשיבותם של המאמן והבלם שעזבו עבור סמפדוריה אפשר היה לראות כאשר הקבוצה ספגה רביעייה ביתית מול ווייבודינה הסרבית במוקדמות הליגה האירופית והודחה בבושת פנים. כעת מיכאילוביץ' ורומאניולי יצטרכו להצדיק את הציפיות בביתם החדש, והן יהיו גבוהות הרבה יותר בהשוואה לעונה שעברה. משחקן צעיר בהשאלה יהפוך אלסיו לאחד השחקנים היקרים בליגה, והחוסן המנטלי שלו ייבחן בהתאם.

כאשר נזכרים בעסקאות מבריקות אחרות של סבאטיני, כמו פאביו בוריני שהלך לליברפול תמורת 13 מיליון יורו, או אריק לאמלה שעלה לטוטנהאם כ-30 מיליון ליש"ט, מקווים בעיר הנצח שגם הפעם הקונה הוא שטעה. ואולם, במילאן בטוחים שהפעם, אחרי שנות סבל, נמצא הפתרון האמיתי. החגיגה באדום-שחור צפויה להתחיל אחרי ההודעה הרשמית על העסקה. מעניין מי יהיה הראשון לכנות את הבלם הצעיר מילאניולי.

פאביו בוריני שחקן ליברפול חוגג. Clive Mason, GettyImages
פלופ כמוהו? פאביו בוריני/GettyImages, Clive Mason

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully