וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה התעללה בפנאתינייקוס, צדביטה הדהימה את אפס

הקטלאנים לא התרגשו מהיוונים ופירקו אותם 52:77. ג'ייקוב פולן (18 נקודות) הוליך את הקרואטים החלשים ל-75:81 מפתיע מאוד בטורקיה, צסק"א שמרה על המאזן המושלם עם 77:83 על באמברג

ג'סטין דולמן שחקן ברצלונה מול ג'יימס גיסט פנאתינייקוס. GettyImages
חזר מפציעה והוביל את בארסה לניצחון מרשים. ג'סטין דולמן/GettyImages

פרט למשחקה של מכבי תל אביב מול ססארי האיטלקית, נערכים הערב חמישה משחקים נוספים בשלב הבתים ביורוליג, כשבמרכזם עמד הקרב המרתק בברצלונה, שם הביסו הקטלאנים את פנאתינייקוס 52:77 בקרב ענקיות של המפעל. עוד לפני כן, צסק"א מוסקבה שמרה על המאזן המושלם שלה עם 77:83 קשה על באמברג כשז'לגיריס הפתיעה עם 66:68 בחוץ על קרשיאקה. ההפתעה הגדולה ביותר התרחשה באיסטנבול שם צ'בדיטה זאגרב החלשה הדהימה את אנדולו אפס. עוד באותו הבית לבוראל קוצ'ה פירקה את לימוז' בצרפת 71:107.

גייסון גרנג'ר שחקן אנדולו אפס מול צ'בדיטה זאגרב. GettyImages
הפסד מדהים. גרנג'ר הערב/GettyImages

אנדולו אפס - צדביטה 81:75

על פניו המשחק הזה היה אמור להיות חד צדדי לחלוטין. הטורקים פתחו עם שני ניצחונות מרשימים בהפרש דו ספרתי על לימוז' ועל מילאנו, בעוד הקרואטים ספגו הפסד צפוי לאולימפיאקוס ונכנעו גם ללימוז' בבית, אבל הערב הקרואטים הדהימו את הטורקים עם ניצחון שאף אחד לא ציפה לו. ג'ייקוב פולן, אקס הפועל ירושלים וברצלונה, היה מכוכבי הניצחון הזה ושלשה שלו שלוש וחצי דקות לסיום המשחק העלתה את הקרואטים ליתרון שיא של 69:74. דאנסטון עם סל ושאריץ' עם נקודה מהעונשין צימקו את הפיגור לשתי נקודות, אבל לוקה באביץ' הגיב עם סל ונקודה מהעונשין וג'ייקוב פולן סגר את המשחק עם עוד שתיים מהקו.

פולן סיים את המשחק הזה עם 18 נקודות, כשמירו בילאן הוביל את המנצחים עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים. ג'ון דיבלר קלע חמש שלשות ו-15 נקודות לטורקים, אבל תומא הרטל הרכז הצרפתי היה חלש מאוד כמו גם אלכס טיוס אקס מכבי תל אביב שסיים את המשחק עם חמש נקודות.

לימוז' - לבוראל קוצ'ה 107:71

הצרפתים החביבים הגיעו למשחק אחרי שרשמו ניצחון ראשון העונה מול צדביטה, אבל חטפו חזק בראש מהבאסקים שבדרך כלל מתקשים במשחקי החוץ שלהם, אבל פשוט התעללו בצרפתים באולמם הביתי. לבוראל סגרה עניין כבר ברבע הראשון בו ניצחה 12:26 ורק הגדילה את הפער בהמשך. דאריוש אדאמס היה אדריכל הניצחון הזה עם 18 נקודות ותשעה אסיסטים. פביאן קוזר הצרפתי הרגיש בבית ולהט עם ארבע שלשות ו-16 נקודות למנצחים.

ג'ו רגלנד שחקן קרשיאקה מול רנאלדס סייבוטיס ז'לגיריס קובנה. Ozgu Ozdemir, GettyImages
הפסד ביתי. רגלנד מול סייבוטיס/GettyImages, Ozgu Ozdemir

ברצלונה - פנאתינייקוס (22:00, 5+ לייב)

שתי האימפריות נפגשו בפעם ה-35 בהיסטוריה, ובניגוד למפגשים קודמים לוהטים, הפעם המשחק הזה היה במעמד צד אחד. ברצלונה, שבמשחק הביתי הקודם שלה ניצחה בקושי את גורה החלשה, הציגה הפעם הגנת ברזל ופתחה פער דו ספרתי כבר ברבע השני, ממנו היוונים לא איימו אפילו לחזור. ג'סטין דולמן, הפורוורד שלא שיחק בשני המשחקים הקודמים בשל פציעה, חזר והוליך את הקטלאנים עם 13 נקודות. פרפגולו, טומיץ' ואברינאס הוסיפו 11 כל אחד למנצחים שעלו למאזן חיובי של 1:2 והתאוששו מההפסד המפתיע במחזור הפתיחה מול קרשיאקה. היוונים סבלו מיום חלש מאוד של דימיטריס דיאמנטידיס, הכוכב היווני הוותיק שהיה זקוק ל-9 נקודות כדי לעקוף את שאראס ברשימת הקלעים המובילים במפעל, אך לא קלע אפילו נקודה ב-24:21 דקות שקיבל מג'ורג'ביץ'. ג'יימס גיסט היה נקודת האור היחידה אצל המפסידים עם 13 נקודות ב-5 מ-8 מהשדה.

קרשיאקה - ז'לגיריס 68:66

הטורקים סיפקו את הפתעת המחזור הראשון עם ניצחון ביתי על ברצלונה, אבל חזרו לפרופורציות ונחלו הפסד כואב במפגש הראשון אי פעם מול אלופת ליטא הנצחית. הליטאים הובילו לאורך שלושה רבעים והיה נדמה שהם משייטים לניצחון די קל, אבל ריצת 3:13 ברבע הרביעי העניקה לטורקים יתרון ראשון, 61:64 ארבע דקות לסיום המשחק.

אולם, דווקא במאני טיים הטורקים נשנקו תחת הלחץ ואפשרו לליטאים להגיב עם ריצת 0:6 שהעניקה להם יתרון 61:64, קצת יותר מדקה לסיום. הטורקים החטיאו שלוש שלשות רצופות, אבל קנאן סיפאי שבר את הבצורת עם ליי אפ קל 12 שניות לסיום וקבע 66:67. סייבוטיס נשלח לקו וקלע אחת משתיים וכשנותרו 11 שניות לסיום קרשיאקה יצאה להתקפה אחרונה והלכה על סיפאי שהחטיא מתחת לסל וגם שלשה נואשת של ג'סטין קרטר הלכה החוצה. פאולוס יאנקונאס הוליך את המנצחים עם 16 נקודות לליטאים כש-17 נקודות של קני גבריאל בצד השני לא עזרו לטורקים שנחלו הפסד שני ברציפות.

נאנדו דה קולו שחקן צסק"א מוסקבה (שמאל) מול גאבה אולאסה שחקן באמברג. Mikhail Serbin, GettyImages
בלתי ניתן לעצירה. דה קולו הערב/GettyImages, Mikhail Serbin

צסק"א מוסקבה - באמברג 77:83

אחרי שמונה הפסדים רצופים במפגשי העבר, הגרמנים החביבים היו קרובים להפתעת ענק וניצחון ראשון על צסק"א מוסקבה, אולם הרוסים שקלעו 100 נקודות ומעלה בשני הניצחונות הקלילים שלהם מול ססארי ומכבי תל אביב, התעשתו ושמרו על המאזן המושלם שלהם ביורוליג. בראדלי וואנמייקר עוד קבע 68:68 ארבע דקות לסיום, אבל הרוסים הגיבו עם מטח שלשות וברחו לניצחון. נאנדו דה קולו היה כוכב המשחק הזה עם 22 נקודות ו-7 אסיסטים, מילוש תיאודוסיץ' הוסיף 18 לרוסים. בראדלי וואנמייקר הוליך את המפסידים עם 19 נקודות שלא הספיקו הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully