וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#דירוג_וואלה של הישראלים בליגת העל: מקומות 1-5

11.10.2015 / 17:00

ג'ורדן פארמר חוזר לישראל, וכובש את פסגת הדירוג השלישי של שחקני ליגת העל בכדורסל. שני: מצטיין העונה שעברה. במקום השלישי: עוד מתאזרח שהגיע להחזיר את הצהובים לשלטון. במקום הרביעי: השחקן שחסר למכבי ת"א אשתקד. במקום החמישי: הכישרון הגדול של הכדורסל הישראלי

קובי אליהו

בוידאו: צפו בביצועיהם של הנבחרים

שריקת הפתיחה של עונת 2015/16 נשמעה אתמול (שבת), ואנחנו בוואלה ספורט גאים להציג את דירוג השחקנים הישראלים בליגת העל השלישי. כזכור, בשנתיים האחרונות דורגו השחקנים הישראלים בליגה, כשבעונה הראשונה דורגו 106 שחקנים, ובעונה השנייה 81 שחקנים. העונה הצטמצם מספר השחקנים ל-77 שחקנים בלבד. בשנתיים הראשונות זכו ליאור אליהו ואלכס טיוס בבכורה בהתאמה.

אז מי נכנס לדירוג? כל שחקן ישראלי ששיחק דקות משמעותיות בבוגרים בליגת העל או בליגה הלאומית, וחתום בליגת העל, או בוגר נבחרת העתודה של ישראל שחתום בליגת העל. כמו כן נכנסו לרשימה ארבעה שחקנים ישראלים ששיחקו בשנים האחרונות בליגת העל ועדיין לא חתמו בקבוצה חדשה. כמו כן דורג בן רייס, שאמנם כבר גמר את העונה בשל פציעה בברך, אבל בעת הדירוג לא נפצע.

את השחקנים דירגו מספר שיא העונה של 38 מאמני ליגת העל, עיתונאים ואנשי מקצוע נוספים, יותר מכפול מהשנים הקודמות. לרשימת המדרגים המלאה, וכיצד התבצע הדירוג, לחצו כאן. הדירוג הנוכחי כולל את השחקנים במקומות 1-5. אלה שחקני העלית של הכדורסל הישראלי שמגיעים לעונה הנוכחית בכושר הטוב ביותר וכשחקנים שהמדרגים שלנו קבעו שיהיו בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על הליגה.

seperator
שון דאוסון שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
רק בפלייאוף הוא הפך לכוכב. שון דאוסון/ברני ארדוב

מקום 5 - שון דאוסון (מכבי ראשון לציון) - גארד-פורוורד בן 21, גובה 1.98. דירוג בעונה שעברה: 13, ציון: 8.54.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 13.2 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים. בפלייאוף: 21.1 נקודות, 7.4 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים.

בכמה מילים: כבר בתחילת העונה שעברה היה ברור שדאוסון יהפוך לכוכב בליגת העל, אך רק בפלייאוף כשסחב את הכתומים לחצי הגמר עם מספרים מפלצתיים היה אפשר להבין לאן נושבת הרוח. ההחלטה שלו לא לעזוב את ראשון לציון, במטרה לנסות להתקבל בעונה הבאה ל-NBA היא אמיצה, וצפויה לשמור אותו בצמרת גם בעונה הבאה. קמפיין הנבחרת, בו קיבל הזדמנות ראשונה אך לא גדולה מדי, יביא אותו רעב מאוד לעונה.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
שוב יפתח בסערה? סילבן לנדסברג/מגד גוזני

מקום 4 - סילבן לנדסברג (מכבי תל אביב) - גארד-פורוורד בן 25, גובה 1.98. דירוג בעונה שעברה: 2, ציון: 8.58.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 14.9 נקודות, 5.1 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים.

בכמה מילים: את העונה שעברה פתח לנדסברג בסערה והפך משחקן רוטציה לשחקן משמעותי במכבי תל אביב, אלא שהחלק האחרון של העונה, בו נפצע רגע לפני הפלייאוף ייזכר כרגע המשמעותי שגרם להדחה של קבוצתו בחצי גמר הפלייאוף. הצהובים למדו את הלקח והתחזקו מאוד בסגל הישראלי כדי לא להיות תלויים במתאזרח שלהם ובבריאות שלו, והוא מצידו ינסה להמשיך במגמה מסוף העונה שעברה.

שחקן מכבי תל אביב טיילור רוצ'סטי. ברני ארדוב
מעמיק את הסגל. טיילור רוצ'סטי/ברני ארדוב

מקום 3 - טיילור רוצ'סטי (מכבי תל אביב) - גארד בן 30, גובה 1.85. דירוג בעונה שעברה: לא דורג, ציון: 8.91.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: ב-VTB: 14.7 נקודות, 5.3 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים. ביורוליג: 18.9 נקודות, 5.7 אסיסטים ו-1.6 ריבאונדים

בכמה מילים: כשמלך הסלים של היורוליג חתם בשורות מכבי תל אביב הקיץ לא מעט הרימו גבה ותהו כיצד ישתלב, בחודש שעבר כשקיבל אזרחות ישראלית אותם אנשים שתהו החלו לצעוק שהעניין לא כשר ופועלים להגבלת מספר המתאזרחים בליגה. מבחינה מקצועית רוצ'סטי ייתן למכבי תל אביב סגל עמוק מאוד, כזה שיהפוך אותם שוב למועמדים המובילים לזכייה באליפות, גם מול הסגל החזק של הפועל ירושלים.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. קובי אליהו
ה-MVP הבלתי מעורער אשתקד. ליאור אליהו/קובי אליהו

מקום 2 - ליאור אליהו (הפועל ירושלים) - פורוורד בן 30, גובה 2.05. דירוג בעונה שעברה: 4, ציון: 9.28.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 13.2 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. בפלייאוף: 12.9 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים

בכמה מילים: המהלך של האדומים מלפני שנה וחצי, כשהנחיתו את הפורוורד הטוב בישראל הוביל אותם לזכייה באליפות בעונה שעברה, כשאליהו זכה בתואר ה-MVP הבלתי מעורער של הליגה. הדומיננטיות הגדולה שלו הוכיחה את עצמה בליגה, כשהעונה ינסה להוביל את קבוצתו להצלחה גם באירופה. למרות זאת, הוא לא זוכה במקום הראשון בגלל כוכב ה-NBA שהגיע עם אזרחות ישראלית.

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אין ספק מי הטוב ביותר. ג'ורדן פארמר/ברני ארדוב

מקום 1 - ג'ורדן פארמר (מכבי תל אביב) - גארד בן 29, גובה 1.88. דירוג בעונה שעברה: לא דורג, ציון: 9.62.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: דרושפאקה: 14.9 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים

בכמה מילים: בקדנציה הקודמת של שחקן ה-NBA במדים הצהובים הוא נרשם כזר ולא קיבל את האזרחות הישראלית, אך הפעם במכבי תל אביב החליטו לנצל את שורשיו היהודים ופארמר ישחק כישראלי. כבר במשחקי גביע ווינר אפשר היה לראות מה קורה כשהשחקן שזכה באליפויות עם הלייקרס מתחמם, ונראה שלמרות שעד כה לא הוביל את קבוצותיו באירופה להישגים, במכבי תל אביב זה ייראה אחרת. הציון הגבוה מאוד שלו, לא הותיר ספק מי השחקן הישראלי הטוב בליגת העל לקראת העונה הבאה.

פארמר מסר בתגובה לוואלה ספורט: "זה כבוד גדול. זה מראה שאנשים מעריכים את מה שאני עושה. אני רק עובד קשה כדי לעזור לקבוצה, בסופו של דבר בגלל זה אני פה - לזכות בתארים. יש שחקנים טובים ברשימה הזו, זה כבוד לקבל את ההכרה הזו. אנשים מכבדים את המשחק שלי, את מה שאני עושה ומה שאני יודע לתת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully