וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פאולו סוזה השפיל את אינטר בסן סירו, פיורנטינה עלתה לפסגה"

לפני שנתיים הוא עוד עמד על הקווים בבלומפילד, היום הוא מוליך את הסרייה א'. פאולו סוזה סחט מחמאות אחרי ה-1:4 על אינטר: "יש קבוצות שהשקיעו סכומים אדירים, אבל אני לא אוותר"

מאמן פיורנטינה, פאולו סוזה. AP
מי זוכר שבקיץ חלק מהאוהדים התנגדו להחתמתו? סוזה/AP

פאולו סוזה כובש את הליגה האיטלקית. פיורנטינה הביסה אמש 1:4 את אינטר בחוץ ועלתה לפסגת הסרייה א' לראשונה מאז המחזור ה-20 בעונת 1998-99. במילים אחרות, הוויולה מוליכים את הליגה האיטלקית בפעם הראשונה אחרי יותר מ-16 שנים.

בקיץ עוד היו אוהדים של פיורנטינה שהתנגדו להחתמתו של סוזה - זכר לימיו כשחקן יובנטוס השנואה - אבל נראה שהיום אף אחד לא מצטער על המהלך הזה. עם סגל צנוע מאוד ביחס לקבוצות כמו יובנטוס, נאפולי, רומא והמילאנזיות, פיורנטינה מראה לכל היריבות שלה את הגב. לסוזה מניות נרחבות בהצלחה של פתיחת העונה.

"במדינות הלטיניות הכדורגל הוא כזה, מאפס ל-80 ברגע", אמר סוזה אחרי המשחק אתמול, "כבר אמרתי שיש קבוצות שהשקיעו סכומים אדירים, אבל גם אני לא מתכוון לוותר. יש לנו איכות להתמודד עם כל קבוצה ואנחנו יודעים את זה. כשהגעתי, אמרתי לחבר'ה שאני רוצה קבוצה שתמיד מוכנה להתמודד עם כל יריבה".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. צילום ועריכה: יוסי ציפקיס, ברני ארדוב
לפני שנתיים בדיוק עמד על הקווים נגד קרית שמונה. סוזה ב-28.9.13/ברני ארדוב, צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הנסיקה של סוזה היא לא דבר של מה בכך. לפני שלוש שנים הוא עוד אימן בליגה ההונגרית הענייה וחסרת האמצעים. ב-28.9.13 עמד על הקווים של מכבי תל אביב שניצחה את עירוני קרית שמונה 0:3 באצטדיון בלומפילד. כמה אנשים באירופה דיברו על המשחק הזה, וכמה אנשים מדברים על ה-1:4 של פיורנטינה על אינטר בסן סירו, בדיוק שנתיים לאחר מכן?

בפורטוגל למשל, הכותרות של סיקורי המשחק היו "פאולו סוזה השפיל את אינטר בסן סירו", "פיורנטינה ופאולו סוזה מוטטו את אינטר ועלו למקום הראשון" ו"פיורנטינה של פאולו סוזה הרסה את אינטר ועלתה לפסגה".

"מובן שהדרך בה אני רואה את הכדורגל, מושפעת מהדרך בה שיחקתי", הוסיף סוזה, "אני מאמין שאתה שולט במשחק כשאתה מחזיק בכדור, אבל בו באותו זמן אני לא שוכח את החשיבות של משחק ההגנה. זה דבר שלמדתי בשנים הרבות שלי באיטליה".

יוסיפ איליצ'יץ' שכבש את הראשון בפנדל והיה חתום גם על השער השני למרות שלא היה זה שהכניס את הכדור לרשת, הסביר בסיום: "תחת פאולו סוזה אנחנו לוחצים הרבה יותר וליריבות קשה לעבור אותנו. הניצחון הערב הושג בעיקר בזכות הלחץ הזה. אינטר לא הצליחה לפתח את המשחק שלה וזה הקל עלינו את העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully