וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוצים במשבר: באנגליה לא מבינים מה עובר על כוכבי הפרמיירליג

בעונה שעברה, ויין רוני, דייגו קוסטה, אדן הזאר, סרחיו אגוארו, הארי קיין ואלכסיס סאנצ'ס כבשו 109 שערים, כולל 20 משותפים בששת המחזורים הראשונים. העונה: שלושה. מה קרה לכוכבים הגדולים?

אימג'בנק GettyImages

בתקציר: צ'לסי מנצחת את ארסנל בדרבי 0:2

הפרמיירליג התוססת כבר סגרה שישה מחזורים מרתקים והצמרת צפופה, אבל באנגליה מתעסקים בימים אלה בעיקר במשבר שעובר פחות או יותר על כל שחקני ההתקפה הבכירים בליגה.

בשנה שעברה, סרחיו אגוארו סיים כמלך השערים עם 26 כיבושים. אחריו ניצב כוכב טוטנהאם, הארי קיין, עם 21 ולמקום השלישי הגיע דייגו קוסטה, עם 20. במקום החמישי, מיד מאחוריו של צ'רלי אוסטין (18), התייצב אלכסיס סאנצ'ס עם 16 שערים ואת המקום השישי חלק אדן הזאר, שכבש 14 שערים, עם סאידו ברהינו ואוליבייה ז'ירו. אל המקום העשירי הגיע, לצד שני שחקנים נוספים (גרציאנו פלה ודויד סילבה), ויין רוני, עם 12 כיבושים. בסך הכול, השישייה הזו, אגוארו, קיין, קוסטה, סאנצ'ס, הזאר ורוני, מצאה את הרשת 109 פעמים בעונה שעברה. עד לסיום המחזור השישי בעונה החולפת, לשישייה הזו היו 20 שערים משותפים.

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי (אמצע) מול ויין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד, מרכוס רוחו. GettyImages
רוני בבצורת הארוכה בקריירה וגם קון לא פוגע/GettyImages

העונה, עד כה? שלושה שערים משותפים. קוסטה כבש אחד, הזאר כבש אחד, אגוארו כבש אחד. קיין וסאנצ'ס לא מצאו את הרשת מתחילת העונה וכך גם ויין רוני, שהבצורת שלו בליגה נמשך כבר 954 דקות לפני המשחק היום (שבת, 17:00) מול סנדרלנד. מדובר בבצורת הארוכה ביותר של רוני בקריירת הפרמיירליג שלו, מאז שערך את הופעת הבכורה במדי אברטון כנער בן 16, אי שם ב-2002.

ב-BBC הרימו כתבה על הנושא וניסו לבדוק מה מפריע לסקוררים של הליגה, שנכון לרגע זה, פינו את מקומם בצמרת רשימת הכובשים לשמות אלמונים משהו כמו ריאד מאהרז מלסטר סיטי וקאלום ווילסון מבורנמות' הקטנה, שכבשו חמישה שערים כל אחד. בכלל, מבין מועדון "הגדולות" של הליגה, היחיד שכבש העונה שלושה שערים הוא דווקא אנתוני מרסיאל, הילד החדש של מנצ'סטר יונייטד.

עוד באותו נושא

שבת באנגליה: מנצ'סטר סיטי אצל טוטנהאם, לסטר במבחן מול ארסנל

לכתבה המלאה
דייגו קוסטה שחקן צ'לסי (שמאל) עם אדן הזאר. Ian Walton, GettyImages
מה שעבד מול מכבי תל אביב לא ממש עובד בליגה. הזאר וקוסטה/GettyImages, Ian Walton

על פי הכתבה המדוברת, אותה כתב אחד מאנשי הכדורגל הבכירים בממלכה, פיל מקנולטי, קוסטה והזאר סובלים בין היתר מחוסר האפקטיביות של ססק פברגאס, שבעונה שעברה סיפק 18 בישולים והעונה, רק אחד, לשער הנגיחה של קורט זומה בדרבי מול ארסנל בשבוע שעבר. מה עוד? גם קיין לא ממש מקבל עזרה ובעט השנה רק ארבעה כדורים למסגרת ושבע בעיטות מתוך הרחבה לכיוון השער. רוני בעט רק שלוש פעמים למסגרת בחמישה משחקי ליגה והוא במקום האחרון בין שחקני הפרמיירליג ביחס בין כמות הבעיטות לכיוון השער לכמות השערים, עם 0 מ-7.

לגבי כוכבי ארסנל וצ'לסי (סאנצ'ס, הזאר וקוסטה), מקנולטי טוען כי הם פשוט עייפים לאחר ששתי הקבוצות לא ממש התחזקו בחלק הקדמי. בנוסף, שלושה מהכוכבים הללו, קיין, קוסטה וסאנצ'ס, מתחילים את העונה השנייה שמגיעה אחרי עונת הפריצה שלהם בליגה האנגלית, מה שאולי הופך את העבודה של שחקני ההגנה, שקצת למדו להכיר אותם, לפשוטה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully