וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מודים: "צריך להפנים שאנחנו לא רק בליגת האלופות"

עוד תצוגה מאכזבת למכבי תל אביב, עוד נאום תוכחה של יוקאנוביץ': "ה'כוכבים' שלנו לא נראו טוב יותר משחקני רעננה. מצפה ליותר מבן חיים ומיכה". ורמוט במסר: "באתי לא רק למשחקים מהסוג הזה". קרויף עוקב בארה"ב אחרי יהודים שהוצעו לו

one

ג'ורדי קרויף לא צפה אמש (ראשון) בהפסד 2:1 של מכבי תל אביב להפועל רעננה, מאחר שמיד אחרי המשחק בלונדון מול צ'לסי, הוא המריא לארצות הברית כדי לעקוב אחר מספר שחקנים יהודים אשר הוצעו למכבי תל אביב לאחרונה. במכבי רוצים לבחון היטב את שוק השחקנים היהודים בארצות הברית ובטוחים שניתן למצוא כמה מציאות. קרויף צפוי לחזור לקראת סוף השבוע לישראל לפני המשחקים מול מכבי חיפה ודינמו קייב.

למנהל המקצועי של מכבי תל אביב הוצעו גם שחקנים יהודים מדרום אמריקה וגם את השוק הזה הוא מתכוון לבחון היטב. מדובר בקו בו מעורב גם הבעלים של המועדון מיטש גולדהאר. במכבי מבינים שאם יהיו כשרונות צעירים יהודים, יצטרך המועדון לדאוג לפעמים גם למשפחות שלהם ולכך נערכים בקבוצה. נוסא איגייבור המריא הבוקר לברצלונה לקבל חוות דעת נוספת באשר לפצעה ממנה הוא סובל בברכו.

ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. קובי אליהו
מחפש מציאות בארה"ב. קרויף/קובי אליהו

מאמנים רבים היו מגוננים אמש על שחקניהם ובכך גם מייצרים אליבי לעצמם. מאמנים רבים היו מתרצים את ההופעה החלשה של מכבי תל אביב בקושי לעבור בצורה חלקה מההילה של ליגת האלופות לביצה של ליגת העל. הם לבטח היו מדברים על הבונקר של הפועל רעננה ומוסיפים שהם הגיעו להמון מצבים, אבל הכדור לא רצה להיכנס.

סלבישה יוקאנוביץ' הוא לא מהמאמנים האלה. את שלו הוא ידע להגיד בתחילת העונה אחרי הופעות לא טובות מול היברניאנס או מול מכבי פתח תקוה בגביע הטוטו. אז זה עבד והשחקנים של מכבי קיבלו בהכנעה את דברי התוכחה. כעת מן הסתם מקווה הסרבי ששוב יצליח להחליף דיסק אצל שחקניו לקראת המשחקים הקרובים הכל כך חשובים למועדון בליגה וגם באירופה. "אנחנו צריכים להפנים שאנחנו לא רק חלק מליגת האלופות", אמר יוקאנוביץ' אמש במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. "אנחנו צריכים להיות תחרותיים גם בליגה בישראל. פתחנו את המשחק דווקא טוב, שלטנו, אבל אם היריב בועט פעמיים לשער ומנצח, אז משהו לא עובד במשחק שלנו".

ערן זהבי שוב לא כבש וזה נראה שמכבי תל אביב מתקשה לנצח בלי השערים שלו.

"זו לא שאלה רק על ערן זהבי. ערן כבש הרבה שערים והוא נלחם היום, אבל כמו יתר השחקנים גם הוא היה עם פחות אנרגיה היום. צריך לזכור ששיחקנו בלי שלושה זרים שלנו, עם מיטרוביץ' ששיחק רק מחצית ועם השוער ששיחק כל המשחק. אנחנו צריכים עוד כלים. אנחנו צריכים עוד אנשים כדי לנצח את המשחק. כולם אומרים שיש למכבי תל אביב את הכוכבים הכי גדולים בכדורגל הישראלי. היום לא ראיתי הבדל בין הכוכבים שלנו לבין שחקני רעננה. זה לא מקובל לשחק כפי ששיחקנו היום. אני יודע שניסינו וזו לא שאלה של רצון. זו שאלה של יכולת וזה לא מספיק. אנחנו נמצא את עצמנו בהרבה משחקים העונה תוקפים עם הרבה שחקנים ואנחנו חייבים להימנע משערים קלים שאנחנו מקבלים".

עוד באותו נושא

הפועל רעננה היממה את מכבי תל אביב עם 1:2 בבלומפילד

לכתבה המלאה
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עוד נאום תוכחה. יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

רעננה עשתה לכם את מה שאתם לא ידעתם לעשות לצ'לסי. אתם נתתם הרבה כבוד לצ'לסי ורעננה לא עשתה שום כבוד למכבי תל אביב.

"זה הכדורגל והכדורגל הוא לאמיצים. אנשים עובדים קשה כדי לקבל צ'אנס והם הענישו אותנו קשה מאוד היום. בלונדון לא היינו מספיק קשוחים ולא ידענו לעמוד מול הכוכבים האירופיים. אנחנו כיבדנו אותם יותר מדי".

הבעיה הזו תחזור עוד הרבה העונה במעברים מאירופה לישראל?

"אני מקווה מאוד שלא".

הופעות כאלה לא יביאו אליפות רביעית.

"בהחלט. זו לא הרמה שאנחנו מצפים לראות וזו לא הרמה כדי לזכות כאן באליפות".

לא חשבת שהקבוצה שאתה מאמן תשחק כדורגל יותר טוב?

"זו עונה ארוכה. אל תשכחו שפתחנו רע את העונה עם משחקים לא טובים. עברנו שבוע מאוד קשה עם תוצאות לא טובות וחשוב שנדע לנקות את הראש ולצאת לחיפה למשחקים חשובים שלנו".

חזרת לשחק עם זהבי כחלוץ המטרה אחרי שכבר נתת לשחקנים אחרים לשחק את החלוץ לידו.

"ניסינו לשחק בעבר עם שני חלוצים ולא הרגשתי שאנחנו משחקים יותר טוב. הכל מאוד תלוי איזה משחק עומד לפנינו. אני מניח שאם דיאן ראדוניץ' היה כשיר, הייתי פותח איתו במשחק כזה".

מה דעתך על ההופעה של פרדראג ראיקוביץ' היום?

"הוא ספג שני גולים משתי בעיטות לשערו, כך שברור שאפשר היה לסיים יותר טוב את המשחק".

נתת היום 90 דקות לגילי ורמוט ולא קיבלת ממנו משהו מיוחד.

"גילי לא היה יותר גרוע או יותר טוב מיתר השחקנים. בעמדה הזו שלו ושל טל בן חיים ודור מיכה אני מצפה ליותר. זו גם הסיבה שאני מרכיב הרבה את אבי ריקן כי הוא נותן לנו פן יותר טקטי ואנרגטי בפוזיציה הזו".

טל בן חיים, אלי דסה שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
לא שקט. דסה ובן חיים מחליפים האשמות/ברני ארדוב

כשג'ורדי קרויף נשאל בשעתו מדוע הביא את גילי ורמוט למכבי תל אביב, הוא נתן משחקים כמו זה שהיה אמש מול רעננה כדוגמא למשחקים בהם הנוכחות של ורמוט תהיה קריטית. ורמוט יודע שמצפים ממנו לפתור הרבה פלונטרים במשחקים בהם ההגנות מאוד צפופות. "אין ספק שיכולתי להיות יותר טוב", הודה הקשר. "עם זאת הכנסתי שני כדורים טובים לגולים שלא נכנסו ולכן לא זוכרים את זה. באתי למכבי תל אביב לכל המשחקים, ולא רק לסוג כזה של משחקים. בכל משחק אני יכול לתרום. גם באירופה וגם בליגה".

זה שאתה לא משחק מספיק פוגע בכושר המשחק שלך?

"כל מי שלא משחק מספיק נפגע בכושר המשחק שלו וזה לא אידיאלי. אני לא משתמש בזה כתירוץ. אני שמח שסיימתי היום 90 דקות. אני רוצה לשחק ולפתוח בכל משחק. בשני המשחקים האחרונים בליגה בטדי נגד באר שבע וגם בקרית שמונה נכנסתי והייתי טוב וקיבלתי חזרה גם את המקום בנבחרת".

המאמן מדבר איתך על מעמדך?

"המאמן לא מדבר יותר מדי. הוא רוצה לראות אותנו באימונים ואין יותר מדי שיחות".

זה מעליב שאתה לא נספר לצ'לסי, אלא רק לליגה?

"אני לא אקרא לזה מעליב. שיחקתי גם באירופה נגד פלזן ואני חושב שהייתי טוב. אני מקווה שזה ישתנה".

סלבישה יוקאנוביץ' העביר עליכם ביקורת חריפה בסיום המשחק.

"הוא המאמן והוא המחליט ואנחנו לא יכולים להגיב על זה".

הוא הכין אתכם טוב למשחק?

"ידענו איך רעננה תשחק. למדנו אותם".

ידעתם שהם ישחקו עם שלושה בלמים?

"ידענו שיש אופציה כזו".

אולי ביקורת היתר שלו אינה במקום?

"אני לא מעוניין להתייחס לזה וזה לא משהו שאמור לפגוע בנו".

לא חלמתם על הפסד כזה ששוב מלמד עד כמה קשה לקבוצות ישראליות לחזור מאירופה לליגה בארץ.

"מתחילים לשפוט מהתוצאה ובשורה התחתונה הפסדנו בבית לרעננה, אבל זה לא שהם היו יותר טובים. אנחנו שלטנו והם כבשו משתי בעיטות. היינו צריכים להיות יותר מוחצים, אבל בגדול לא נראינו טוב וזו התוצאה".

גילי ורמוט שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתגונן. ורמוט/ברני ארדוב

טל בן חיים החלוץ לא היה מוכן לקבל שיש לו ולחבריו בעיה מנטלית כמו ליתר הקבוצות הישראליות שסבלו מהמעברים בין ליגת האלופות לליגה בישראל. "לפני שנתיים עשינו קמפיין של ליגה אירופית וידענו לבוא לליגה ולנצח", הזכיר. "היום לא היינו טובים במשחק ספציפי ואין שום קשר למשחק מול צ'לסי".

יוקאנוביץ' אמר שהוא לא הרגיש שיש כוכבים למכבי תל אביב.

"אני לא רוצה להתייחס לדברים שהמאמן שלי אמר. תשאלו אותו. לגיטימי מצדכם לעשות סימפוזיון מכל אמירה. אני אפרגן לרעננה וכל הכבוד להם. היה להם גם הרבה מזל לכבוש פעמיים במתפרצות. אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו כדי לבוא טוב נגד מכבי חיפה".

לא מפריע לך עכשיו בדרך הביתה לקרוא את הביקורת שלו?

"אני הולך עכשיו הביתה, מעיר את הילד שלי, נותן לו לאכול ומרים אותו לגרעפס. זו התרופה הכי טובה".

הכינו אתכם טוב למשחק הזה?

"כן. פשוט לא שיחקנו טוב".

אבל זה לא משחק ראשון בו לא לקחתם נקודות.

"אף אחד לא ציפה שננצח את צ'לסי".

אתם לא צוברים מספיק נקודות בליגה.

"אני מבטיח שבארבעת המשחקים הקרובים נצבור יותר נקודות מאלו שצברנו בארבעת המחזורים הראשונים".

תעשו חשבון נפש בצום?

"נעשה חשבון נפש על כל הדברים הרעים שעשינו כל השנה. לא על המשחק הזה ספציפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully