וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל: "אני וכספי התחלנו לדבר על חלום האולימפיאדה כבר מזמן"

נבחרת ישראל ערכה אימון ראשון בליל והמשיכה לסעודת שבת במלון, לקראת שמינית הגמר מול איטליה. מקל: "אנשים יצפו בנו בין ביס לביס בארוחת החג". כספי: "כל האליפות מיוחדת עד עכשיו"

צילום: יהונתן אליהו עריכה: קובי אליהו

נבחרת ישראל נחתה לפנות בוקר בליל וערכה היום (שישי) את האימון הראשון שלה בסטאד פייר מאורוי, אצטדיונה הביתי של ליל בכדורגל, שמחצית ממנו נבנה מחדש ועבר שיפוץ במיוחד עבר שיפוץ לקראת שלב הנוקאאוט ביורובאסקט. לאולם המרשים יש קיבולת של למעלה מ-27 אלף צופים, ומארגני האליפות מקווים כי יתמלא עד תום במשחקי נבחרת צרפת, כך שיוכלו להפיק רווח נאה.

מיד לאחר האימון, בו נטלו חלק גם עומרי כספי, גל מקל וליאור אליהו שנעדרו מהמשחק מול צרפת, חזרה הנבחרת למלון בו היא משתכנת וערכה קידוש וסעודת שבת.

"ברמות האלה כל נבחרת יכולה לנצח כל נבחרת. אין ספק שיש להם נבחרת מאוד מוכשרת על הנייר, זו נבחרת מצוינת, אבל אני גם לא ממעיט בערך שלנו. יש להם באמת כוכב כמעט בכל עמדה", אמר עומרי כספי בהתייחס לאיטליה, היריבה בשמינית הגמר. "ראינו משחקים שלהם תוך כדי הטורניר. קלעים בכל עמדה, הרבה בידודים ויכולת אישית שמזכיר את המשחק ב-NBA, אבל זה יהיה משחק של מלחמה".

כספי הוסיף: "כל האליפות היא מיוחדת עד עכשיו. זו פעם ראשונה אחרי המון שנים שאנחנו עוברים שלב. חזרנו למקום שאנחנו רוצים להיות בו, אבל אנחנו ממש לא מסופקים. אנחנו רוצים להמשיך להילחם בשיניים, להרביץ, למסור ולשחק ביחד. דווקא בגלל הסגנון משחק שלהם, המשחק אחד על אחד שלנו הגנתית צריך לבוא לידי ביטוי וגם עזרות כאלה ואחרות. יש להם שחקנים שיכולים לקלוע סל כמעט מכל מצב ונצטרך לגרום להם לקחת זריקות קשות, לדאוג לריבאונד הגנה ואז לצאת לרוץ. אחד הכלים הגדולים שלהם זה הקליעה שלהם מבחוץ. היא ניצחה את ספרד ונתנה הצגה וגם הפסידה. נצטרך לשחק את המשחק שלנו, הגנתית והתקפית, ומשם יבוא הניצחון שלנו".

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל. AFP
יש להם שחקנים שיכולים לקלוע סל כמעט מכל מצב ונצטרך לגרום להם לקחת זריקות קשות. כספי/AFP

כספי נשאל על האפשרות שישראל תעפיל לטורניר מוקדמות של המשחקים האולימפיים: "כל דבר בעתו. אנחנו מרוכזים במשחק מול איטליה, רוצים לנצח אותו בכל דרך אפשרית, בשיניים, ברגליים, בקליעות".

"באנו בגישה של להיות או לחדול בכל משחק ונבוא עם אותה מנטליות עכשיו. זה הרגעים שבשבילם אתה משחק", אמר גל מקל. "במשחק נגד פולין שיחקתי עם זריקה והברך שלי התנפחה אחרי בוסניה. היה חשוב לי לנוח וכבר היום אני מרגיש יותר טוב. בשלבים האלה, בטח נגד צרפת, אנחנו רוצים להיות במעמדים האלה אבל ברוך השם לא היינו צריכים לשחק כי זה לא היה חיים ומוות. טוב שניתנה לנו המנוחה. אני בטוח שזה לא ישפיע לרעה, להפך. נבוא טריים ומאוד מצפים למשחק".

מקל הוסיף: "אנחנו גם נבחרת שמאוד אוהבת לרוץ, זה אחד הנשקים החזקים שלנו לאורך הטורניר ובהכנה. בגלל הסגנון שהם משחקים ההגנה הולכת להיות מאוד משמעותית. זה לעצור הגנה של בידודים ולהישאר מול השחקן שלך. מבחינתנו אני בטוח שהצוות יכין אותנו בצורה הטובה ביותר לכל הקטע הטקטי".

על העובדה שישראל תשחק אחרי כניסת החג: "כמובן שהיינו רוצים לעשות את החג כמו שצריך. אני בטוח שאנשים יאכלו ובין ביס לביס הטלוויזיה תהיה פתוחה. מקבלים פידבק מדהים מהארץ, תמיכה ואהבה, זה חשוב לנו ואנחנו צריכים את זה. בוא נלך על התסריט הטוב: כמה כיף יהיה לחגוג כאן חג אחרי ניצחון".

"אני ועמרי התחלנו לדבר על החלום הזה (אולימפיאדה) והשאיפה הזו עוד מקיץ קודם, ואת פישר אנחנו כל הזמן משגעים לגייס אותו וזה משהו שמאוד מדבר אליו. בתור ספורטאי אתה תמיד רוצה להגיע למקומות שלא היית בהם ופסגה שלא נגעת בה. זה באמת חלום. אנחנו מאוד שמחים עם מה שעשינו עד עכשיו, מהדרך, אבל באמת מחכים למבחן הזה. בשביל רגעים כאלה משחקים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully