וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר ממשיך את הרצף המרשים: "אני יותר מקצוען בימים אלה"

פדרר רושם רצף ניצחונות בלי לאבד מערכה, ומוכן לאתגר מול ואוורינקה בחצי גמר אליפות ארה"ב: "רק רציתי לשמור על רמה גבוהה גם בגיל מתקדם, זה שינה את הדינמיקה". ואוורינקה: "מקווה לשחק טניס מדהים מולו"

AP

רוג'ר פדרר ממשיך במרדף אחר תואר שישי בארה"ב, אחרי שהלילה (חמישי) גבר 3:6, 3:6, 1:6 על רישאר גאסקה ברבע הגמר והמשיך בכושרו המצוין. פדרר הכה 50 ווינרים בטרם עלה לחצי הגמר ה-38 שלו בטורנירי גרנד סלאם (מקום ראשון בהיסטוריה, לפני קונורס 31, לנדל 28, דג'וקוביץ' 28 ואגאסי 26). הוא רשם ניצחון 296 בטורניר גרנד סלאם, ורחוק ארבעה מלהפוך לראשון שמגיע ל-300. הוא השיג ניצחון 77 בקריירה באליפות ארה"ב, עדיין רחוק מקונורס (98) מאחורי אגאסי (79).

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
"לקח לסטן קצת זמן להבין את היכולות שלו". פדרר/AP

בחצי הגמר יפגוש פדרר את בן ארצו וידידו סטן ואוורינקה, עליו גבר ב-16 מתוך ה-19 המפגשים ביניהם, כשכל שלושת הניצחונות של סטן הם על חימר. יש לציין כי ואוורינקה ניצח את המשחק האחרון ביניהם, בשלוש מערכות חלקות, ברבע גמר רולאן גארוס. "הוא השחקן הטוב בכל הזמנים", אמר ואוורינקה על יריבו בחצי הגמר, "הוא משחק כל כך טוב, במיוחד בקיץ הזה. אני יודע שהקהל פה אוהב אותו, כך שאני מקווה לגנוב קצת תמיכה. מקווה שאוכל לשחק עוד קצת טניס מדהים במשחק הבא".

גם פדרר מחמיא לבן ארצו, כשאמר ש"לקח לו קצת להבין מה היכולות שלו. אני לא חושב שהוא שחקן שתמיד היה לו מספיק ביטחון עצמי. אני שמח שהוא הגיע לרמה הזאת, שני גרנד סלאמים, גביע דייויס, מדליה אולימפית, טורניר מאסטרס. יש לו קריירה מושלמת".

עוד באותו נושא

אליפות ארה"ב: פדרר הלוהט מחכה לואוורינקה בחצי הגמר

לכתבה המלאה
הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
"עבדתי הרבה על המשחק שלי ככל שהזמן עבר". פדרר/AP

עם זאת, לנוכח כושרם הנוכחי של צמד השווייצרים, הכל תלוי בפדרר. האיש שחגג יום הולדת 34 בחודש שעבר לא הפסיד מערכה מאז ווימבלדון, ורושם רצף של 25 מערכות (10 בסינסינטי ו-15 בארה"ב) - הרצף הכי ארוך שלו מאז 2008. מי זוכר עכשיו שבשנה שעברה כבר היו רבים שקראו לו לפרוש אחרי שהציג יכולת מקרטעת.

"תמיד ניסיתי להסתכל על התמונה הגדולה, בתקווה שאצליח לשמור על רמה גבוהה גם בגיל הזה", אמר פדרר, "אני חושב שעבדתי הרבה על המשחק שלי ככל שהזמן עבר, הצלחתי להכות בכדור מוקדם יותר, אני חושב שאני עושה וולי טוב יותר משעשיתי לפני 10 שנים, ועכשיו, בגלל שההגשות שלי טובות יותר, ושמשלבים בין שני הדברים, ושגם מכות ההחזרה שלי טובות יותר, אני חושב שזה שינה את הדינמיקה. הכל שאלה של לשמור על כושר ולהימנע מפציעות. וכמובן, מוטיבציה".

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
חייב לישון הרבה. פדרר/AP

כשביציע בפלשינג מדו יושבים אנדרה אגאסי, ג'סטין טימברלייק, ג'ימי פאלון, מייקל ג'יי פוקס ובראדלי קופר, פדרר הכה 16 אייסים, 50 ווינרים, ורק 21 שגיאות לא מחויבות. מאזנו עומד על 7:50 ב-2015. "אני מניח שאני יותר מקצוען בימים אלה", אמר פדרר, "כשרק הגעתי לסבב, הייתי קופץ שתי דקות ואז הולך באימונים, וכך גם במשחקים. עכשיו אני יותר לוקח את הזמן, משקיע יותר בתרגילים, מתיחות".

כמו כן, האבא לתאומים מספר ששינה היא מרכיב מרכזי. "שינה הפכה לדבר די חשוב", אמר, "אני מוודא שאני ישן מספיק. אני מאמין ששינה מעניקה לך אנרגיה כשאתה בדרכים. בגלל זה היומיים הקרובים חשובים מבחינת שינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully