וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: פדרר הלוהט מחכה לואוורינקה בחצי הגמר

רוג'ר פדרר דרס 3:6, 3:6, 1:6 את גאסקה ועדיין לא איבד מערכה בטורניר. בחצי הגמר מחכה ואוורינקה, שהרשים ב-4:6, 4:6, 0:6 על אנדרסון. האלפ ניצחה את אזרנקה, ומחכה לפנטה בחצי

AP

רוג'ר פדרר לא עוצר. הטניסאי השוויצרי דרס הלילה (חמישי) גם את רישאר גאסקה הצרפתי, והעפיל לחצי גמר אליפות ארצות הברית אחרי מפגן מרשים של דומיננטיות. כעת לפדרר מצפה אתגר קשה הרבה יותר בדמותו של בן ארצו סטן ואוורינקה, שהרשים גם הוא בניצחון חלק על קווין אנדרסון, בדרך לחצי גמר קלאסי. כזכור, בחצי הגמר השני ייפגשו נובאק דג'וקוביץ' והאלוף מאשתקד מרין צ'יליץ'.

אצל הנשים פלביה פנטה גברה על פטרה קביטובה והפכה לאיטלקייה השנייה שמעפילה לחצי הגמר, שם תפגוש את סימונה האלפ שנראתה מצוין בניצחון על ויקטוריה אזרנקה. בחצי הגמר השני, כזכור, ייפגשו סרינה וויליאמס ורוברטה וינצ'י.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
כמו בימים הטובים. פדרר/AP

גברים

רוג'ר פדרר (שוויץ, 2) - רישאר גאסקה (צרפת, 12) 3:6, 3:6, 1:6

לראשונה מאז 2008, רוג'ר פדרר רושם ניצחון ב-25 מערכות ברציפות, ואחרי הזכייה בסינסינטי, השוויצרי טרם איבד מערכה גם באליפות ארה"ב. הרשימה בניו יורק כוללת את מאייר, דרסיס, קולשרייבר ואיזנר, והלילה גאסקה היה הקורבן לטניס השוטף והאלגנטי של פדרר, שנראה חד מתמיד. השוויצרי זכה בטורניר חמש פעמים ברציפות בין 2004-2008 ועכשיו הוא חולם על תואר גרנד סלאם 18 בקריירה שלו.

הלילה הוא השלים את הניצחון תוך 87 דקות בלבד, כשהוא מציג סטטיסטיקה מרשימה: פדרר חבט 16 אייסים, וזכה ב-87 אחוז מהנקודות על ההגשה הראשונה שלו. לגאסקה לא הייתה ולו אפשרות שבירה אחת. פדרר, לעומת זאת, שבר חמש פעמים את מכות ההגשה של הצרפתי, והוסיף לזה 50 ווינרים (מול 21 שגיאות בלתי מחויבות), לעומת 8 ווינרים בלבד של גאסקה (ו-14 שגיאות לא מחויבות).

אגב, גאסקה עד עתה נראה די טוב במהלך הטורניר, כולל ניצחון על ברדיך, אבל צנח למאזן 15:2 נגד פדרר. "כבר לפני שנים הצלחתי להסתכל על התמונה הגדולה ופשוט קיוויתי להישאר ברמות הגבוהות גם בגיל הזה", אמר פדרר, שזוכר היטב איך כבר רבים קראו לו לפרוש, "אני מצליח להכות בכדור מוקדם יותר, ואני חושב שגם הוולי טוב יותר מאשר היה לפני 10 שנים. אני גם מניח שאני יותר מקצוען בימים אלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הטניסאי השוויצרי סטניסלס ואוורינקה. AP
יצליח להפתיע את פדרר? גאסקה/AP

סטן ואוורינקה (שוויץ, 5) - קווין אנדרסון (דרום אפריקה, 15) 4:6, 4:6, 0:6

לצערו של פדרר, בשלב הבא הכל יהפוך להיות מסובך יותר. גם סטן ואוורינקה נראה מצוין עד עתה בטורניר, והלילה לא התקשה בניצחון החלק על קווין אנדרסון. עד עתה מכות ההגשה של הדרום אפריקאי נראו כנשק אדיר בטורניר, במיוחד כשאנדרסון הדיח את אנדי מארי, אבל הלילה ואוורינקה שבר אותו חמש פעמים, ואת המערכה האחרונה כבר לקח תוך 25 דקות בלבד. אנדרסון אומנם הכה 12 אייסים, אבל גם סבל מ-9 שגיאות כפולות ולצד 25 ווינרים רשם 42 שגיאות לא מחויבות (לעומת 25 ו-15 של המנצח). גם ההגשה של ואוורינקה הייתה יעילה, כשהשוויצרי זכה ב-30 מתוך 32 ההגשות הראשונות שלו (94 אחוז) ואיפשר ליריבו לרשום רק אפשרות שבירה אחת, אותה לא ניצל ב-107 דקות משחק.

אגב, זה היה הניצחון הראשון של ואוורינקה על אנדרסון אחרי ארבעה הפסדים רצופים, כשהמאזן ביניהם עומד על 4:4. המשחק הועבר לאצטדיון לואי ארמסטרונג בגלל הגשם. "מבחינתי זה לא משנה כל כך איפה אני משחק, אני מנסה להיות מפוקס, ואני חושב שהצלחתי לעשות את זה", אמר ואוורינקה בסיום. ומה לגבי המפגש מול פדרר? המאזן ביניהם עומד על 3:16 לטובת פדרר, אבל ואוורינקה יודע ש"שבשלוש השנים האחרונות זה צמוד יותר, אני מתקרב אליו. הרמה שלי השתפרה, אני משחק טניס הרבה יותר טוב. אין ספק שאצטרך להיות במיטבי, הוא משחק טוב מאוד עד עכשיו בטורניר. יהיה אתגר גדול, ואני חושב שאני מוכן".

פלביה פנטה טניסאית. AP
עלתה לחצי הגמר בצורה מרשימה. פנטה/AP

נשים

פטרה קביטובה (5) - פלביה פנטה (26) 4:6, 6:4, 6:2

אחרי פיגור במערכה הראשונה וקאמבק מצוין, פלביה פנטה עלתה בפעם השנייה בקריירה שלה לחצי גמר הגרנד סלאם בארה"ב עם ניצחון מרשים על קביטובה. הצ'כית ניצחה את כל שלושת המפגשים האחרונים, וגם את המשחק הזה פתחה טוב עם שלוש שבירות שהובילו אותה ל-4:6 במערכה הראשונה. אולם, האיטלקייה לא נבהלה והצליחה לחזור מפיגור 3:1 במערכה השנייה לניצחון עם שתי שבירות משלה. בסט השלישי פנטה הציגה עליונות מול קביטובה השבורה וניצחה 2:6 בתום משחק של שעה וחצי.

הטניסאית הרומניה סימונה האלפ. AP
חזרה אחרת אחרי הפסקת הגשם. האלפ/AP

סימונה האלפ (רומניה, 2) - ויקטוריה אזרנקה (בלארוס, 20) 3:6, 6:4, 4:6

הרומנייה בת ה-23, שזכתה לעידוד של נדיה קומאנצ'י מהיציע, מחפשת גרנד סלאם ראשון בקריירה, והלילה הוכיחה שיש ביכולתה לעשות זאת עם תצוגת תכלית מול אזרנקה הנחושה. "היה משחק קשה, אני פשוט מאושרת שהצלחתי לנצח, אין לי מושג מאיפה מצאתי את הכוח לנצח", אמרה האלפ בסיום.

האלפ נראתה בשליטה כשניצחה במערכה הראשונה, אבל אזרנקה הלוחמנית השוותה ותפסה מומנטום. במשחקון הרביעי של המערכה השלישית המשחק הופסק בגלל הגשם, ואחריו חזרה האלפ חדשה, שהשלימה את המשימה אחרי שעתיים ו-40 דקות. אזרנקה סיימה את המשחק עם 6 שגיאות כפולות לעומת 0 אייסים, ו-42 שגיאות לא מחויבות לעומת 38 ווינרים. האלפ חבטה 40 ווינרים מול 19 שגיאות לא מחויבות, ובעיקר ידעה להתעלות על עצמה במערכה השלישית כשהיא ויריבתה היו עצבניות ולחוצות, ודי קולניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully