וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין: "זו חבורה של גברים, הם החליטו שהם עושים את זה"

מאמן הנבחרת יחגג את ההעפלה לשמינית הגמר: "רעבים מאוד להמשך, אחרי בוסניה לא ישנתי 48 שעות". מקל: "אמרתי לארז שייתן לי את הכדור. אנחנו לא מפחדים לחלום". אוחיון: "אין ראויים מאיתנו". צפו בחגיגות מחדר ההלבשה

אימג'בנק GettyImages

צפו בנבחרת ישראל חוגגת בחדר ההלבשה

נבחרת ישראל השלימה הערב (רביעי) את אחד ההישגים הגדולים שלה בשנים האחרונות, כשניצחה את פולין 73:75 ועלתה לשמינית גמר היורובאסקט מהמקום השני בבית א'. מחר ידעו ארז אדלשטיין ושחקניו את מי יפגשו בשלב הבא, במשחק שיתקיים ביום שבת או ראשון. גל מקל הצטיין עם 18 נקודות, שש רצופות מהקו במאני טיים, בתוספת 5 אסיסטים, כשגם לדיאור פישר (15 נקודות ו-8 ריבאונדי) ועומרי כספי (14 נקודות ו-7 ריבאונדים) היה ערב מצוין. ליאור אליהו, מהבולטים שבנבחרת עד כה, שיחק 16 דקות בלבד בשל פציעה בקרסול, מה שרק מעצים את ההישג הכחול-לבן.

ישראל ניצחה 73:75 את פולין ועלתה לשמינית הגמר

הכל פתוח לקראת שמינית הגמר: ספרד, טורקיה, איטליה או גרמניה

יש בך משהו שונה: שי האוזמן על נבחרת ישראל שלא דומה ליריבותיה

שחקני נבחרת ישראל גל מקל, עומרי כספי. AFP, GettyImages
איזה הישג גדול. כספי ומקל חוגגים/GettyImages, AFP

"זה הרגע הכי חשוב בקריירה כי זה נבחרת ישראל כי זה לא משתווה לירושלים, הפועל תל אביב, רמת גן ועפולה", אמר ארז אדלשטיין הנרגש בסיום. "יש פה גברים עם אופי, אנשים שנחושים לעשות את זה. הם למדו, הם מבוגרים, הם בשלים, הם אוהבים אחד את השני. שחקנים בנבחרת לא היו מוכנים לוותר על יניב גרין. היום הוא הראה למה. הוא נתן כמה דקות בהגנה על גורטאט ששוות לנו את הכל. אני מאושר להיות המאמן של החבורה הזו. כשיש שיטת משחק אז מפרגנים וכולם רוצים שמקל ייקח את הכדור או שכולם מעודדים את אוחיון, זה פשוט כיף. אנחנו רעבים מאוד להמשך. אנחנו צריכים להירגע. העיקר שעלינו".

אדלשטיין הוסיף ואמר: "צריך להגיד מזל טוב לליאור אליהו, שחוגג היום יום הולדת 30. זו המתנה הכי גדולה שיכולה להיות עם כל התקופה הקשה שהוא עובר בכל מיני אספקטים אחרים.אנחנו מקום ראשון באחוזי קליעה לשתיים באליפות הזאת, אתם מבינים מה זה אומר? ואת זה אנחנו עושים בלי סנטר ובלי החודרים הכי גדולים בעולם. בעונשין אנחנו עוד קצת רחוקים, אבל נקווה שזה ישתנה עכשיו". על החגיגות בחדר ההלבשה, שכללו שפיכת מים על ראשו, אמר: "העדפתי לקבל את המקלחת הזאת מאשר מקלחת ממישהו אחר".

על המשחק מול צרפת מחר אמר המאמן: "אנחנו צנועים, נחשוב צעד אחר צעד, בוא נתאושש מהמשחק הזה. תהיה אווירה מדהימה, זה עוד איזשהו שלב לפני שאנחנו עוברים לליל. יהיו לנו קשה מאוד להתמודד מול נבחרת מהסוג הזה בגלל האתלטיות שלה והעובדה שהם משחקים מעל הטבעת, אבל גם הם יסתכלו עלינו אחרת אחרי היום".

על העובדה שהנבחרת עברה שלב באליפות אירופה לראשונה מאז 2007: "לא רוצה להתייחס למה קרה בעבר, כל פעם היה משהו אחר. פעם פציעה, פעם משהו אחר. אנחנו שמחים שאנחנו בצד המצליח. ראינו חבורה של גברים. הם החליטו שהם יעשו את זה".

אדלשטיין הוסיף במסיבת העיתונאים: "אחרי ההפסד לבוסניה לא הצלחתי לישון במשך 48 שעות. משהו הפריע לי. זה היה הפסד לא פייר כי אנחנו מובילים את האליפות באחוזים מהשדה ונמצאים במקום השני או השלישי באסיסטים. אין שום סיכוי שאנחנו לא שייכים ל-16 הנבחרות הטובות באירופה. במיוחד אחרי שלא הגענו לשם כמעט תשע שנים. אני גאה להיות המאמן של השחקנים האלה. כולם כבר רוצים לשחק מול צרפת. יהיה אולם מלא ואווירה נהדרת, אבל אנחנו צריכים להשתפר ולשחק עוד יותר טוב כדי להיות בעניינים".

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. AFP, מערכת וואלה! NEWS
מאושר וגאה. אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, AFP

גל מקל, שהצטיין ברגעי ההכרעה הוסיף: "אמרתי לארז אחרי המשחק האחרון שפישלתי בקו ושייתן לי. בתור ספורטאי כשאתה מציב מטרה ועומד בה, זו ההרגשה הכי כיפית שיש. לפני שנה התחלנו קמפיין טוב, נוצרו רעב וציפייה וזה הכי כיף בעולם שעמדנו ביעדים. למרות ההכנה הפחות טובה, נשארנו חזקים וידענו שנהיה ביחד. אנחנו לא מפחדים לחלום. אנחנו מצטלבים עם בית קשה, אבל הכי חשוב זה שעמדנו במטרה שלנו".

על היריבה הבאה אמר: "אין יריבה קלה. יש חמש מעצמות ואני לא יודע מי האופציות. לפני הטורניר אמרתי שבוא נקבל את סרביה, אבל זה לא יכול לקרות. מי שתבוא, ברוך הבא. ניתן את הכול כפי שבארבעת המשחקים האלה השתטחנו. אני חושב שהיה כיף לראות אותנו. ככה נבוא גם לשמינית הגמר עם אמונה שאפשר לעשות דברים ונראה מה יהיה פה".

ליאור אליהו, ששיחק 14 דקות בלבד בשל פציעה, סיכם: "מגיע הרבה קרדיט לשחקנים ששיחקו היום. בנבחרת זה תמיד אנשים שבאים ומשקיעים. הרבה קרדיט לאלישי שעשה עבודה גדולה. כבר במשחק הקודם היינו ראויים עם הרבה טעויות שלא מתאימות לנו. אני שמח לפחות שעשינו את זה בדרך הקשה. מה מיוחד בנבחרת הזו? האופי. הרבה שנים אנחנו רצים ביחד. ברור שנגד צרפת הם פייבוריטים. לאן אפשר להגיע לאליפות הזו? עד עכשיו אמרתי שהמטרה היא רק לעבור את הבית. אנחנו נצטרך להיאבק, אבל מה שלא יהיה, זו תהיה יריבה קשה".

יוגב אוחיון אמר: "עשינו את זה בדרך הכי טובה והכי משכנעת, אין ראויים יותר מנבחרת ישראל. אנחנו מאושרים וממשיכים לשחק את הכדורסל היפה והטוב שלנו. מגיע כל הכבוד לארז בראש ובראשונה, לכל צוות המאמנים. אנחנו עם הפנים קדימה, צריך לשמוח היום קצת. פנטנזו על עליה קודם כל, וזה מה שעשינו".

דיאור פישר, שהיה נהדר, הוסיף: "כספי התעלה ועזר לנו לצלוח את מה שקרה מול בוסניה. הוא מנהיג ווקאלי שמראה הרבה אמוציות, אני גאה בו. מקל עשה קליעות גדולות בסיום. אלה היו זריקות עונשין עם הרבה לחץ".

אלישי כדיר: "זה היה חשוב. אמרנו לכם כמה היה כואב המשחק הקודם וכמה מתוק זה עכשיו. כל השחקנים רצו לעלות, לא עשינו את זה הרבה זמן. הדור של 1987 תמיד הרגיש פספוס כי מבחינת כישרון היינו שם כל הזמן. אמרתי גם ליתר השחקנים שאני מרגיש שכולם הגיעו למנוחה ולנחלה מבחינת הקריירה האישית, אבל בנבחרת היה לנו איזשהו חוב. רואים את הביחד שלנו על המגרש, ומה שנשאר זה להמשיך לחלום". על האנרגיות שהוסיף למשחק אמר כדיר: "זה התפקיד שלי פה. מתי שהקבוצה צריכה אותי כדי להביא את השינוי הזה אני עושה את זה בכיף. אני מנסה לסחוף את הקבוצה עם אנרגיות ועם דברים שאני מביא. מחר יהיה קרב על המקום הראשון בבית".

על המשחק מול צרפת מחר: "אין ספק שצרפת זה רמה אחרת, זו נבחרת מהאריות של אירופה, אבל אנחנו באמת מאמינים ורוצים. נבוא לנצח".

מאמן נבחרת פולין מייק טיילור אמר בסיום: "אני מאוכזב מאוד מרמת הריכוז שלנו. זה היה משחק של שתי נקודות לכאן או לכאן. איפשרנו להם לקלוע 29 נקודות מ-23 איבודי כדור. עזרנו להם יותר מדי. היו לנו כמה רגעים טובים באליפות ואנחנו חייבים להתאושש ממה שקרה מול פינלנד. צריך לתת קרדיט לישראל. ניסינו לשלוט בקצב ולגרום לישראל לרדוף אחרינו ולהגן עלינו עם הליכה סיסטמתית פנימה, אבל היה חסרו לנו ריכוז במסירות ואיבדנו יותר מדי".

פורוורד פולין דמיאן קוליג: "לפני המשחק חשבנו שאפשר לנצח. היינו חייבים להילחם עד הסוף, אבל היו לנו 23 איבודים וזה יותר מדי באליפות כזאת. המשחק הזה מאחורינו. מחר נהיה חייבים לנצח את פינלנד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully