וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איום השביתה: משחקי ליגת העל הוצאו מטופס הטוטו 16

בצל איום ההשבתה של הכדורגל הישראלי, בטוטו החליטו לא לקחת סיכון. האחים סרדל טוענים שלא הסכימו לשים את שמם ברשימת השחקנים שמתנגדים לשחק בשבת. מירי רגב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה

צילום: דוד קורן

המחלוקת בין מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל לבין שר הכלכלה אריה דרעי לגבי קיום משחקי כדורגל בשבת עדיין רחוקה מסיום והיום (שני) בטוטו החליטו שלא לחכות לפתרון המחלוקת והודיעו שכל משחקי ליגת העל שהיו אמורים להיות כלולים בטופס הטוטו 16, יוצאו ממנו ובמקומם הטופס יכלול משחקים מהליגות הבכירות באירופה.

בטוטו מסבירים כי הצעד נעשה בכדי למנוע פגיעה אפשרית בלקוחות ה-Winner, לאור אי הוודאות בקיום המחזור מצד אחד, והצורך בפרסום טופס הWinner16 כבר היום. כפי שפורסם בוואלה ספורט, במנהלת הליגה הזדרזו ושלחו לטוטו מייל ובו הבהירו כי ייתכן שתהיה השבתה כבר בשבת הקרובה. מאחר שהמחלוקת הזו עדיין לא באה על פיתרונה, בטוטו החליטו שלא לקחת סיכונים והוציאו את כל הקבוצות הישראליות מהטופס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב שחקני הפועל חיפה ושמם של האחים סרדל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובינתיים, בהפועל חיפה נרשם אירוע חריג מאוד, כאשר חלק גדול משחקני הקבוצה שלחו אתמול (ראשון) מסמך לאיגוד השחקנים בו הסמיכו את הארגון לבקש בשמם שלא לשחק בימי שבת. המסמך פורסם בוואלה ספורט לראשונה. כעת, מתברר שהאחים לירן וניב סרדל, ששמם מופיע במסמך, טוענים שהם לא הסכימו להכניס את שמותיהם לרשימה.

ניב סרדל עבר בינתיים להפועל עכו בעוד שאחיו, לירן, שהה באותו הזמן עם הנבחרת האולימפית ולטענתו לא קיבל פנייה מאף שחקן או גורם שביקש את אישורו לעניין. בארגון השחקנים מודעים לעניין וכבר הורידו את השניים מהמסמך.

דובר הפועל חיפה נועם רגב מסר: "אנחנו לא מתייחסים לעניין ומתמקדים בהכנות למשחק ביום שבת שזה הדבר החשוב באמת". כמו כן, בקבוצה הבהירו שמדובר בכל מקרה באי הבנה.

מירי רגב שרת התרבות והספורט בפגישה עם אוהדי כדורגל. קובי אליהו
תקים צוות מיוחד. רגב/קובי אליהו

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עשוי להיות האיש שיביא בסופו של דבר לכך שהכדורגל כן ישוחק בשבת. כפי שהדברים נראים כעת, ההמתנה של מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל לשר הכלכלה אריה דרעי לא תניב דבר, מאחר שבסביבתו של השר מעריכים שדרעי לא ייתן את ידו להנפקת היתר עבודה ענפי בשבת לכדורגל. סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן אמר בימים האחרונים כי מי שמצפה שדרעי יתיר כדורגל בשבת, שוגה באשליות.

כדי שתימנע ההשבתה בשבת הקרובה, מי שצריך להוביל את המהלך הוא היועץ המשפטי לממשלה, שלמעשה יכשיר את הסטטוס קוו ויאשר להפעיל את כל ענף הכדורגל בשבת.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, פנתה אמש (ראשון) ליועץ המשפטי וביקשה את התערבותו כדי שמנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל לא יורו על השבתת הכדורגל בסוף השבוע. רגב הציעה להקים צוות בין משרדי שיכלול אנשים ממשרד האוצר על מנת לבחון ולגבש הצעה תוך 60 ימים, שתביא לפתרון המשבר, שכאמור נוצר עקב החלטת שופטת בית הדין האזורי לעבודה אריאלה גילצר כץ שקבעה כי אסורה כל פעילות של כדורגל בשבת.

במנהלת ובהתאחדות כבר שוקדים על פנייה לבג"צ, אבל אם היועץ המשפטי ייתן את דעתו כי לא מדובר בעבירה פלילית, הרי שלא יהיה צורך בהשבתת הכדורגל בשבת הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully