וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת ובהתאחדות מעריכים: כל ליגות הכדורגל יושבתו בסוף השבוע

6.9.2015 / 10:11

באומן ועיני עדיין מחכים להיתר עבודה ענפי מדרעי ("כנראה שלא יגיבו לנו עד שיבינו שאנחנו רציניים") וכבר פנו לטוטו. מספר שחקנים מליגת העל חתמו על מכתב שדורש לא לשחק בשבת

צילום: דוד קורן

במנהלת הליגה ובהתאחדות לכדורגל מעריכים כי לא יהיה מנוס מהשבתת הכדורגל בכל הליגות כבר בסוף השבוע הקרוב. כזכור, ראשי המנהלת וההתאחדות יורם באומן ועופר עיני הודיעו כי אם השבוע לא יקבלו משר הכלכלה היתר עבודה ענפי ליום שבת, הם יורו על השבתת הליגות בכל הגילאים כבר בשבת הקרובה. גורם במנהלת סיפר הבוקר (ראשון) לוואלה ספורט כי עד כה לא נשמע שום קול מכיוונו של השר אריה דרעי וכי נראה שעד שלא תיפתח שביתה, לא יזוז דבר מאחר שדרעי, כאיש ש"ס, לא ייתן את ידו להיתר עבודה בשבת.

במנהלת כבר הזדרזו ושלחו מייל לטוטו ובו הבהירו כי ייתכן ותהיה השבתה בשבת הקרובה, כך שהטוטו צריך להיערך ללוח משחקים למנחשים שיבוסס על כדורגל אירופאי. מחר בצהריים יחליטו בטוטו האם להוריד את משחקי ליגת העל והליגה הלאומית מהטופס, וכפי שהדברים נראים כעת, ולאור זה שעד מחר בצהריים לא צפוי להיחתך דבר מכיוון משרד הכלכלה, קרוב לודאי שבטוטו לא יקחו את הסיכון ויפרסמו טופס שלא יכלול את הקבוצות הישראליות.

מהלך כזה מצד המנהלת עשוי להביא לקנס גדול שהטוטו ישית על הקבוצות וזאת על פי ההסכם בין הצדדים. "התרענו בפני הטוטו שעשויה להיות השבתה בשבת", הודו במנהלת. "נעשתה פנייה לשר דרעי אבל עד כה לא נשמע שום קול מהכיוון וכנראה שגם לא יהיה שום קול עד שיבינו שאנחנו רציניים. אם לא תהיה חתימה עד רביעי בלילה, לא יהיה כדורגל בסוף השבוע. עד שלא יהיה היתר להעסקה בשבת, לא יהיה כדורגל. לא נסתבך בפלילים ולא נגרום לאנשים להיות עבריינים".

כאמור, אם עד יום רביעי בלילה לא יתקבל ממשרד הכלכלה היתר עבודה ענפי, יתכנסו כבר בחמישי יורם באומן ועיני ויודיעו על השבתת הכדורגל בסוף השבוע. "מדובר בכמות של 30 אלף כדורגלנים שיהיו מושבתים", הבהירו הבוקר במנהלת. "החל מילדים ונוער ועד בוגרים בכל הליגות ובכל הרמות. מי שחושב שזה איום סרק טועה. השופטת אריאלה גילצר כץ מבית הדין האזורי לעבודה קבעה כי מדובר בעבירה על החוק. אנחנו לא נעבור על החוק. לא נעבור עבירה פלילית".

לידי המנהלת הגיע בימים האחרונים מכתב ובו חתימות של מספר שחקנים מליגת העל, ביניהם חנן ממן, אדריאן רוצ'ט וחיים מגרלשווילי, שמסמיכים את אוהד כהן מהאגף לכדורגל בהסתדרות החדשה לפעול על מנת שלא ישחקו כדורגל בשבת. במנהלת אמרו על כך: "אנשים אמרו לנו שהיינו צריכים לסגור איזה דיל עם שחקני הליגה הלאומית ובכך לגמור את הסיפור הזה של השבת, אבל המסמך הזה מלמד כי גם שחקני ליגת העל התארגנו כדי שלא ישחקו כדורגל בשבת ולכן אין כאן שום הבדל. את הנושא הזה צריך לסגור בצורה מסודרת כי הוא יותר גדול מכל עניין אחר שהמנהלת התמודדה איתו בשנה האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של חלק משחקני ליגת העל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully