וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל קלגנוב: "לא עוזב את ישראל, מצאתי עבודה בגרמניה"

מדליסט הארד מסידני 2000 החליט לנסות את מזלו מעבר לים לאחר שנותר ללא תעסוקה מאז חודש אפריל: "לא מוצא את עצמי מאז הפרישה. מתייחסים לספורטאים כמו לפועלים תאילנדים" הוועד האולימפי: "הוצעה לו עבודה קבועה ולחצנו יד, לאחר מספר ימים הוא ויתר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נשאר לי שום דבר מהספורט, לא קרנות ולא ביטוח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדליסט האולימפי מסידני 2000, מיכאל קלגנוב, ייפרד לפחות בשנה הקרובה מישראל אחרי שהתייאש מלחפש עבודה בארץ וכעת הוא יעבור לאמן בגרמניה. בשיחה עם וואלה ספורט הוא מבהיר: "אני לא עוזב את הארץ, אבל מצאתי תעסוקה בגרמניה כמאמן קיאקים ולכן אני עובר להתגורר שם לפחות בשנה הקרובה".

קלגנוב מותח ביקורת קשה על כך שעד היום לא נמצאה עבורו עבודה וכי הוא לא זכה לכבוד הראוי כמי שנחשב לאחד מששת המדליסטים האולימפיים של ישראל. "מאז שפרשתי ב-2008 אני פשוט לא מוצא את עצמי ולא מוצא שום פרנסה מסודרת. לא נשאר לי שום דבר מהספורט, לא קרנות ולא ביטוח. מתייחסים אלינו כמו עובדים תאילנדים שמביאים כדי לקטוף בננות, וכשהם מסיימים, שולחים אותם הביתה.

"עד 2008 הייתי ספורטאי והשתתפתי בהרבה מאוד תחרויות, השגתי תוצאות הכי טובות שיכולות להיות, ולא נשארה עבודה בשבילי. לצערי הרב מתייחסים בישראל לספורט כתחביב, ולא כעבודה. אני מציע לספורטאים הישראלים שכרגע מצליחים לחשוב טוב טוב מה הם יעשו אחרי כדי שלא ימצאו את עצמם במצב שלי. לי אישית נמאס מהמצב הזה שאני מובטל מחודש אפריל, ואחרי שמצאתי עבודה בגרמניה, אני אתחיל לעבוד במקצוע שלי".

קלגנוב בן ה-40 עלה לישראל מטשקנט בשנת 1996 ובמשך השנים עד לפרישה שלו ב-2008 הוא ייצג את ישראל והביא לה לא מעט הישגים, כשבראשם מדליית הארד היוקרתית למרחק של 500 מטר בקיאקים, שהייתה גם המדליה היחידה של ישראל באותה אולימפיאדה. כמו כן, באותה אולימפיאדה הוא סיים במקום הרביעי במרחק הכפול. ארבע שנים לאחר מכן נעצר קלגנוב בשלב חצי הגמר באתונה במקצה ל-500 מטר.

מעבר להשתתפותו באולימפיאדה, קלגנוב הוכתר פעמיים כאלוף העולם בקיאק ופעם אחת כסגן אלוף העולם. בנוסף הוא הספיק לענוד גם שתי מדליות זהב באליפויות אירופה ועוד אחת מארד. בשנים האחרונות הוא משמש כחבר מועצת העיר טבריה וממונה על תחום הקליטה והספורט הימי בעירייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לצערי הרב, מתייחסים בישראל לספורט כתחביב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהוועד האולימפי נמסר בתגובה: "מאד מצער אותנו לשמוע שמיכאל קולגנוב עוזב את הארץ. אנחנו כמובן מאחלים לו בהצלחה בדרכו החדשה ומקווים שישוב בהקדם. יחד עם זאת חשוב לציין כי לפני מספר חודשים כשנודע לנו שהופסקה עבודתו כמאמן קאייקים בטבריה בגלל ניגוד עיניינים בהיותו בעל תפקיד בעיריית טבריה במקביל, הוא הוזמן לפגישה ביוזמתם של גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל ויעל ארד חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל ויו"ר ועדת הספורט. במהלך הפגישה הועלו מספר רעיונות ואופציות אפשריות ובמרכז הדברים נבדק עם קלגנוב מה העדפותיו והאם יהיה מוכן לעבור למרכז עם משפחתו אם תמצא לו עבודה ראוייה לטווח ארוך. לאחר שבדק עם אשתו חזר קלגנוב עם תשובה חיובית.

"הוועד האולימפי בחן מספר אפשרויות במציאת עבודה ראויה ויזם פניה ליורם אייל מנכ"ל כפר המכבי ויו"ר מרכז מכבי אשר התגייס בשמחה והזמין את קלגנוב לפגישה. בפגישה שהתקיימה מיידית בליווי גילי לוסטיג עם מנכ"ל כפר המכביה הוצעה לקולגנוב עבודה קבועה כמאמן כושר בכפר המכביה על מנת לייצר הכנסה קבועה והובטח לו שעד המעבר למרכז תמצא אופציה נוספת של השתלבות שלו כמאמן במרכז החתירה דניאל בתל אביב ואו באחת מהאגודות במרכז. כמו כן הוצע לאשתו להשתלב בעבודה בכפר המכביה במקצוע שלה כקוסמטיקאית.

"כמו כן הוצע לקלגנוב להשתלב בהרצאות לילדים בחוויה האולימפית בתשלום כפי שעושים ספורטאי עבר אחרים כמו אסתר רוט שחמורוב, טל ברודי, ורד בוסקילה ורבים אחרים אך הוא סירב בטענה שאינו אוהב להופיע בפני קהל.

"הפגישה הסתיימה בלחיצת יד חמה ולאחר מספר ימים הופתע מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג לקבל שיחת טלפון מקולגנוב בה הודיע לו הודיע כי החליט לוותר על ההצעה והעזרה וסיפר שמצא עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully