וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארצות הברית: כל מה שצריך לדעת לקראת הטורניר

דג'וקוביץ' מגיע כפייבוריט לזכות בפעם השנייה בקריירה בגרנד סלאם האחרון של השנה, פדרר ינסה להפתיע, מארי חולם על שחזור הישג השיא שלו ונדאל ינסה לא לאכזב. אצל הנשים: סרינה מול העולם

עריכת וידאו: מרום שפיצר

אליפות ארצות הברית הפתוחה ה-135, הגרנד סלאם האחרון של השנה, תצא לדרך ביום שני (החל מ-18:00 בערב, שידורים ישירים ביורוספורט ויורוספורט HD למנויי יס). הטורניר ייפתח ב-31 באוגוסט והחבטה האחרונה תיחבט ב-13 בספטמבר.

נובאק דג'וקוביץ' יגיע כפייבוריט בגברים, ואתר ההימורים וויליאם היל מעניק יחס של 2.10 לזכייה שלו בתואר. אצל הנשים, כמובן שסרינה וויליאמס פייבוריטית גדולה, וזוכה ליחס של 1.91 באותו אתר.

אלוף השנה שעברה: מארין צ'יליץ'
אלופת השנה שעברה: סרינה וויליאמס
סך הפרסים: 42,253,400 דולר
פרס לזוכה: 3.3 מיליון דולר ו-2,000 נקודות דירוג
פרס לפינליסט/ית: 1.6 מיליון דולר ו-1,200 נקודות לגבר, 1,300 נקודות לאישה

בגיל 36 איבו קרלוביץ' רוצה להפוך למגיש הטוב בהיסטוריה
חזרה למשחק הגדול בין ג'ון מקנרו לשלמה גליקשטיין

הטניסאי הקרואטי מארין צ'יליץ' זוכה באליפות ארה"ב. GettyImages
בשנה שעברה הוא הצליח להדהים, קשה להאמין שיצליח לעשות זאת שוב. צ'יליץ'/GettyImages

גברים

המדורגים:

1. נובאק דג'וקוביץ' (סרביה, זכייה אחת בטורניר: 2011)
2. רוג'ר פדרר (שוויץ, חמש זכיות בטורניר: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008)
3. אנדי מארי (בריטניה, זכייה אחת בטורניר: 2012)
4. קיי נישיקורי (יפן, הגיע לגמר הטורניר ב-2014)
5. סטן ואוורינקה (שוויץ, הגיע לחצי גמר הטורניר ב-2013)
6. תומאש ברדיך (צ'כיה, הגיע לחצי גמר הטורניר ב-2012)
7. דויד פרר (ספרד, הגיע לחצי הגמר ב-2007 ו-2012)
8. רפאל נדאל (ספרד, שתי זכיות בטורניר: 2010 ו-2013)
9. מארין צ'יליץ' (קרואטיה, זכייה אחת בטורניר: 2014)
10. מילוש ראוניץ' (קנדה, הגיע לשמינית הגמר שלוש פעמים: 2012, 2013 ו-2014)

בשנה שעברה נרשמה הפתעה גדולה כשמארין צ'יליץ' ניצח את רוג'ר פדרר בחצי הגמר ואת קיי נישיקורי בגמר, לאחר שזה הפתיע את נובאק דג'וקוביץ' בחצי הגמר השני. הפעם, המדורג מספר אחת בעולם מגיע רעב במיוחד לאחר שהתחיל את השנה עם שאיפות לזכות בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם והתאכזב כשהפסיד בגמר הרולאן גארוס לסטן ואוורינקה.

דג'וקוביץ' יתחיל את הטורניר מול ז'ואאו סוזה הברזילאי, כשברבע הגמר הוא עשוי להצטלב עם לא אחר מאשר רפאל נדאל. השניים נפגשו השנה כבר פעם אחת ברבע גמר גרנד סלאם, כשנולה ניצח אותו בצורה נינוחה ברולאן גארוס. רפא, שנראה מאוד לא טוב השנה על משטחים שאינם חימר, יפתח את הטורניר במשחק קשה מול בורנה צ'וריץ' כשהוא מקווה לעבור את רבע הגמר, שהוא השלב הגבוה ביותר אליו הגיע בטורניר גרנד סלאם השנה. זה קרה אי שם באליפות אוסטרליה בינואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
זכה באליפות ארצות הברית רק פעם אחת בעבר. דג'וקוביץ'/GettyImages

רוג'ר פדרר, שמגיע כמדורג שני בטורניר, יפתח במשחק לא פשוט בכלל מול ליאו מאייר הארגנטינאי. השוויצרי, שהיה רחוק משחק אחד מזכייה בווימבלדון, נמצא ברבע של תומאש ברדיך, שיפתח מול הכישרון האמריקאי הצעיר ביורן פרטנג'לו. אנדי מארי, המדורג שלישי, יפתח במפגש מסקרן במיוחד מול ניק קיריוס האוסטרלי (37 בעולם). הבריטי מסתדר היטב עם האוסטרלי, שעונש השעיה על תנאי עומד תלוי נגדו, וניצח אותו בשלושת המפגשים ביניהם. מארי עשוי לפגוש ברבע הגמר את סטן ואוורינקה, המדורג חמישי בטורניר, שיפתח את הטורניר מול אלברט ראמוס.

קיי נישיקורי, פינליסט השנה שעברה והמדורג רביעי בטורניר, יפתח מול בנואה פאייה הצרפתי ועשוי לפגוש את דויד פרר ברבע הגמר. הספרדי לא שיחק הרבה לאחרונה ולמעשה הטורניר האחרון שלו היה בנוטינגהאם ביוני. פרר יפתח את הטורניר מול ראדו אלבוט. אלוף השנה שעברה מארין צ'יליץ' (9) יפתח מול גידו פז'ה הארגנטינאי.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. AP
תשלים את ה"סרינה סלאם"?/AP

נשים

המדורגות:

1. סרינה וויליאמס (ארה"ב, זכתה בטורניר שש פעמים: 1999, 2002, 2008, 2012, 2013 ו-2014)
2. סימונה האלפ (רומניה, הגיעה לשמינית הגמר ב-2013)
4. קרוליין ווזניאקי (דנמרק, הגיעה פעמיים לגמר: 2009 ו-2014)
5. פטרה קביטובה (צ'כיה, הגיעה לשמינית הגמר ב-2009 ו-2012)
6. לוסי ספארובה (צ'כיה, הגיעה לשמינית הגמר ב-2014)
7. אנה איבנוביץ' (סרביה, הגיעה לרבע הגמר ב-2012)
8. קרולינה פלישקובה (צ'כיה, הגיעה לסיבוב השלישי ב-2014)
9. גרבינייה מוגורוסה (ספרד, הודחה פעמיים בסיבוב הראשון: 2012 ו-2014)
10. קרלה סוארס נבארו (ספרד, הגיעה לשמינית הגמר ב-2011)
11. אנג'ליק קרבר (גרמניה, הגיעה לחצי הגמר ב-2011)

אצל הנשים עושה רושם ששאר השחקניות יזדקקו לסוג של נס על מנת למנוע מסרינה וויליאמס להשלים שנה מושלמת וזכייה בתואר גרנד סלאם רביעי ב-2014 ו-22 בסך הכול. אם האמריקאית תניף שוב את התואר בניו יורק, היא תשתווה לשטפי גראף האגדית בטבלת הזכיות בתארי גרנד סלאם. וויליאמס תפתח את הטורניר מול ויטליה דיאטצ'נקו הרוסייה. מי שעשויה לפגוש את סרינה ברבע הגמר היא קרולינה פלישקובה הצ'כית, שהתקדמה עד למקום השמיני, אבל עדיין רחוקה מלהרשים בטורנירים הגדולים. היא תפתח מול אנה טאטישווילי.

הפרישה של המדורגת שלישית בטורניר מריה שראפובה, שסובלת מפציעה בידה, טורפת את הקלפים בחלק הזה של ההגרלה. דריה קסטינקה הרוסייה, שהייתה המדורגת הבכירה שהודחה ממוקדמות אליפות ארצות הברית בסיבוב השלישי והמכריע, תפסה את מקומה של בת ארצה שראפובה בהגרלה. לפיכך, היא תשחק בסיבוב הראשון מול דריה גברילובה והאזור הזה של ההגרלה יקבל את המדורגת 133 בעולם במקום את השלישית. מי שיכולה ליהנות מן ההפקר היא אנה איבנוביץ' הסרבית (7), שנמצאת ברבע הזה וקיבלה בסיבוב הראשון משחק קשה מול דומיניקה ציבולקובה הסלובקית, שחוזרת מפציעה שהשביתה אותה למשך תקופה ממושכת ולכן לא מדורגת.

פטרה קביטובה טניסאית צ'כית. AP
לא מרשימה בדרך כלל בניו יורק. קביטובה/AP

פטרה קביטובה, המתאוששת ממחלת הנשיקה, תפתח את הטורניר מול לאורה זיגמונד הגרמנייה, שהצליחה לצלוח את המוקדמות. קביטובה, שלא הרשימה יותר מדי בניו יורק והישג השיא שלה שם זו הגעה לשמינית הגמר, זכתה בטורניר ניו הייבן בקונטיקט בשבוע שעבר ונמצאת באותו רבע בו נמצאת קרוליין ווזניאקי. הדנית, המדורגת רביעית בטורניר, הגיעה כבר פעמיים לגמר בפלאשינג מדו, והפעם תפתח מול ג'יימי לוב האמריקאית, שקיבלה כרטיס חופשי לטורניר.

לוסי ספארובה, שבגיל 28 חווה שנה נהדרת והגיעה לגמר רולאן גארוס, תפתח מול לסיה טסורנקו האוקראינית שנמצאת לאחרונה בכושר מצוין. הצ'כית המצוינת עשויה לפגוש ברבע הגמר את סימונה האלפ. הרומנייה, שנראתה לא טוב כל כך בחצי הראשון של השנה, הרימה את הרמה שלה לאחרונה, נראתה מצוין והגיעה לגמר גם בטורונטו וגם בסינסינטי.

ויקטוריה אזרנקה, שמדורגת במקום ה-21 לאחר שלא הצליחה לחזור לשיאה בעקבות פציעה, מגיעה לטורניר שהיא אוהבת מאוד והגיעה בו פעמיים לגמר (2012 ו-2013) ובשניהם הפסידה לסרינה וויליאמס בתום קרבות מרתקים. הפעם הבלארוסית תפתח מול לוסי הראדצקה הצ'כית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully