וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי: "אשקר אם אגיד שזה מה שדמיינתי שיקרה כשחזרתי ארצה"

ערן זהבי מתמוגג אחרי ההצגה בבאזל: "חזר לי החיוך והכיף של המשחק, ככל שאני משקיע יותר כך יש לי יותר מזל". מיכה: "אין מילים לתאר כמה הוא ווינר". מחמאות לאלברמן וריקן, קרויף עשוי לצרף מגן שמאלי. צפו בדיווח מאולפן וואלה

רויטרס

דומה שמשהו השתנה החל מאמש (רביעי). ההצגה ה-654 של ערן זהבי תשנה כנראה קצת סדרי עולם. אוהדי הפועל תל אביב לעולם לא יחזרו לאהוב אותו ואוהדי מכבי חיפה לא יקבלו אותו בוורדים כשיבוא לסמי עופר. אבל החל מאמש יש רבים, רבים מאוד, שהפכו את הקביעה שכל עוד הוא לא עשה את זה באירופה, זה לא נחשב מספיק. למי שעוד היו סימני שאלה באשר ליכולת של זהבי להפנט את הכדור גם במגרשים של הגדולים, באו הלילות בפלזן ובמיוחד כאן אמש בבאזל ושינו את כל החשיבה. אלה לא רק שחקני מכבי תל אביב שצריכים להיות אסירי תודה שיש להם את זהבי. מעתה אלה גם חובבי הכדורגל בארץ כולם ולא רק אוהדי מכבי תל אביב. איך כתבו אמש במקומות מסויימים על זהבי: "בבאזל ייצגתי את מדינת היהודים".

דומה כי היום זהבי חשוב למכבי תל אביב בדיוק כפי שמסי חשוב לברצלונה. אולי אפילו יותר.

במיקס זון אחרי המשחק, זהבי פסע באיטיות. יש לו את החיוך הקטן הזה בזווית של הפה וכשהוא מתראיין באותה קלות בה הוא עושה את הדברים במגרש יש שם תמיד גם איזה סידור קטן של המכנסיים או יישור החולצה כאילו הוא תיכף חוזר למגרש לעוד רגע של קסם.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. GettyImages
מסי של מכבי תל אביב. זהבי/GettyImages

זהבי אדם מאמין ואי אפשר שלא לשאול אותו מה הוא עושה לטובת העולם שמישהו מחזיר לו בחזרה ברגעים נדירים כאלה. "האמת היא, שאני מודה לאלוהים בכל פעם מחדש", סיפר. "אני מודה לו על ערבים כאלה ועל שערים כאלה. אבל אני לא חושב שיש כאן עניין של מזל. אני עובד מאוד קשה ובכל דקת אימון אני נותן את כולי. גיליתי שככל שאני משקיע יותר באימונים, כך יש לי יותר מזל במשחקים".

כאשר חזרת מפאלרמו לישראל, האמנת שתחווה כל כך הרבה רגעים מאושרים במכבי תל אביב?

"אם אני אגיד לכם שכאשר חתמתי במכבי תל אביב, דמיינתי שאלו יהיו הרגעים שלי בקבוצה, אז אני אהיה שקרן. רציתי לחזור לעצמי אחרי התקופה בפאלרמו עם הפציעה הקשה שעברתי שם. רציתי לחזור לנבחרת. רציתי ליהנות מכדורגל ולשמחתי חזר לי החיוך והכיף של המשחק. כשהמשפחה שלי באה לכל משחק ונהנית איתי, זה שווה לי יותר מאשר היה לשחק באיטליה בפאלרמו".

החזרת למכבי על כל החוזים המשודרגים?

"אני שנתיים וחצי במכבי תל אביב ובפרק הזמן הזה חתמתי על שלושה חוזים חדשים. הכסף שאני מרוויח לא עולה איתי למגרש. החוזה שקיבלתי זה הערכה מהמועדון ואני מודה להם על זה. כשאני על המגרש אני בסך הכל רוצה לעזור לחברים שלי להצליח".

מה סוד הקסם?

"אני חושב שאני לא חי את מה שעשיתי. ברגע שהמשחק הסתיים, הוא נגמר מבחינתי ואני מחכה למשחק הבא. אני לא מפחד מציפיות חדשות".

סידרתם לעצמכם מקדמה לקראת הגומלין.

"רק מי ששיחק על המגרש יכול להעריך עד כמה באזל קבוצה חזקה. אני מעריך שהמשחק בבלומפילד יהיה עבורנו אפילו יותר קשה. הייתי רוצה שהמשחק יהיה כבר מחר ולא ביום שלישי".

עוד באותו נושא

ערן זהבי: "כולם עבדו כמו משוגעים, אני בסך הכול זה שהבקיע"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ'. רויטרס
עדיין לא גמור. יוקאנוביץ'/רויטרס

את השער הנפלא לזהבי בישל דור מיכה. הוא נכנס כמחליף כמה דקות קודם, בעיקר כדי להחזיק קצת כדור ולנסות לגנוב כמה שניות של רגיעה בשביל ההגנה. מי יכול היה להאמין שהדקות האלה יסתיימו בבישול נדיר? מיכה תיאר את שחש תוך כדי המשחק: "הכדור היה אצלי ולא היה יותר מדי מה לעשות חוץ מאשר להרים לרחבה. ערן היה רחוק, אבל הוא עשה תנועה נהדרת לכיוון מרכז הרחבה. הכדור הגיע אליו בתזמון מושלם והוא הכניס ראש נהדר. זו היתה נגיחה מהסרטים".

מיכה סיפר על מה שרבים משחקני מכבי תל אביב מרגישים: "בלי ערן אני לא יודע איפה היינו, אבל היו עוד שחקנים שנתנו את הנשמה על המגרש וערן כבר אמר וזה ברור שלבד הוא לא יכול לעשות את הכל. בכל מקרה, יש לנו מזל שיש לנו את ערן וכל מה שנגיד עליו לא יספיק כדי לתאר כמה האיש הזה הוא ווינר. מה שהוא עשה הערב ומה שהוא עשה בפלזן, זה מדהים. אי אפשר אפילו לתאר. אני מצפה למשחק הגומלין בבלומפילד ומשוכנע שתהיה אווירה חמה מאוד. בפעם הקודמת שמכבי היתה בליגת האלופות, הייתי ילד שמביא כדורים ולמשחקי החוץ באייאקס וביובנטוס נסעתי עם המשפחה. ברור שזה יהיה המשחק הכי חשוב בקריירה שלי ואני מקווה לסגור מעגל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשוי לצרף מגן שמאלי. קרויף/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד בסיום המשחק הבהירו סלבישה יוקאנוביץ' וג'ורדי קרויף לשחקנים שהעבודה רחוקה מלהיות מושלמת. "אנחנו חייבים להיות חכמים בתל אביב", אמר הסרבי לשחקנים. "לבוא באותה מחויבות ובאותה תשוקה. עם כל השמחה, צריך לזכור שזו היתה רק המחצית הראשונה". לתקשורת אמר יוקאנוביץ': "ערן בכושר נפלא, אבל אנחנו חייבים למצוא עוד שחקנים שיבקיעו מפני שאי אפשר שהכל בהתקפה יפול על ערן".

נוסא איגייבור שהוחלף בשל פציעה יהיה כשיר לגומלין ביום שלישי. אחר הצהריים תשוב הקבוצה לארץ ובשבת מחכה לה בני סכנין, כאשר מרבית השחקנים שלא שיחקו אמש יפתחו בהרכב.

בכל הקשור לחיזוק בזר נוסף ממשיך ג'ורדי קרויף בחיפושיו אחר חלוץ, אם כי סוגיית המגן השמאלי גם כן נמצאת על הפרק אחרי שיוקאנוביץ' לא היה מרוצה לגמרי מההופעות עד כה של עמרי בן הרוש.

מי שגרף הרבה מחמאות אמש הוא גל אלברמן. במכבי נותנים אותו כדוגמא לכל הצעירים. גם אבי ריקן כבר מוכתר כרכש מאוד מוצלח ובמכבי מודים שבתחילת הקיץ הוא לא היה בראש רשימת ההעדפות של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully