וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח חלוץ: התכנית של יוקאנוביץ' לשחזור המשחק מפלזן גם בבאזל

יניב טוכמן, שליחנו לבאזל

19.8.2015 / 12:32

המשימה שמאמן מכבי תל אביב מייעד לבן בסט, והסוגייה המרכזית שמעסיקה את הצהובים אחרי שלא הצליחו להנחית חלוץ זר. יניב טוכמן מדווח מבאזל לקראת המשחק הגורלי (21:45, ספ' 5) על המטרה של חואן פאבלו והנעליים של זהבי

קובי אליהו

1. סלבישה יוקאנוביץ' יפרסם את ההרכב שלו שעתיים לפני המשחק. שחקנים במכבי תל אביב מספרים שהוא עושה כך תמיד. עד אז אפשר רק להעריך ולנחש והסרבי כבר הפתיע אותם לא פעם כשעשה הפוך ממה שתירגל באימון המסכם. אלא שאמש (שלישי) על הדשא הנהדר בסנט ג'ייקוב, הוא נתן את גופיית החלוץ לעדן בן בסט. ערן זהבי נשלח קצת אחורה לצד ימין וטל בן חיים לצד השמאלי. ייתכן שמדובר בהחלטה שכבר קיבל המאמן. תכנית המשחק של יוקאנוביץ' להערב מתבססת על הרצון שלו לשחזר את מה שהיה בפלזן. אז היה זה ברק יצחקי שפתח בהרכב, הפעם ייתכן שבן בסט יועדף. הסרבי רוצה לשמור על 0:0 עד ההפסקה, כאשר לזהבי הוא מייעד במחצית הראשונה גם עבודת הגנה לא מעטה.

אלברמן מתכונן לבאזל: "יהיו דקות שנצטרך להתמודד עם לחץ אחר מאשר בישראל"

זהבי של באזל: מחורר הרשתות שקלזן גאשי מאיים על מכבי תל אביב

זהבי חלוץ, גם שפונגין תורגל. יוקאנוביץ': "יכול להיות יום גדול"

טל בן חיים בראיון בלעדי: "צ'לסי זה פצע שלא יגליד"

עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
חוזה כמו שיש לו אצל מיטש גולדהאר הוא לא יקבל בשום קבוצה בארץ והמשחקים של מכבי בכל המסגרות בעונה הקרובה יחייבו את המאמן להשתמש בו יותר ממה שפאקו עשה. עדן בן בסט/קובי אליהו

המפתח מבחינת מאמן מכבי תל אביב הוא לסגור את המגנים ולשני הקדמיים של מכבי, זהבי ובן חיים, צפויה דווקא עבודה טקטית דפנסיבית. "זה המשחק הראשון ואנחנו צריכים לזכור שאנחנו באים כדי להוציא תוצאה ולהעביר את ההכרעה לבלומפילד", היה מי שהסביר כאן את החשיבה מאחורי התכנית של יוקאנוביץ'. במידה שהוא יחליט לפתוח כך, ישלח יוקאנוביץ' את בן בסט ללחוץ על הבלמים ולעשות בלגן ברחבה של באזל. מאחור יחכו אבי ריקן, נוסא איגייבור וגל אלברמן. ניקולה מיטרוביץ' יהיה, אם כך, על הספסל במערך הזה.

לא שיוקאנוביץ' עושה לכך חשבון, אבל אם יבחר באמת בבן בסט, זה כנראה יחסל את כל הדיונים על הסיכוי שהחלוץ ירצה לעזוב את מכבי. חוזה כמו שיש לו אצל מיטש גולדהאר הוא לא יקבל בשום קבוצה בארץ והמשחקים של מכבי בכל המסגרות בעונה הקרובה יחייבו את המאמן להשתמש בו יותר ממה שפאקו עשה. אבל קודם צריך הסרבי להחליט מה הוא עושה ועד שלא יפרסם את ה-11, תמשיך שאלת בן בסט להיות מהמעניינות יותר בחדרי השחקנים כאן במלון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ'. קובי אליהו
תכנית המשחק שלו להערב מתבססת על הרצון שלו לשחזר את מה שהיה בפלזן. יוקאנוביץ'/קובי אליהו

2. סוגיית החלוץ הזר היא אחד הסיפורים החמים במכבי תל אביב, אבל ברגע שמכבי לא עמדה במשימה ולא הביאה שחקן כזה למפגש הערב, העיניים יהיו דווקא לעבר ההגנה או יותר נכון משחק ההגנה. הנושא הזה מעסיק כאן את כל אנשי הקבוצה. הקלות שבה מכבי תל אביב חטפה שערים הקיץ במסגרות השונות הוא הדבר שהשחקנים שומעים עליו הכי הרבה מיוקאנוביץ' ומג'ורדי קרויף. ערן זהבי ממשיך לעמוד במספרים שלו ומכבי יודעת להבקיע גם בלי חלוץ זר או מונס דאבור שאמור לתמוך הערב מהיציע. גם נוכחותו של פאולו סוזה בטריבונת הכבוד אמורה לתת עוד קצת מוטיבציה. עכשיו צריך, מבחינת מכבי, לא לספוג ובטח לא לחלק מתנות. "יוקאנוביץ' כל הזמן מדבר איתנו על ריכוז במשחק ההגנה", העיד אחד השחקנים. "אומר שזה הכול בראש ושאם נהיה חזקים ומרוכזים כמו בצ'כיה, אנחנו יכולים לחזור עם תוצאה טובה". שחזור המשחק בפלזן, כבר אמרנו?

פאולו סוזה מאמן פיורנטינה. GettyImages
יישב ביציע ויעניק מוטיבציה. סוזה/GettyImages

3. אם מחפשים במכבי את הבחור הרציני ביותר, לא יהיה קשה לאתר אותו בין הקורות. בטיסה לבאזל, בתור לפספורטים ולאיסוף הכבודה, חואן פאבלו הוא משהו אחר. אפילו קרלוס גרסיה לא מגיע למידת הרצינות שלו. אבל חואן פאבלו רחוק מלהיות קונצנזוס בקרב כל מי שמתעניין במכבי תל אביב. ההשוואה לוינסנט אניימה הייתה בתחילת הדרך, אחרי זה היו רבים שהעריכו כי לא יחודש חוזהו. בסוף האמין בו קרויף ובתום העונה החולפת אפילו הכניס אותו לעונה שלישית במכבי תל אביב. לצד טעויות מביכות, משחק רגל שכבר לא ישתפר וכריזמת לייט, מכבי תל אביב קיבלה שוער יציב, גבוה מאוד וגם איש די נוח לחדר ההלבשה.

ההצלה שלו בפלזן לקראת סיום הייתה שווה הרבה מאוד כסף, אבל המשחק הגדול אולי מחכה לו הערב. ב-90 דקות כאן בבאזל יוכל השוער להיכנס לדפי ההסטוריה של מכבי תל אביב ובנגיעות הקטנות איתו כאן בבאזל עושה רושם שהוא יודע היטב במה מדובר. יש לו גם מחוייבות מיוחדת לקרויף והוא רוצה לגרוף מחמאות גם כדי שההולנדי יהיה מבסוט. במכבי גם מרוצים מהאופן שבו הוא מתייחס לחביב אוחיון. "חואן פאבלו יודע שאם בעתיד חביב אוחיון יגיע לגדולות, לו יהיה חלק בכך. מעבר לשורה אובארוב, הוא גם משמש עבור חביב כחונך וכאח גדול", מספרים בקבוצה. "גם הוא וגם קרלוס גרסיה הגיעו למכבי גם בגלל שהיו יכולים סוף סוף להגיע לליגת האלופות. בטוח שזה יושב לחואן פאבלו בראש".

חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
ב-90 דקות כאן בבאזל יוכל השוער להיכנס לדפי ההסטוריה של מכבי תל אביב ובנגיעות הקטנות איתו כאן בבאזל עושה רושם שהוא יודע היטב במה מדובר. חואן פאבלו/קובי אליהו

4. ערן זהבי היה די מאופק אתמול. למסיבת העיתונאים הרשמית נשלח אבי ריקן ולשיחה עם התקשורת הישראלית נשלח גל אלברמן. זהבי לשם שינוי הוריד קצת פרופיל. רק לפני שבועיים העלה את מכבי תל אביב לשלב הזה והבטיח לו עם צמד שעריו בפלזן את הליגה האירופית. פ.צ. באזל הייתה צריכה להיות, כך על פי מקורות זרים, התחנה הבאה שלו אחרי שפאולו סוזה חתם שם. בבאזל מאוד מעריכים אותו. מדברים עליו אפילו האפסנאים. אבל זהבי נשאר במכבי תל אביב וגרף כמעט כל תואר מאז. אם השאיר עוד משהו בכובע הקסמים שלו להערב, אפשר יהיה לדעת יותר מאוחר. מה שבטוח, נעליים חדשות שקיבל בצבע ורוד זוהר יש על הרגליים וזהבי כרגיל רעב. רעב מאוד.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
כרגיל רעב. ערן זהבי/קובי אליהו

5. שחקני הקבוצה והצוות הגיעו לבקר את עוזר המאמן לשעבר נאצ'ו טורנו המחלים מניתוח בבי"ח בבאזל. ערן זהבי העניק לנאצ'ו חולצה חתומה על ידי כל שחקני הקבוצה שאיחלו לו החלמה מהירה ושלמה, ואחרי הביקור אמרו: "באנו לחזק ויצאנו מחוזקים".

שחקני מכבי תל אביב עם נאצ'ו טורנו. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
יצאו מחוזקים. שחקני מכבי תל אביב עם נאצ'ו טורנו/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully