וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברומטר: ניר ביטון מיצב עצמו כאחד השחקנים המובילים של סלטיק

17.8.2015 / 13:40

אחרי עונת הפריצה, ניר ביטון מוכיח שההצלחה שלו בסלטיק אינה מקרית. שער מרהיב, בישולים חכמים ומיעוט טעויות מיצבו אותו כדמות מפתח בקבוצה שרוצה תיקון בליגת האלופות. והאוהדים המאוהבים? הם בכלל משוכנעים שמדובר בפול סקולס. מדור השגרירים של מור מרקוס יוצא לדרך

עריכת וידאו: מרום שפיצר

"ניר ביטון משתפר משבוע לשבוע. אחרי שכבש שער מרהיב, הוא סיפק גם בישול יוצא מן הכלל מול אינברנס, כשהטעה שחקן יריב באגף ושלח הגבהה נפלאה לרחבה. המגן המסוחרר בוודאי זקוק לכירופרקט כדי ליישר את הגוף בעקבות מה שביטון עשה לו".

התיאור הציורי הזה של "איבנינג טיימס" מסמל את גרף ההתקדמות של קשר נבחרת ישראל בסקוטלנד. עונת התאקלמות לא פשוטה, אחריה עונת פריצה בה ניצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכו וכעת מיצוב מעמדו כאחד השחקנים המובילים של אלופת סקוטלנד. או כמו שהגדירו אותו בתקשורת המקומית: "הברומטר של סלטיק".

"שער העונה", "ביצוע נדיר": בסקוטלנד מתמוגגים מהטיל של ביטון

אחרי הגולאסו, ביטון הוסיף גם בישול נהדר בניצחון על אינברנס

ניר ביטון בראיון לוואלה ספורט: "ידעתי שאם אהיה טוב בסלטיק, אהיה גם בנבחרת"

קשר סלטיק, ניר ביטון חוגג. רויטרס
משחק עם ביטחון של שחקן מוביל. ניר ביטון לאחר השער הנפלא/רויטרס

הפתיחה החלומית של עונת 2015/16 הפכה את ביטון רשמית לאחד השמות החמים בכדורגל הסקוטי. כבר לא מדובר באפיזודה חולפת. עוד לפני גיל 24, לביטון יש מעמד של שחקן מוביל. מתוקף כך גם הביטחון שלו עלה פלאים, ובזכות הביטחון גם יש מספרים. הוא פתח בשבעה מתוך שמונת המשחקים הרשמיים של סלטיק העונה, כבש שני שערים (כולל שער ענק במשחק הליגה מול קילמרנוק) ובישל שניים נוספים מעמדת הקשר האחורי. לשם השוואה, בשתי העונות הקודמות גם יחד היו לו שני שערים ועוד ארבעה בישולים (מתוכם שניים באירופה) בכל המסגרות.

עוד בעונה הקודמת הפך ביטון לחביב הקהל המקומי. שבחים ברשתות החברתיות לאחר משחקים הפכו לעניין שבשגרה, וארון המשקאות כבר החל להתמלא מרוב שמפניות שקיבל בעקבות בחירותיו ל"איש המשחק". פתיחת העונה הנוכחית חיזקה עוד יותר את אהבת הקהל לקשר הישראלי. השער הנהדר שכבש בבעיטה לחיבורים, הבישול הנפלא במשחק הליגה האחרון, היציבות במרכז המגרש והעובדה שהוא ממעט לטעות, עשו את שלהם. ביטון הפך לאחד השחקנים החשובים בקבוצה - הן מבחינת האוהדים והן מבחינת הצוות המקצועי.

"אני מרוצה מאוד ממרכז המגרש שלנו", הודה המאמן רוני דיילה. "ניר מציג יכולת נהדרת וברוני (סקוט בראון, מ.מ) תמיד יישאר אותו הדבר. הם נותנים את הכול בכל משחק. עבורי זה נהדר ששניהם חלק מהקבוצה, הם מציגים את הדרך שבה אנחנו רוצים לשחק".

גם התקשורת מחזקת. "הכוח העיקרי של סלטיק העונה הוא בקישור, שם משחקים סקוט בראון, ניר ביטון וסטפן יוהנסן", כתב העיתונאי הסקוטי, שון מקינליי. "ביטון מרשים מאוד מאז פתיחת העונה. עם עזיבתו של ויקטור ווניאמה, סלטיק הייתה זקוקה לקשר חזק במרכז המגרש, וביטון ממלא את המקום בצורה נהדרת. הוא גורם להרבה מאוד צרות עבור היריבות. אם הוא יצליח להציג יכולת גבוהה גם באירופה, אני משוכנע שקבוצות בכירות באירופה יחלו להתעניין בו".

אוהדי סלטיק. Clive Brunskill Getty Images Sport, GettyImages
מצאו להם חביב חדש. אוהדי סלטיק/GettyImages, Clive Brunskill Getty Images Sport

אבל עם כל הכבוד לליגה הסקוטית, המטרה העיקרית של סלטיק העונה היא הגעה לשלב הבתים של ליגת האלופות - המפעל ממנו נעדרה בעונה שעברה. המשחק האחרון של ההופס בצ'מפיונס היה ההפסד המוחץ 6:1 מול ברצלונה בדצמבר 2013. ביטון פתח בהרכב בקאמפ נואו, אבל הזיכרון המר עוד יותר מבחינתו היה לפני כן, במשחק הביתי מול אייאקס, אז נכנס כמחליף והורחק אחרי 11 דקות.

ברביעי הקרוב תפגוש אלופת סקוטלנד את מאלמו השבדית בסלטיק פארק, במטרה להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין, והאחריות על ביטון, מהשחקנים המובילים של סלטיק העונה, עצומה. הקשר צפוי לפתוח בשני המשחקים, כפי שעשה עד עתה בכל משחקיה של הקבוצה באירופה העונה. זאת בניגוד לעונה שעברה, אז לא שותף במשחק הראשון מול מאריבור אלא רק במשחק השני, כשנכנס במקומו של בירם כיאל בדקה ה-87.

"המאמן מנסה לגרום לנו להשתפר כל הזמן", אמר ביטון לקראת המשחק מול השבדים. "אני חושב שעשינו התקדמות גדולה מהעונה שעברה וכולנו עובדים קשה כדי להיות טובים יותר. כולם יודעים שיהיה קשה מאוד מול מאלמו, אבל נעבוד קשה כדי לעבור לשלב הבא".

הגעה של סלטיק לשלב הבתים של ליגת האלופות לא תשרת רק את הקבוצה, אלא גם את ביטון עצמו. השחקן היקר ביותר בקבוצה, הבלם ההולנדי וירג'יל ואן דייק, קרוב מאוד לחתימה בסאות'המפטון, שצפויה לשלם עבורו כ-10 מיליון ליש"ט. ואן דייק (1.93, 24) הגיע לסקוטלנד בקיץ 2013 מכרוניגן, ונחשב לאחד הבלמים המבטיחים באי הבריטי. אם ההולנדי אכן יעבור לפרמיירליג, ביטון יחליף אותו בראש רשימת השחקנים החשובים בקבוצה, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. במקרה כזה, הגעה לשלב הבתים של ליגת האלופות תקפיץ עוד יותר את מניותיו.

ניר ביטון שחקן סלטיק סופג כרטיס אדום. רויטרס
הזיכרון המר מליגת האלופות. ניר ביטון מורחק נגד אייאקס/רויטרס

מדד השגרירים

הכובשים המצטיינים

מונס דאבור - 6 שערים

ביברס נאתכו - 2 שערים

ניר ביטון - 2 שערים


המבשלים המצטיינים

מונס דאבור - 4 בישולים

ניר ביטון - 2 בישולים

מרואן קבהא - 2 בישולים

מיטב הציוצים לאחר השער המרהיב של ניר ביטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully