וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרעי קיץ: נבחרת ישראל מסתגלת בהדרגה לכדורסל של ארז אדלשטיין

12.8.2015 / 9:00

הנבחרת לא נראתה טוב באף אחד ממשחקי ההכנה שלה עד כה, אבל הציגה כמה סימנים מעודדים לקראת אליפות אירופה. שי האוזמן מנתח את הבעיות ההגנתיות, מסביר מה מפריע לעומרי כספי, ומתרשם מהשיפור של שון דאוסן

בחמישה לספטמבר, בלי נדר, תחל נבחרת ישראל את משחקיה באליפות אירופה. בכדורסל, כן? על פי הנוהל הקבוע, ניכנס כולנו לתקופה בת שבוע-שבועיים של פטריוטיות מדומה, כשכל אנשי הכדורסל (או אלה שרק מדברים וכותבים עליו) יתייצבו בשורה ישרה ויספרו לנו שהנבחרת מעל הכל. ולא יתכוונו לכך באמת. כי אל תגלו לאף אחד, אבל נבחרת ישראל בכדורסל היא לא מי יודע כמה פופולרית. ורחובות הערים לא בדיוק יכנסו לעוצר כשבר טימור ילחם בפינים הרשעים. אבל אחת לשנתיים, יש לנו הזדמנות טובה לדקלם סיסמאות מתלהמות, לקטר כשמפסידים – ובעיקר לבוז לכדורגל. אין יותר טוב מזה.

האמת? הפעם הציפיות גבוהות קצת יותר. גם כי יש נבחרת לא רעה בכלל. וגם בגלל ארז אדלשטיין. לאף אחד אין הרי חלומות שהבחורים בכחול לבן יכבשו את היבשת. אנחנו רוצים שמינית גמר, אבל לא רק. אחרי כמה אליפויות מרדימות עם כדורסל משמים, הציפייה הפעם היא למשהו אחר. לכדורסל של הג'ינג'י. לכדורסל אחר. בשיר קדמשנתי של יונה וולך, היא סיפרה שאומרים/רומזים לנו שיש משהו אחר – וטוב שמישהו יודע על זה (ילדים, אל תחפשו את מילות השיר בגוגל). אז הכדורסל של אדלשטיין אמור להיות משהו אחר. בתצורה ההתקפית, באינטנסיביות ההגנתית. בקצב. בטמפו.

הפסד שלישי בשלושה משחקים: ישראל נכנעה 69:64 למקדוניה

ארז אדלשטיין מודה: "אנחנו עדיין מחפשים את הזהות שלנו"

הנבחרת נחתה בארץ, רות'בארט: "צריכים להיות יותר חדים"

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל עם שחקני הנבחרת. איגוד הכדורסל
אחרי כמה אליפויות מרדימות עם כדורסל משמים, הציפייה הפעם היא למשהו אחר. לכדורסל של הג'ינג'י. ארז אדלשטיין/איגוד הכדורסל

נו, אז סיום רצף משחקי האימון הראשון של נבחרת ישראל הוא הזדמנות לא רעה לבחון אם ההרגשה שלנו נכונה ושהפעם זה לא סתם. ואתם יודעים מה? הנבחרת הפסידה את כל שלושת משחקיה ובאף אחד מהם לא נראתה טוב, אבל יש כמה סימנים מעודדים. את המשחק פתחה הנבחרת בשש דקות מצוינות. כשהשיטה ההתקפית של אדלשטיין, ששמה בישראל 2-3 גבוה, רצה יפה, אין יפה ממנה. הכדור לא נתפס ביד של אף מכדרר ליותר ממה שצריך, חיתוכים נאים ללא כדור, כניסה מהירה לתוך התרגילים וכן הלאה. ועוד לפני כן, ניסיון אמיתי לייצר נקודות מהירות לפני שנכנסים לתוך התרגילים. אז בהתחלה זה נראה סנופי דיסקו. אחר כך כבר לא. במשחק התקפה שדורש תזמון וקצב, צריך לדעת כיצד להתמודד עם אלמנטים הגנתיים שפוגעים בתזמון ובקצב.

ברגע שהמקדונים הפעילו לחץ על השחקנים עם הכדור ונכנסו לקווי מסירה, חוסר התרגול וזמן הטיסה של לא מעט שחקנים ניכר. זה בלט במיוחד עם שחקנים שהתקשו להיכנס לתפקיד של ה-5 בתצורה ההתקפית הזאת (במיוחד צ'וברביץ' ורות'בארט), אבל גם עם לא מעט שחקנים בקו האחורי, כולל אפיק נסים ואפילו רביב לימונד שמכיר (ואוהב) את הסגנון.

דוגמא אחת להבדל אפשר לראות אצל עומרי כספי. בתחילת המשחק הוא ניצל בידוד משורטט מיד עם הכניסה למשחק המעבר (כשבצד השני חסימה מדורגת), בשביל לתלוש את הכדור וללכת עד הטבעת. כשהטמפו נדפק בהמשך, זה כבר נראה אחרת – והרבה פחות טוב.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה, איגוד הכדורסל
כשהטמפו נדפק, זה כבר נראה הרבה פחות טוב. עומרי כספי/איגוד הכדורסל, איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה

גם הגנתית, חרף הסקור הנמוך מול מקדוניה, אפשר לראות שיש עוד הרבה עבודה. גם הפעם הטעתה אותנו פתיחת המשחק. בשיטה ההגנתית הקיימת, כשמתקיפים גבוה את הפיק אנד רול של היריבה, מנסים להימנע מחילופים ומחפשים לייצר מלכודות בנקודות אסטרטגיות במגרש, זה יכול להיראות מרשים, כמו בשש הדקות הראשונות. אחר כך הרבה פחות, כשראינו שוב את הבעיות ההגנתיות של לא מעט שחקנים ברמת האחד על אחד, את הרכות ובעיקר חוסר הריכוז של פישר, של כספי, של מקל וכן הלאה.

בקישור בלתי סביר בעליל, אם כבר הגנה, בואו נדבר על שון דאוסן. המשחקים הראשונים שלו בנבחרת עושים לו טוב. אפשר לראות שוב איזה פינישר נהדר צומח לנו בשלולית, גם במגרש הפתוח אבל לא רק. במצב של 30:20 אתמול, אפשר היה לזהות נקודת שיפור הגנתית אצל העלם, לצד החולשה המוכרת. כשהוא שומר על מקדוני עוין שמצבע חסימה, דאוסן היה עירני, מדויק ופיזי מספיק כדי לעזוב לרגע את השחקן שלו, לבצע "באמפ" (או במילים פשוטות, לתת פצצה) על הנחסם – ועדיין להצליח לחזור למאצ'אפ המקורי. ריספקט. ומיד לאחר מכן לאכול הטעית קליעה, לשגות ולאבד את האיש שעליו הוא אמור לשמור.

ושוב נזכיר שאנחנו רק בתחילת הקיץ. לצד פצועים שכבר לא ישחקו בקמפיין הזה, אפשר לקוות שליאור אליהו ויוגב אוחיון יחזרו ויהיו כשירים, כי בלעדיהם קשה. בהנחה שהם שבים, במהרה בימינו, אנחנו נמשיך לחכות לכדורסל אחר.

ונדעהו, נדבר גלויות, יש או אין.

שחקן נבחרת ישראל שון דאוסן. איגוד הכדורסל
יש שיפור. דאוסן/איגוד הכדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully