וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה במכבי תל אביב מקרלוס ובן בסט: "רק מי שלא מבין בכדורגל מופתע מהתוצאה"

אחרי הביקורת של יוקאנוביץ' על שחקניו, במכבי תל אביב יודעים שליגת האלופות רחוקה: "אחרי שנראינו ככה מול היברניאנס, מה הפלא שהפסדנו לפלזן?". גולדהאר לא ימהר לפתוח את הכיס. בן חיים: "לא ספגנו בגלל חוסר תיאום"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב ספגה אמש (שלישי) מכה כואבת, לאחר שהפסידה בביתה 2:1 לוויקטוריה פלזן הצ'כית במסגרת המשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. הצהובים קיוו לנצל את המשחק הביתי כדי לצאת עם מקדמה משמעותית לגומלין שיערך ביום רביעי הבא בצ'כיה, אך משחק הגנה שערורייתי במחצית הראשונה אפשר לאורחים להשיג שני שערי חוץ יקרי ערך וניצחון במשחק, בתוצאה שככל הנראה סותמת את הגולל על חלומות ההעפלה לשלב הבתים בליגת האלופות.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם קרלוס גרסיה, יואב זיו, גילי ורמוט. קובי אליהו
ההגנה, אבל לא רק. מכבי מאוכזבת/קובי אליהו

למרות ההפסד הכואב היו במועדון גם כאלה שהאמינו שהמשימה אפשרית גם בחוץ, אם כי לכולם ברור שיידרש נס כדי להפוך את התוצאה בצ'כיה לכזו שתעניק לצהובים את כרטיס העלייה לפלייאוף של ליגת האלופות. עוד לפני הגומלין מצפה לצהובים בשבת דרבי יוקרתי מול היריבה העירונית הפועל תל אביב בפתיחת המשחקים של גביע הטוטו. המאמן יוקאנוביץ' הסביר אמש כי הוא מבין את חשיבות הדרבי לאוהדים ולאנשי הקבוצה, אך במקביל מזכיר המאמן ששלושה ימים אחר כך תמריא הקבוצה לצ'כיה, והוא יצטרך גם לשמור על חלוקת העומסים בין שחקניו.

המפסידה בסיכום צמד המשחקים במפגש נגד פלזן, תנשור לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, ולפחות כאן יש בשורה מעט מעודדת, שכן מכבי תל אביב צפויה להיות מדורגת, מה שעשוי להקל במעט על ההגרלה שתקבל הקבוצה, בדרך אולי לקמפיין נוסף בשלב הבתים של הליגה האירופית.

המאמן סלאבישה יוקאנוביץ' לא הסתיר בסיום את אכזבתו מתוצאת המשחק, והעביר ביקורת ישירה על היכולת החלשה שהפגינו מרבית השחקנים. "אני לא אתן לאף שחקן את הרשות לא לעבוד על המגרש. יש כאן שחקנים שלא הקשיבו להוראות שלי ויש כאן גם כאלה שחושבים שמה שהספיק להם בעונה שעברה, יספיק גם השנה. קיבלנו שערים זולים, עשינו טעויות זולות מדי וברמות האלה אי אפשר לנצח, עם טעויות כאלה בהגנה".

עוד באותו נושא

מוק' ליגת האלופות: מכבי תל אביב הפסידה 2:1 לוויקטוריה פלזן

לכתבה המלאה
עדן בן בסט מכבי תל אביב מול פלזן. קובי אליהו
שוב לא תרם. בן בסט/קובי אליהו

"רק מי שלא מבין בכדורגל מופתע שספגנו כאלה שערים", אמרו בקבוצה. "אחרי שקיבלנו שלושה שערים מהיברניאנס המלטזית, כבר נדלקו נורות אדומות בנוגע להגנה שלנו. וכשפוגשים יריבה מאומנת וממושמעת טקטית כמו פלזן, נענשים ומהר על כל טעות בחלק האחורי. התקשינו מול היברניאנס ממלטה ונשארנו בסגל זהה, אז ברור שנגד פלזן זה קשה עוד יותר".

"האכזבה היא עצומה, כי יש כאן שחקנים שלא ניצלו את הצ'אנס שהם קיבלו", אמרו בקבוצה. "חלק מהשחקנים שציפינו מהם למשחק הכי טוב שלהם, הפגינו יכולת חלשה ולא הורגשו כלל במשחק".

"אפשר היה להבחין בקלות שהצ'כים ממושמעים ומחויבים ובעיקר ממשיכים לשחק גם כשהכדור לא נמצא ברגליים שלהם, וזה אחד הדברים שעושה את ההבדל בין הקבוצות", אמרו במועדון.

טל בן חיים עם קרלוס גרסיה מכבי תל אביב. מגד גוזני
"מה מצפים מההגנה שספגה שלושה שערים מאלופת מלטה". בן חיים וקרלוס/מגד גוזני

חוליית ההגנה של הצהובים הייתה זו שספגה את מירב הביקורת, כאשר כל שחקני הקו האחורי סופגים ביקורת קשה על משחקם. אכזבה גדולה הייתה ממשחקו של הספרדי קרלוס גרסיה, ששוב לא נראה במיטבו והרבה לשגות בחלק האחורי. שחקן נוסף שספג ביקורת הוא החלוץ עדן בן בסט, שקיבל את חולצת ההרכב, אולם הפגין יכולת חלשה ולא איים כלל על השער במשך המחצית הראשונה בה נטל חלק. למרות היכולת החלשה של בן בסט, והחיפושים אחר חלוץ ישראלי או זר, אין בקבוצה כוונה לשחרר את בן בסט, שיצטרך להמשיך ולהיאבק על מקומו.

דווקא שני המחליפים אבי ריקן וברק יצחקי קיבלו מחמאות על הדרך בה הצליחו להעיר את הקבוצה בחצי השני. ריקן בהופעת בכורה במדים הצהובים נכנס כמחליף בדקה ה-46 והכניס רוח חיים בחלק הקדמי. יצחקי שנכנס בשלהי המחצית השנייה הראה בכמה פעולות שהוא מסוגל לתרום לקבוצה. גם צמד הקשרים האחוריים, נוסא איגייבור וגל אלברמן, קיבלו מחמאות על משחקם.

בגזרת הרכש אין כרגע כל חדש, ובהחלט ייתכן שאחרי ההפסד הביתי אמש הבעלים מיטש גולדהאר לא ימהר לפתוח את הכיס ולהשקיע סכומי עתק כדי לחזק את הקבוצה. "מסכים שעשינו לעצמנו את החיים קצת יותר קשים, אבל אני לא חושב שזה בלתי אפשרי בגומלין", אמר הבלם טל בן חיים בסיום המשחק. "בכדורגל הכל תמיד אפשרי. יצרנו הרבה מצבי הבקעה, שיחקנו כדורגל טוב וחיובי ברוב שלבי המשחק וחבל, כי אנחנו מרגישים פספוס. ספגנו משני מצבים שהם יצרו. עם קצת חוסר ריכוז, ספגנו את שני השערים. אנחנו מאוכזבים מאוד, אבל עדין מאמינים שהכל אפשרי".

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב (ימין) עם אלברטו אסקובר. מגד גוזני
יש לו הרבה עבודה. יוקאנוביץ'/מגד גוזני

"אני מסכים שאנחנו צריכים להשתפר במשחק ההגנה של כל הקבוצה", הוסיף בן חיים. "על חלק מהדברים עבדנו באימונים, ובגלל זה אנחנו מאוכזבים מהשערים שקיבלנו. ראינו אותם בווידאו, עבדנו על זה באימונים, כך שהאכזבה באמת גדולה. אין לנו הרבה זמן, כי כבר בשבת מצפה לנו משחק חשוב מאוד וכמובן הגומלין מול פלזן, שמבחינתנו זו משימה גדולה".

בן חיים נשאל בנוגע לשיתוף הפעולה שלו עם איתן טיבי בנבחרת, ובנוסף האם השערים שהקבוצה סופגת נובעים בין השאר מחוסר תיאום בין הבלמים והשיב: "אני לא חושב שספגנו בגלל חוסר תיאום. כמובן שאני מכיר את איתן מהנבחרת ואגב אני חושב שקרלוס גרסיה נתן משחק טוב. אני מסכים עם המאמן שאמר שנתנו שערים זולים. עבדנו על דברים ולכן אנחנו מאוכזבים".

על סיכויי הקבוצה לקראת הגומלין הוסיף הבלם: "זה יהיה לא קל, אבל בהחלט מאמינים שזה אפשרי. פתחנו טוב את המשחק, הגענו למספר גדול של מצבים טובים, כך שאנחנו יכולים להיות מעודדים. זה לא יהיה קל, אך בהחלט אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully