וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת קשה בארצות הברית על הביקור של שחקני ה-NBA בישראל

דייב זירין מ-The Nation טוען שחלק מהשחקנים שהגיעו ארצה לא ידעו שהם מעורבים ב"פעולה פוליטית" של אדלסון. במכתב לרודי גיי (שכלל לא נמצא בישראל), התלונן גם על הקשר בין האלימות המשטרתית בישראל ובארה"ב

יוסי ציפקיס

שחקני ה-NBA שהגיעו לישראל עושים חיים ומתעדים את שגרת יומם ברשתות החברתיות השונות, אך עושה רושם שלא כולם בארצות הברית אוהבים את מסע יחסי הציבור בארץ הקודש, שממומן על ידי שלדון אדלסון. דייב זיירין, עורך הספורט של של אתר The Nation, צייץ לפני מספר ימים את הדברים הבאים: "לגמרי לא ברור האם שחקני ה-NBA שעלו על המטוס של שלדון אדלסון לישראל ידעו שהם חלק ממסע יחסי ציבור. לא כולם הבינו שמדובר בפעולה פולטית מאורגן של אדלסון".

זיירין הוסיף וסיפר כי שוחח עם אחד מנציגיו של השחקן שהגיע ארצה, "מתוך חברות עם עומרי כספי", ולדבריו, "לא היה לו מושג על תנועת החרם או אדלסון. אני קורא עוד ועוד על אדלסון, האיש שמימן את המסע הזה, וככל שאני קורא יותר, כך אני רוצה להתקלח עם צמר פלדה. שלדון אדלסון הוא לא חברם של שחקני סקרמנטו".

טייריק אוואנס: "עומרי כספי הוא כמו אח. אני ממש שמח בשבילו"

עומרי כספי: "הם חשבו שיורים פה אחד בשני ברחובות, עכשיו זה השתנה"

שחקני ה-NBA  עומרי כספי, קרון באטלר, דמרכוס קאזינס. כפיר סיון,
מי מהם ידע את מטרת המסע?/כפיר סיון

היום (שני) פרסם העיתונאי האמריקאי שביקר בעבר את ישראל בכלל ואת דיוויד בלאט בפרט מאמר באתר אותו הוא עורך - אתר שכונה לא פעם "ספינת הדגל של השמאל".

המאמר הנ"ל נקרא "מכתב פתוח לרודי גיי" - אחד משחקני סקרמנטו שלטענתו הגיע ארצה, אך למעשה כלל לא נכלל בצוות של כספי, ומעמיד את המכתב כולו באור מעט אחר. הנה חלק מהדברים: "אדלסון ידוע יותר מכל כאיש שמימן את מפלגת הימין בישראל, וזה שקרא להטיל פצצת אטום על איראן. אני משוכנע שאתה יודע שהמסע הזה לא היה חלק מארגון NBA Cares שמקדם שלום והבנה, אלא משהו אחר לגמרי.

"זה יהיה מעליב להניח שחלק מהשחקנים לא ידעו את מטרת הנסיעה והכסף שמאחוריה לפני שהסכמתם לה. זה יהיה גם מעליב להניח שכספי יטעה אתכם לגבי המניעים שלו. אבל יש פה דבר נוסף שצריך לשקול. ב-12 בדצמבר, אתה וחלק מחבריך בסקרמנטו לבשתם חולצת "אני לא יכול לנשום" בחימום. החולצות נלבשו כדי להנציח את מילותיו האחרונות של אריק גארנר, ולמחות על מותו בידי משטרת ניו יורק. זה היה אקט אמיץ". בד בבד, טוען זיירין, לישראל יש חלק מסוים באלימות השוטרים בארצות הברית, שכן "לפחות 300 מפקדים" ברחבי ארצות הברית נסעו להתאמן ולעבור השתלמויות בישראל.

"מאז 9/11, ישראל הפכה את יכולות הדיכוי שלה לייצא המוביל שלה", כתב העיתונאי. "היא מעבירה הרצאות על שליטה בקהל, מעקב, ופעילויות פסיכולוגיות. אלה בדיוק הדברים שגרמו לאלפי יהודים אתיופים למחות נגד אלימות משטרתית. אין ספק שעומרי כספי הוא חבר מצוין לקבוצה, אבל מדיניות השיטור של המדינה שלו מאיימת על ביטחון הקהילות עליהן נשבעת להגן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רודי גיי שחקן סקרמנטו קינגס. AP
המסע לישראל לא מתחבר עם המחאה מלפני מספר חודשים. רודי גיי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully