וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס פרום חגג זכייה שנייה בטור דה פראנס: "אכבד את החולצה הצהובה"

הרוכב הבריטי שייט בהנאה לקו הסיום בשאנז אליזה: "מודע למה שהחולצה הזו מייצגת - לטוב ולרע". הספרינטר אנדרה גרייפל ניצח בפוטו-פיניש בקטע ה-21 וציין ניצחון בשלב רביעי בטור 2015

בפעם השנייה בקריירה: המנצח כריס פרום/רויטרס

כריס פרום שייט הערב (ראשון) אל קו הסיום של טור דה פראנס 2015 בשאנז אליזה, שם הוכתר רשמית כמנצח בפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות. הרוכב הבריטי של קבוצת "סקיי", ששרד אתמול מתקפה אחרונה מצד נאירו קינטנה והבטיח את החולצה הצהובה עם יתרון של 1:12 דקות, סיים את הקטע ה-21, קטע לפרוטוקול שכלל 110.5 קילומטרים ו-10 סיבובים מסורתיים בשאנז אליזה. הוא נהנה ממסע הניצחון עם חבריו לקבוצה, אחז כוסית שמפניה ופיזר חיוכים לכל עבר. גם הכביש הרטוב והצורך להחליף אופניים לקראת הסיום, לא הפריעו.

"החולצה הצהובה, אני מודע להיסטוריה שלה - לטוב ולרע", אמר פרום, הבריטי הראשון שזכה בטור פעמיים. "אכבד את החולצה המיוחדת הזו ואת מה שהיא מייצגת. מישהו צריך לדבר בשם הרוכבים. אני שמח לעשות את זה, מישהו צריך לנקוט עמדה. זה הזמן. אני רוצה להודות לחבריי לקבוצה, שבלעדיהם לא הייתי עומד כאן. אני אסיר תודה. החולצה הצהובה שלכם בדיוק כמו שהיא שלי".

מוקדם יותר: רכב ניסה לפרוץ לנקודת הסיום, המשטרה פתחה באש

רוכבי טור דה פראנס 2015 על רקע מגדל אייפל. רויטרס
עברו גם את מגדל אייפל/רויטרס

רומן בארדה הצרפתי, שניצח בקטע ה-18, לבש את החולצה המנוקדת זה היום השני ברציפות, אבל בסך הכול חימם אותה עבור פרום, שהוכתר גם כמלך ההרים (השביעי בהיסטוריה שזוכה גם בטור וגם ובחולצה המנוקדת). קינטנה, סגן האלוף, הוסיף גם את החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר, בה זכה גם ב-2013. פטר סגאן הסלובקי, שלא ניצח אף לא בקטע אחד בטור, לבש את החולצה הירוקה של הספרינטר המצטיין זו השנה הרביעית ברציפות. לצד פרום על הפודיום ניצבו קינטנה והספרדי אלחנדרו ואלוורדה שסיים שלישי.

הטור חגג 40 שנה להגעתו לשאנז אליזה, כשהמקומי סילבן שבאנל ברח לדבוקה בתקווה לנצח בקטע האחרון, אבל נלסון אוליביירה וקנת ואן בילסן הדביקו אותו. רוהאן דניס תקף את ואן בילסן בהקפת הסיום וברח לו, אבל בסופו של דבר היה זה הספרינטר הגרמני אנדרה גרייפל שחצה ראשון את קו הסיום לאחר פוטו-פיניש וציין ניצחון בקטע רביעי בטור דה פראנס 2015 ועשירי בסך הכול במרוץ הצרפתי היוקרתי. הוא הרוכב הגרמני השני שזוכה ביותר מתשעה קטעים אחרי אריק זאבל, שהשלים זכייה ב-12 קטעים.

עוד באותו נושא

בפעם השנייה תוך שלוש שנים: כריס פרום הבטיח זכייה בטור דה פראנס

לכתבה המלאה
אנדרה גרייפל, טור דה פראנס 2015. AP
ניצחון בפוטו-פיניש. אנדרה גרייפל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully